Kult X

JEDNOTLIVÉ SÉRIE AKT X
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

11×07 Rm9sbG93ZXJz (recenze)

režie Glen Morgan | scénář Shannon Hamblin & Kristen Cloke | premiéra v USA 28. 2. 2018

Epizoda Rm9sbG93ZXJz je zapeklitá. Hodnotit dobrý příběh je radost, hodnotit mizerný příběh už taková radost není, ale kritizovat je vždy snadnější, takže to jde ještě líp. Hodnotit ovšem příběh takřka bez děje, to už není ani radost ani snadné. Rm9sbG93ZXJz je takový hraný hi-tech Tom a Jerry, problém je, že na rozdíl od klasických pětiminutových animáků tento díl trvá 44 minut. V epizodě Rm9sbG93ZXJz tak jasně vítězí forma nad obsahem. Stačí to?

VAŠE NÁZORY: Nenechte si ujít názory čtenářů našeho webu a zapojte se do diskuse

Ve smyslu prezentace moderních technologií byla Akta X vždy průkopnická – samozřejmě vedle pár jiných televizních seriálů. Sledovací zařízení, e-maily, chatovací místnosti, mobilní telefony, vždy hojně využívané Osamělými střelci, Mulderovými kontakty i samotnými agenty FBI. Všemi těmito technickými vychytávkami se tvůrci seriálu chlubili již od první sezóny před rovným čtvrt stoletím. Dabing tomu všemu dodal kouzlo naivity a nevinnosti, když chatovací místnosti překřtil na debatní kroužky a dopisy uložené na disk (koukněte na epizodu 2Shy a nebudete stačit koukat). Kdo v polovině devadesátých let slavil desáté narozeniny (jako třeba já) ten na toto období, pro střed Evropy ještě magičtější díky čerstvě zbořené Železné oponě, nedá dopustit. Beverly Hills, NHL, MTV, HBO, Schwarzenegger, videopůjčovny naplněné k prasknutí. Všechno bylo nové, všechno se blyštilo a všechno jsme sledovali s otevřenými ústy.

Dnes už jsme jinde. Ne, nebudu zase začínat s plačtivou historkou o tvůrcích Akt X, kteří to mají těžké, když ze světa konce devadesátek skočili po hlavě přímo do roku 2018. Do současnosti skočili dobrovolně a vědomi si všech novot, které dnešní svět nabízí, a nároků, které dnešní divák vyžaduje. Jelikož jsme pěkných pár desetiletí již součástí západního světa, můžeme (a mohli jsme) jeho technologické dospívání sledovat naživo všude kolem sebe. Chytrá zařízení všeho druhu již dávno prostoupila naše životy a jakýkoliv „moment překvapení“ je tedy pryč.

Epizoda Rm9sbG93ZXJz na tento současný i lehce budoucí stav reaguje a snaží se varovat před potenciálními riziky. Otázka je, jak se jí to daří – úspěšně podat takové svědectví totiž není vůbec lehké. Jakkoliv mohou být většinovým publikem považovány za brakovku, jsou dystopické vize přetechnizované budoucnosti žánrem naopak mimořádně sofistikovaným.

Nepočítáme-li epilog, pak jedinými živými herci, které v epizodě vidíme, jsou David Duchovny a Gillian Andersonová. Ve světě, ve kterém technologie zasahují do všech možných aspektů našich životů, tak prakticky absentují živí lidé, kteří by nám uvařili, obsloužili nás, odvezli domů, případně s námi ulehli do postele (už i na to máme růžové vibrující pomocníky, že jo, Scullyová!). Tomuto kontrastu odlidštění sice rozumím, přesto mě velmi irituje, do jakých krajností je děj hnán. Co třeba dialogy, nebo aspoň monology, které by nás trochu uvedly do myšlenkových pochodů našich hrdinů? Citoslovce a úšklebky jsou opravdu málo.

Přiznám se, že Philip K. Dick a William Gibson patří mezi mé oblíbené autory, ovšem i ve chvíli, kdy nečekáte Scotta či Spielberga, ale jen a pouze dobrou a chytrou zábavu, nedostává se vám ani tohoto minima. Ono sdělení, že technologie jsou sice úžasné, ale leccos se může podělat, je sice naléhavé dnes stejně jako kdykoliv v minulosti, samo o sobě však neobstojí.

