Kult X

JEDNOTLIVÉ SÉRIE AKT X
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

Objasnění Scullyové těhotenství

V epizodě Per Manum jsme se dozvěděli, co všechno předcházelo těhotenství agentky Scullyové (pro více detailů si přečtěte recenzi). I přes toto částečné objasnění některých nejasností se stále jedná o dosti komplikovanou záležitost, která vyloženě jako by vypadla z Akt X. Na následujících řádcích se pokusím objasnit některé kroky, které k Scullyovou k těhotenství vedly. (Zdrojem při psaní tohoto textu se mi částečně stal článek Objasnění Scullyové těhotenství, který napsal X_Follower.)

tehotenstvi_all_things.jpg tehotenstvi_permanum.jpg tehotenstvi_requiem.jpg

Scullyové těhotenství je považováno za zcela regulérní součást seriálové mytologie. Není se ani čemu divit, celá řada souvislostí, které jsou s jejím těhotenstvím v osmé řadě spojeny, se objevila již v období druhé série, kdy byla agentka unesena a vláda jí ve spolupráci s mimozemskými kolonisty odebrala vajíčka. Scullyová se tak stala neplodnou, což Mulder zjistil již v epizodě Memento Mori ze čtvrté série. Tehdy však Scullyová trpěla těžkou rakovinou a její parťák jí tuto další špatnou zprávu již nedokázal říct. Scullyová to pak zjistila z úst svých doktorů a v jedné z retrospektiv v epizodě Per Manum si to spolu Mulder se Sculyovou vyříkali. Když Mulder v epizodě Memento Mori nalezl Scullyové vajíčka ve vládních laboratořích, vzal je samozřejmě obratem k nezávislému specialistovi – ten však už jen konstatoval, že vajíčka jsou skutečně neoplodnitelná (tuto událost jsme v Aktech X niky neviděli, Mulder to jen Scullyové zmínil ve výtahovém flashbacku v epizodě Per Manum). Scullyová se tedy rozhodla pro možnost umělého oplodnění, při kterém není vyžadováno, aby pacientka měla v těle svá vlastní vajíčka…

Když se ještě vrátíme do období druhé a třetí série, jistě si vzpomeneme, že v rámci Scullyové únosu byl agentce do šíje vpraven podivný miniaturní čip. Jednalo se o technologicky nesmírně vyspělou věc, což Scullyová společně s agentem Pendrellem zjistila v epizodě 731, kdy si agentka dobrovolně nechala čip odstranit. Později však zjistila šokující skutečnost – v důsledku odstranění tohoto zčásti mimozemského čipu v lidech propuká smrtelná rakovina (to jsme se částečně dozvěděli v epizodě Nisei a definitivně pak v Memento Mori). Po odstranění čipu Scullyová sice onemocněla, na druhou stranu v rámci výzkumu zjistila, co všechno tento čip dokáže. Krom jiného totiž mapuje a ovlivňuje procesy lidského mozku a tedy i chování takto „infikovaného“ člověka. To nám bylo ostatně potvrzeno v epizodě Patient X – X_Follower si zde všímá scény, ve které Scullyová leží ve své ložnici, zničehonic se probudí, přijde k oknu a zadívá se na oblohu. Následně ji už vidíme na mostě mezi dalšími unesenými, kam je všechny „přivolali“ právě mimozemšťané (nezapomínejte, že v období této epizody již měla Scullyová čip zpátky ve svém těle).

A jak to všechno souvisí s jejím těhotenstvím? Když měli mimozemšťané (a lidé ze Syndikátu) díky čipu takovou moc nad jejím jednáním, tak již pro ně nebyl žádný problém navodit ve Scullyové touhu po dítěti. V této souvislosti se však Scullyová stala pouze součástí velké hry, kde svou podstatnou roli sehrál i Mulder. Když se vrátíme do období čtvrté série, vzpomene si, že v epizodě Tunguska byl Mulder nakažen mimozemským černým olejem (tedy mimozemskou DNA, která v jeho těle nadále zůstala). Když se pak v epizodě Biogenesis na konci šesté série dostal do blízkosti mimozemského artefaktu, mimozemská DNA se v něm náhle zaktivovala. Jelikož tato nová DNA začala přetvářet jeho původní lidský genetický kód, začal Mulder pomalu umírat (The Sixth Extinction II: Amor Fati). Tyto komplikace nastaly jednoduše proto, že Mulderovo tělo nebylo na tento divoký přechod připraveno. Syndikát tak potřeboval někoho, kdo by v sobě měl tyto mimozemské geny již vrozené a mohl se tak stát lidskou zbraní v blížící se mimozemské kolonizaci planety – jednoduše potřebovali Mulderova potomka.

