No já u Sein und Zeit nezkousnu způsob, jakým je tato epizoda natočená. Režie Michaela Watkinse je příliš nestandardní, má snahu experimentovat s formou, zběsilý střih působí příliš rušivě. Tyto dva negativní aspekty podle mě hodně pochroumaly emocionální náboj první části mytologické dvojepizody. Jistě, když člověk Akta miluje, soustředí se hlavně na děj, dialogy, v tom to celkem funguje. SuZ přináší nový neotřelý pohled na záležitost Fox/Samantha. Úplně nejvíc mě fascinuje snad nejdůležitější scéna: Mulder/Scully u něj doma, večer. Je tak nechutně sestříhaná, že jsem si ji musela pustit snad pětkrát, než jsem pochopila, co to tam u té židle provádějí
. Všechno se odvíjí asi takhle:
brutální detail-střih, celkový záběr-střih, detail-střih. Navíc střih je nejspíš záměrně asynchronní s dialogy. Takovej videoklip, řekla bych. Až budu mít někdy náladu a čas, spočítám kolik cuts narval Watkins průměrně do 1 minuty tohohle dílu. No každopádně tohle všechno negativní totálně cupuje na kousky scénka: Scully/Skinner u Muldera doma, po ránu - "Měl těžkou noc!"
Naštěstí druhou část Closure režíroval ostřílený Kim Manners, takže celkově dostala tato mytologie smysl a hlavně to, co SuZ postrádala - citlivě nasnímanou intimitu, to Closure hezky napravila.
P.S. Michael Watkins (režíroval celkem 6 dílů Akt) se prostě na mytologické epizody nehodí, daleko víc přinesl originálními a zábavnými X-Cops, Arcadií nebo Karajinou snů. A díky bohu, že v Amor Fati posledních 10 sekund nechal nesetříhaných, to bych jinak vraždila