Napsat dobrou antiutopii ve formátu televizní epizody, ovšem není jen tak. Své o tom ví sám William Gibson, jeden z otců kyberpunku, který s tvůrci Akt X v minulosti spolupracoval hned dvakrát. First Person Shooter z poloviny sedmé série, ve které Muldera a Scullyovou pohltila virtuální realita, platí za jednu z nejslabších epizod seriálu. Vysoký rozpočet, vůbec nejvyšší v historii Akt X, tehdy přetrhl všechny řetězy a v záplavě vizuálních efektů zaniklo vše, co mohlo byť jen z dáli připomínat příběh.

Jedinou opravdu vkusnou dystopií v Aktech X tak zůstává jiný Gibsonův příběh, epizoda Kill Switch z páté série, která obstála i ve zkoušce časem. Mysl uploadnutá na server, kdy mizí smrtelné tělo a objevuje se hrozba zotročení všeovládajícím matrixem, i dnes působí mnohem věrohodněji a strašidelněji, než armáda dronů vyslaná ze sushi restaurace, aby nás ve sprše donutila zaplatit dýško. Vypadá to, jako bychom hrozbám, plynoucím z přetechnizovaného světa, rozuměli mnohem lépe v dobách, kdy chytré domácnosti a poštovní drony byly jen hudbou budoucnosti. Nebo jsme toho za tu dobu prostě jen víc viděli, načež jsme taky víc otupěli?

Těžko říct. Škoda, že v nové epizodě Mulder neotevřel ústa, aby k tomu řekl byť jen dvě na sebe navazující věty. Myslím, že pak by to mohlo být mnohem zajímavější.

Tento článek byl zveřejněn 8.9.2018 v 0:00 v kategorii Recenze epizod, Restart seriálu Akta X.

Komentáře: 104

  1. mrx.friend napsal(a) 10.2.2018 v 20:30

    Když jsem se dozvěděl, že v týhle epizodě bude jenom Mulder a Scullyová, čekal jsem nejspíš nějakou ryzí konverzačku, případně nějaký flashbacky, který by nám postavy ukázaly zase v jinym světle, případně by šly víc do hloubky a osvětlily nám některý důležitý momenty z dob mezi „The Truth“ a „My Struggle I“. Takže pardon, ale trailer na mě působí jako slušná pikachovina :-D

  2. kultx napsal(a) 10.2.2018 v 20:43

    Já čekal něco na způsob How the Ghosts Stole Christmas.

    Z toho, co vidím v traileru, mám obavy.

  3. Bellezza napsal(a) 10.2.2018 v 21:28

    mrx.friend,ho­voríš,resp.pí­šeš mi z duše.Celkom som zabudla,že to bude „Tá“ epka kde budú len M&S.Podľa traileru to veru nevyzerá podľa môjho gusta…

  4. Alby napsal(a) 10.2.2018 v 22:38

    Ale no, dame tomu sancu

  5. mrx.friend napsal(a) 10.2.2018 v 22:44

    Alby: Tak o tom žádná, ať zas máme na co prskat :-D

  6. Alby napsal(a) 10.2.2018 v 23:04

    mrx.friend: A neni to krasne moct zas prskat a dohadovat sa..joj tesim sa z toho silno. Vzdy po epke sa tu lognem a citam, citam..az mi bude luto, ked to skonci…

  7. mrx.friend napsal(a) 10.2.2018 v 23:58

    Alby: V tomhle ohledu se mi po Aktech bude taky stejskat.

  8. Clarissa napsal(a) 11.2.2018 v 14:38

    kultx: How the Ghosts Stole Christmas patří mezi mé nejmilejší epizody vůbec a je fakt, že od téhle epizody zaměřené na Muldera a Scully jsem také očekávala spíše něco konverzačně laděného, co nám odhalí jejich nitro.

    Alba, mrx.friend: Je to úžasný pocit moci sdílet své postřehy, dojmy, myšlenky týkající se Akt s těmi, kdo tím také žijí :-). A je to o to více povznášející, když člověk může v téhle sérii i chválit :-).