Tento článek byl zveřejněn 25.3.2008 v 12:00 v kategorii Mytologie.

Komentáře: 26

  1. kultx napsal(a) 25.3.2008 v 12:27

    Zde je ještě poslední odstavec, který jsem nakonec do článku neumístil:

    X_Follower se na závěr svého textu vrací k poslední retrospektivní scéně Per Manum. „Když Scullyová v závěru epizody vkročila do svého bytu, kde na ni čekal Mulder, tak už v té chvíli byla těhotná a nosila v sobě Mulderovo dítě. Právě o to celou dobu šlo. Toto byla ta osamělá noc, kterou Mulder a Scullyová strávili spolu a v mnohých ohledech to byla ta nejkrásnější a zároveň nejsmutnější noc Danina života.“

    Tak nějak totiž nevím, kterou „osamělou noc“ měl X_Follower konkrétně na mysli ;).

  2. Luki8701 napsal(a) 25.3.2008 v 13:17

    Já bych chtěl jen zmínit že ty chechtle mechtle s čipem nemusely být vůbec potřeba, už od páté série bylo jasně ukázáno že Scullyová prostě dítě chce :).

  3. kultx napsal(a) 25.3.2008 v 13:21

    Souhlasím. K tomu bych doplnil ještě příspěvek XGirl – http://www.lapiduch.cz/klub.php?… – Sullyovou to k Mulderovi táhlo (a naopak) již dlouho, takže to byl jen logický krok v jejich vztahu.

  4. Luki8701 napsal(a) 25.3.2008 v 13:27

    kultx@ Prostě má každý svou teorii a je na každém z nás rozhoudnout si co se asi stalo :).

  5. xgirl napsal(a) 25.3.2008 v 13:36

    To je fakt, Luki má pravdu, že ona prostě dítě chtěla – zhruba od Reduxu dál si nejspíš uvědomila svoji smrtelnost a vlastně základní věc člověka – přežití druhu a potřebu tu po sobě něco zanechat, když to řeknu hodně natvrdo.

  6. peta111 napsal(a) 25.3.2008 v 15:02

    Souhlas s XGirl, ale jak už jsem jednou psala, nevím ,jestli to všechno bylo až tak velká konspirace. Sami konspirátoři potom(Trust no 1)byli zaskočeni. A navíc nechci předbíhat, ale v poslední scéně Existence to všechno Mulder „relativně“ vysvětlí…

  7. luca napsal(a) 25.3.2008 v 15:52

    Když už teda byla těhotná v okamžiku, kdy na závěr PER MANUM vstoupila do svého bytu, proč tam o tom mluvili, jako že se to nepovedlo, že se nemá vzdávat atd. atd.? Se v tom nějak ztrácím :-).

  8. xgirl napsal(a) 25.3.2008 v 16:09

    V úplně poslední scéně Existence už Mulder moc nemluví, neb ho zaměstnává jiná ústní aktivita :-D

  9. mona lisa napsal(a) 25.3.2008 v 18:51

    Mne sa zda, ze Scullyovej tehotenstvo s Mulderom bolo neocakavane: jednak pre oboch, ale aj pre mimozemskych kolonistov, supervojakov, a zvysneho konzorcia a mozno aj pre samotneho Chrisa Cartera – haha. Podla mna spolu stravili jednu noc (ako sa spomyna v Trust No One)a vzniklo bambino. Mozno to bol osud, mozno ho zaslal boh, pretoze mozno prave Will znemozni kolonizaciu. Ta ziara ktoru Mulder videlv Existence a ktora ho priviedla k chate kde Scullyova porodila mi pripomyna bibliu.
    A mozno k tehotenstvu prispelo to, ze
    a, Scullyovej cip dokaze aj ine zazraky ako len vyliecit rakovinu
    b, nemuseli jej pocas unosu odobrat vsetky vajicka
    a k tymto dvom moznostiam pridavam, ze
    Mulder ma tiez nejake divne schopnosti (ovplyvnene v Tunguske a Biogenezis)a jeho spermie urobili hned na prvykrat svoju pracu.
    c, Co ked Fajciar urobil cosi so Scullyovou v En Ami
    Ja si myslim, ze Scullyovej tehotenstvo nik neplanoval, dokonca to bolo proti planom kolonistov. Ved preco by sa snazili zabit Scullyovej dieta – vid. Essence, Dead live… Nesuhlasim s tym, ze niekto ju ovplynil cez cip. Ved to mohli urobit aj skor, preco cakali sedem rokov, a okrem toho konzorcium uz nezije. Tak to by manipuloval s jej cipom? Stary nevladny chudacik Fajciar? Zahadny Strughold, ktoreho sme iba raz videli? Tazko. A Scullyova hovorila o tuzbe po dietati uz v Chrismas Carol – v 5 serii. Preco ju uz vtedy nezmanipulovali? Nie, mne sa teoria od Followera nezda byt spravna!

  10. k212 napsal(a) 25.3.2008 v 22:20

    to luca: Já z toho všeho vyvodila novou teorii: Sculy v Per Manum otěhotněla, nicméně byla přesvědčena o opaku, načež to s Muldym pojistili přirozenou cestou :-D

  11. KayTee napsal(a) 26.3.2008 v 13:14

    Tak já vám nevím.. jak to tady čtu, tak všichni můžou mít svým způsobem pravdu… mně se už nechce ani polemizovat, protože bych se stejně jenom opakovala :-) Ale číst mě to tada opravdu baví :-) Se vždycky docela pobavím :-D

  12. BxRBxRx napsal(a) 26.3.2008 v 21:00

    prepacte toto bude mozno netaktna otazka..ale som uz zmatena zo vsetkyx tyX zahad v AktoX X......vyspali sa spolu FoX a Dana? alebo to bolo to umele oplodnenie ale ako????:))) dakujem za odpoved:)

  13. kimberly napsal(a) 26.3.2008 v 21:11

    Ani mne sa to nezdá byť správne, podľa mňa to tak nebolo, ja mám to najprirodzenejšie vysvetlenie na to.

  14. nadya napsal(a) 27.3.2008 v 1:24

    Jo, tak to jsou to zajímavé teorie, já to vidím normálně „jednoduše“. Prostě v díle 17 „All things“ ze 7 řady, tak tam byla postelová scéna, kde leží Mulder a Scully kolem projde již oblečená a bla bla, no a v ten moment udělali dítě, a tam pak v osmé řadě jsou ty záblesky vzpomínekm jako, to by mohlo být ona i ne????

  15. alka napsal(a) 27.3.2008 v 1:46

    No souhlas Nadya, taky jsem nad tím dumala, ale je tu jeden zádrhel–Scully říká , určitě to myslím řekla, teď už nevím jak přesně. ale něco v tom smyslu:říká Skinnerovi:" Nevím jak, ale jsem těhotná".
    A lidičky to mám, jinak – mám věřit tomu, že ten čip se teprve nějak rozpumpoval a udělal ji dítě.Padlé na hlavu!!!!

  16. nadya napsal(a) 27.3.2008 v 1:49

    No jo, též mi to pak došlo, no holt nebyli pak moc střízliví a bylo to, /ikdyž v tom díle vlastně byli dost o.k. (/ Ale kdo ví co se dělo.........

  17. haci napsal(a) 27.3.2008 v 11:06

    alka:říkala, že neví jak si to vysvětlit a uvěřit, že je těhotná…já myslím, že to byla narážka na to, že ji všichni tvrdili, že je neplodná a že se umělé oplodnění nezdařilo. Nemyslela tím, že s nikým nespala. Otěhotněla přírozeně – pomilovali se s Muldym – tak to vidím já.

  18. Alka napsal(a) 27.3.2008 v 12:01

    Jojo, rozumný názor!!!!

  19. mona lisa napsal(a) 27.3.2008 v 18:19

    Suhlasim s haci:
    Dolezite je, ze Scullyova vie ako prisla k bambinu. Vie, ze in vitro sa nepodarilo a ze jej lekari tvrdili, ze je neplodna. Ale keby s nikym nespala – a datumovo sa jej to musi zhodovat, tak by okamzite v Requiem spanikarila a snazila sa zistit, co sa stalo. Ale ona sa cely cas v 8 serii tvari, ze je to OK. Takze z toho vyplyva, ze s Mulderom stravili noc/noci a zhoduje sa jej to s dobou tehotenstva.