  9. orange napsal(a) 11.2.2018 v 15:07

    Tak ono se z toho může ještě vyklubat Jak Duchové ukradli vánoce. Jen to nebudou duchové, ale umělá inteligence.

  10. Mirka napsal(a) 11.2.2018 v 17:27

    Z té ukázky mám dojem, že to nebude zrovna moc „konverzační“ episoda. Spíš něco jako virtuální hra ve stylu First Person Shooter, ale ještě víc akční.

  11. x-phile napsal(a) 12.2.2018 v 5:41

    Mě spíš fascinuje, že něco tak přetechnizovanýho vyplodila Kristen Cloke (i když ne sama). Manželka Glena Morgana a nám známá z epizody The Field Where I Died. Asi jsme všichni čekali, že v téhle epizodě bude ta scéna z kostela, no, necháme se překvapit :-)

  12. Mirka napsal(a) 12.2.2018 v 7:03

    x-phile Kristen Cloke hrála skvěle v Millenniu s Frankem Blackem. Ale jako scénáristka…no nevím. Už někdy něco napsala?
    Po pravdě žádný zázrak nečekám, ty už došly před mnoha lety a tvůrcům zřejmě i dobré nápady.

  13. Kokotko napsal(a) 12.2.2018 v 18:48

    chci díl s výletem do přírody, nejlépe do lesa!!!

  14. TrustNo1 napsal(a) 13.2.2018 v 17:54

    Po minulém dílu, už bych přírodu nechtěl. To nejlepší z historie nic nepřekoná (Darkness Falls ,Detour) a moderní X-files by měli jít jinudy (Home again ,This).

  15. kultx napsal(a) 13.2.2018 v 18:32

    TrustNo1 a Mirka mi v tomto směru mluví z duše. IMHO tento díl bude This jak přes kopírák, v dobrém i ve zlém.

  16. kultx napsal(a) 13.2.2018 v 18:35

    A popravdě, obavy sice mám, ale jinak se vcelku těším (pocit, který mám u revivalu již tradičně). Kristen Cloke bych každopádně mnohem raději viděl spíš v nějaké herecké roli, než v roli scénáristky…

    A sama Kristen Cloke byla sice moc dobrá v epizodě The Field Where I Died, ale jako Lara Means v Millenniu byla výjimečná. Její scény jsem si často pouštěl opakovaně.

    Hrála mimochodem i ve Final Destination a pokud ji nemáte rádi, koukněte, s její smrtí si Glen Morgan a James Wong zvláště vyhráli :-D

  17. Mirka napsal(a) 13.2.2018 v 20:23

    Ještě dva týdny si můžeme „fantazírovat“ o tom, jaká to bude bezvadná episoda.
    Hlavně ať to má slušnou zápletku, logiku a úroveň hodnou X-Files. Ale mám obavy, že veškerý děj se smrskne na naháněčku M/S versus roboti. :-)

  18. Manche napsal(a) 14.2.2018 v 19:51

    Já věděl, že to jméno Kristen Cloke odněkud znám. Celou sérii Final Destination (no až na 4 díl) mám hodně rád. Na 1 a 3 trojce se docela dá poznat, že ji vytvořili tvůrci Akt (se zbytkem série pokud vím nemají nic společného). Jinak ta její postava ve Final Destination si tu brutální smrt skoro zasloužila zato, jak se chovala k Alexovi.

    V The Field Where I Died byla jako rozpolcená osoba brilantní, jinde jsem ji asi ani neviděl.

    K novým epizodám jsem se ještě moc nedostal, po zklamání z desítky jsem dost dlouho váhal, jestli se vůbec budu dál dívat. Ale asi mi zvědavost nedá. Ovšem ten trailer mě moc nenavnadil…

  19. kultx napsal(a) 14.2.2018 v 21:47

    Doplněna další… upoutávka. Tady někdo evidentně zkoušel Carterovy houbičky :-D

  20. Alby napsal(a) 14.2.2018 v 22:12

    to,co je Kriste…boze a po prvych 5 dieloch som dufala, ze to bude len a len lepsie…no aspon tam nie su Einsteinova a Miller. Dufam.

  21. x-phile napsal(a) 15.2.2018 v 5:55

    Tak tahle upoutávka je ještě větší haluz než ta první :-)

  22. orange napsal(a) 15.2.2018 v 13:03

    No to je nářez:)

  23. Amelieba napsal(a) 15.2.2018 v 14:23

    Ja sa na to celkom tesim. ;) Bude to nieco ine… :)

  24. Mirka napsal(a) 15.2.2018 v 14:57

    Gillian má novou paruku a moc jí to sluší. :-)

  25. kultx napsal(a) 15.2.2018 v 15:04

    Nakonec to třeba bude úplně jako How the Ghosts Stole Christmas. Akorát namísto sídla z 19. století budou Mulder a Scullyová lapeni v hi-tech baráku ;-)

  26. kultx napsal(a) 15.2.2018 v 15:05

    Za sebe jsem si každopádně očekávání nastavil tak nízko, že mě už to může jenom mile překvapit.

  27. Mirka napsal(a) 15.2.2018 v 15:09

    kultx to jsi trefil přesně. Už se na to těším, tyhle hi-tech věcičky mě naprosto fascinují. Navíc tam budou jen oni dva, tak si je opravdu užijeme. :-)

  28. Mirka napsal(a) 15.2.2018 v 15:11

    BTW už někdo rozluštil, co znamená ten název episody?

  29. Amelieba napsal(a) 15.2.2018 v 15:17

    http://www.syfy.com/…ing-episodes
    ;)
    That title, „Rm9sbG93ZXJz,“ is quite a mouthful. It is actually Base64 code, which, basically speaking, is used to encode binary text information so that it can be transferred digitally without changes. If you decode „Rm9sbG93ZXJz,“ it translates to „Followers.“ Followers of what? Technology? I guess we will have to wait until the end of February to find out.

  30. kultx napsal(a) 15.2.2018 v 15:37

    https://www.base64decode.net/

    Pokud byste si chtěli hrát :-P

  31. Evča napsal(a) 15.2.2018 v 16:33

    Za mě BOMBA!!! :-)

  32. Deshy napsal(a) 15.2.2018 v 17:23

    No zajímavé. Ale tak, ono už neexistuje nic, co by mě mohlo naštvat víc, než u jsem.
    Tohle je první trailer, na který jsem se koukla, asi absťák.
    Vypadá to poněkud šíleně, uvidíme, zda to nějak vylepší zápletka.

  33. Clarissa napsal(a) 15.2.2018 v 21:51

    Oki, myslím, že tu máme žhavého kandidáta na never happened epizodu ;-).

  34. kultx napsal(a) 16.2.2018 v 17:12

    Mimochodem Gill je v této epizodě sexy jak hrom :-P

  35. orange napsal(a) 17.2.2018 v 11:54

    kultx Kdy není:) Ale kratší účet ji sluší i v reálu.

  36. kultx napsal(a) 17.2.2018 v 12:09

    orange: Pravdu díš, bratře, pravdu díš ;-)

  37. Mirka napsal(a) 17.2.2018 v 12:48

    Gill je hot, ale David taky není k zahození. ;-)
    Podle jejich oblečení to vypadá, jakoby si šli zaběhat a pak vzal Mulder Scullyovou na „romantickou“ večeři. :-)

  38. Gedzitka napsal(a) 18.2.2018 v 0:29

    Cafte vsetci ja som hodne pozadu so vsetkym a len sa chcem spyat ta epizoda bola nebola odvysielana alebo? Vacsinou stahujem z ulozto.cz a zatial ju tam nevidim to je cudne :/ dik

  39. x-phile napsal(a) 18.2.2018 v 15:42

    Gedzitka: Až 28. února.

  40. Gedzitka napsal(a) 18.2.2018 v 18:26

    X-phile: ah dakujem takze tento tyzden nebolo nic, som nejak nemala cas sledovat aktuality. Ok tak musime pockat. Diky :)

  41. kultx napsal(a) 18.2.2018 v 18:36

    Z aktuality mi ta informace vypadla. Již jsem doplnil.