  20. monkax napsal(a) 2.4.2008 v 14:45

    Souhlasim s mona lisa, myslím, že s polu strávili noc-nebo že by jich bylo i více? Každopádně to ted mezi nimi hodně jiskří, měli by s tím už něco dělat, aby nechytly ohněm :-)

  21. slucy napsal(a) 9.4.2008 v 15:39

    Proboha, více nocí snad nebylo, už i ta jedna je moc !

  22. Petraela napsal(a) 23.11.2008 v 20:36

    Dobrá debata, ja sa musím priznať, že som len na začiatku 8 serie, ale už som si tiež prečítala niekoľko teórií o Scullyovej tehotenstve. A mám v tom veľký zmätok. Viem o tom, že deti nemohla mať, ani umelé oplodnenie nevyšlo, ale keď sa vyspala s Mulderom, bolo to. Hmm… Šikovný chlap, no čo už :D

  23. gedzitka napsal(a) 1.2.2009 v 13:08

    tak ja sa pripajam k nazoru ze spolu spali, jedenkrat urcite, ale mozno to bolo aj viacej… a to ako na konci 7cky povedala ze nevie ako je to mozne ale caka dieta, tak to myslela urcite na ten zazrak, ze nemohla mat deti, bola neplodna ale nakoniec caka babenecko… ona velmi dobre vedela ze s mulderom mali neskor milostny vztah ale bola stale tak profesionalna ze nedala nic na sebe de facto poznat… este si myslim ze ju nechali v tom ze deti mat nemoze (klamstvo) ale kedze sa dala na prirodzenu cestu s muldrom tak to vyslo, aj toto sa da chapat ako Bozi zazrak ;)a osobne si myslim ze v „all things“ sa urcite spolu vyspali ;) a mozno aj v poslednom diely 7cky ked prisla za nim cela bleda do izby a on ju krasne objal a pobozkal na lice, mozno aj tam, ale tam uz bola tehotna :)

  24. oskvarka napsal(a) 1.12.2009 v 20:40

    X_Follower to riadne prehnal ty koki..navodili jej tuzbu po dietatu dali jej nadej ze sa to bude dat, velmi sa tesila a tak verila pochybnym doktorom potom vytvorili muldiho zarodok mali k tomu aj material dobrovolne odovzdany… vajicko bolo nejake zmutovane ktovie koho ako to tak citam lebo muldiho nezavislemu zdroju ze vajicka su nepouzitelne verim rozhodne viac ako parentimu takze nebolo jej ale vlastne ako to citam to im bolo jedno…a potom jej povedali ze sa to nepodarilo…a ona koli tym emociam z cipu bola taka znicena ze zavolala muldiho do postele a bola „osamela noc“ a tak si myslela ona a mozno aj muldy ze to dietatko vzniklo vtedy a nemali podozrenie ze by to mohol byt ich umyselny vytvor…
    … bleee to je riadne zvratene a nesedi to…

    1. ten mimozemstan v trust no1 povedal ze bol tiez prevapeny…taze to necakal…
    2. dieta nebolo tym cim si oni mysleli ze bude…
    3. nikto nikdy nepovedal ze jej boli 100 percentne zobrane vsetky vajicka… oni jej len chceli zobrat vajicka aby mohli robit pokusy
    4. scully babetko chcela uz v 5. serii a dokonca si myslim ze aj skorej..
    5. dieta chceli zabit este prv ako sa narodilo… a aj potom ho chceli zabit…celkovo to s tym zabitim bolo dost metuce-to ze aj krycek ho chcel zabit a potom ked mal ako ze aj moznost tak to neurobil

    …takto to urcite nebolo…

  25. oskvarka napsal(a) 1.12.2009 v 21:11

    a navyse scully nie len ze bola unesena ale tez bola nakazena FTF vyrusom…

  26. Clarissa napsal(a) 11.6.2013 v 21:01

    No, také se nedomnívám, že touhu po dítěti/po Mulderovi by Scully museli nějak vnucovat. O mateřství jako žena určitě přemýšlela (Home) a od pětky bylo zřejmé, že dítě chce. No a vztah s Mulderem šel svou vlastní cestou a bylo jasné, že postupně překročili hranici i toho nejbližšího přátelství. Navíc to nevypadalo, že by měla o otci svého dítěte nějaké pochybnosti (kromě chvil, kdy se obávala, jestli vůbec čeká „lidské“ dítě). A ta pravda, kterou oba znají, je ta osamělá noc, kterou spolu strávili (byť si nedovedu představit, že byla jediná – když už by s tím začali …).

Řekněte nám svůj názor!