  42. Kimberley napsal(a) 19.2.2018 v 17:45

    Ale no, to preco je zas gillian ostrihana?

  43. kultx napsal(a) 19.2.2018 v 19:08

    Kimberley: Protože je pak ještě dokonalejší! :-D

  44. Amelieba napsal(a) 20.2.2018 v 15:27

    http://www.eatthecorn.com/…out-william/

    Pre tých, ktorým sa chce troška počítať niečo o Williamovi… ;)

  45. x-phile napsal(a) 1.3.2018 v 4:55

    Zajímavý experiment, další důvod vyhýbat se moderním technologiím jako čert kříži :-) Akorát vidět Scullyovou s vibrátorem jsem nemusela, ale ten konec byl nunanej :-) A na závěr dvě rady: 1. porucha není na vašem přijímači, 2. vždycky dávejte dýško!

  46. Luke8701 napsal(a) 1.3.2018 v 7:16

    Tak tohle byla asi ta nejlepší epizoda posledních dvou řad.

  47. Simir napsal(a) 1.3.2018 v 8:55

    Zkoukla jsem to na jeden nádech, super.

  48. Xeninka napsal(a) 1.3.2018 v 13:44

    Dívali jsme se na stejnou věc? Za mě nejvíc promarněnejch 43 minut Akt X ale asi i z mýho života. Chápu, co tím chtěl autor říct, ale dalo by se to udělat určitě jinak. Na Gillian se dobře dívá (jo i na Davida), ale tohle bych si klidně odpustila. Kdyby těch 43 minut strávili v posteli a okolo se dělo něco s podtextem umělé inteligence, no proč ne? :) ale tohle si znovu nepustím, jakože asi nikdy. Mají 10 epizod a jednu vyplácají, doslova vyplácají, proboha, proč? Nechtělo se jim psát zápletku a najímat herce, chtěli si snad ve štábu pohrát s roboty a drony?

  49. Mirka napsal(a) 1.3.2018 v 14:17

    Xeninka dobře řečeno. BTW proč si Scully objednala taxi na cestu domů z restaurace, když tam měl Mulder auto a mohl ji odvézt?

  50. Bellezza napsal(a) 1.3.2018 v 17:46

    Xeninka absolútny súhlas.A mne ako zarytej shipperke prišlo strašne ľúto,že M&S bývajú každý zvlášť :( Ten Scullyovej dom sa mi vôbec nepáčil,vyzeralo to ako v Japonsku,už som len čakala či sa za dverami neobjaví gejša,brrr

  51. Amelieba napsal(a) 1.3.2018 v 18:23

    Bolo to ine, ale mne sa to pacilo, ja som sa pri tom nenudila… Malo to v sebe skryty i urcity odkaz na to, kam speje tento svet. Ano boli tam niektore veci, co sa mi prilis nepozdavali, ale nechcem byt ufrflana, v konecnom dosledku hodnotim pozitivne.
    Preco neviezol Scully domov Mulder? Lebo chceli ukazat tento druh dopravy. Preco nebyvaju spolu? To neviem, mala som pocit, ze byvaju. Celkovo by som tie epizody prehadzala. Stale som mala pocit ze Plus one malo predchadzat epizode This, kde bolo povedane our house a kde i boli u Muldera doma a teraz mam pocit, ze i tato mohla predchadzat epizode This.. :) Ale to je asi len moj pocit. Tu potrebovali ukazat 2 rozne domacnosti a na nich rozne technicke vymozenosti… Ale necudovala by som sa, keby sme tento Scullyovej dom uz nikdy viac nevideli… :oD

    Ano, mozno mohli urobit radsej klasicku epizodu, ale aj na tie dost frfleme, ze to uz nie je ono a nie je to to, co byvalo, tak mozno ani klasicka namiesto tejto by sa nepodarila. Myslim, ze nasledujuce 2 epizody uz bude temna klasika a Mojho boja č. 4 sa fakt uprimne bojim… :o/

  52. Deshy napsal(a) 1.3.2018 v 19:15

    No, jako nápad mi to přijde dobré, je to i dobře a celkem vtipně natočené. Nudila jsem se za celou dobu asi 2×.
    Jen prostě to bylo celé takové laciné.
    Chyběl tomu silnější a originálnější příběh, celé to bylo takové poskládání docela vtipných nápadů a ironických vtipů na moderní vymoženosti dnešní doby.
    Takovou určitou kritiku dnešní doby umí poskládat dohromady kdekdo, ale napasovat tu kritiku do originálního příběhu, to je kumšt, který se tady a vlastně málokde v nových sériích, podaří.
    Příliš často mi to přijde jako taková satira na spoustu dnešních problémů(myšleno nejen tento díl).
    Jenže taková prvoplánová, bez tvořivosti.
    Tenhle díl mě nenaštval, není to nějaký průšvih, často je to i hodně jednoduchou cestou zábavné a musím říct, že ty pocity, které tam chtěli vyjádřit při používání moderních vymožeností, mám často taky.
    Jen bych to chtěla mít podané trošku originálněji a kvalitněji.
    Hodně o tom, jaký to byl díl, mluví i to, že jsem nepotřebovala ani ty anglické titulky.
    A když už tam měli jen dvě postavy, tak nemuseli tolik rozpatlávat ty individuální problémy a mohli jim vymyslet něco dohromady.

  53. Queequeg napsal(a) 1.3.2018 v 19:19

    Čekala jsem, že to nedokoukám, ale zhltla jsem to na jeden nádech. Sama jsem překvapená, jak mi to sedlo. Ano, mohli bychom spekulovat, zda to opravdu patří do (pravděpodobně) poslední série s velmi omezeným počtem dílů, zda by místo toho nebylo lepšího něco lepšího :-), ale to by bylo nošení dříví do lesa. Souhlasím s názory, že tato série je lepší než ta předchozí a já jsem se ten jejich návrat prostě rozhodla chtít vnímat pozitivně. Vlastně mě tato série přiměla k opakovanému zhlédnutí starších epizod, příjemně jsem si v tom nostalgicky zarochala :-) Ano, bylo to tehdy něco úplně jiného, bylo to lepší, ale zároveň si myslím, že po takové době už to prostě MUSÍ být jiné.
    Takže fajn. Podtext nosný, vibrátor Scullyové pobavil, závěrečná scéna rozněžnila.

  54. BeatriX napsal(a) 1.3.2018 v 19:24

    Nemůžu si pomoct, ale zpracování epizod s nějakou verzí umělé inteligence na mě mnohem lépe a taky uvěřitelněji působí ve starých Aktech než teď…
    Chápu, co nám tím chtěli říct, ale v rozsahu deseti epizod bylo tohlo úplně zbytečné…

  55. Bellezza napsal(a) 1.3.2018 v 20:04

    Tak to je nám všetkým jasné čo nám tým chceli povedať,ale keďže som nedávno zasa pozerala film IWTB,kde boli spolu a pod.,tak som sa trošku nostalgicky rozcitlivela a rozoberala som si aj to čo som možno nemusela.Skrátka keď som ich videla každého v inom dome,som si povedala aký osamelý život vedú,Scullyovej dom mi prišiel úplne neosobný,ten Mulderov zasa taký pekný,útulný a uveriteľný.Nie som žiadny suchár ani konzervatívec,ale vibrátor mi tam prišiel totálne „cez“,nevhodný­.Záverečná scéna taká typická ako za starých čias,ale milá :) Takže to neberte ako nejaké frflanie,sú to len moje pocity…

  56. mrx.friend napsal(a) 1.3.2018 v 22:04

    BeatriX: A to se celou dobu lidi vysmívají takový epizodě jako třeba „Ghost in the Machine“ z jedničky, že se na ní podepsal zub času, co? :)
    Za sebe musim říct, že jsem čekal asi větší propadák, nakonec mě to docela i bavilo, ale mam s tim podobnej problém asi jako s „This“ – Mulder a Scullyová tady zase trochu vypadávají ze svých charakterů. A jo, máte pravdu, narážim asi hlavně na to, že tam, kde předtím Scullyová lemtala pivo a pobíhala jako Lara Croft, tady se jí zpod postelí a z kapes kutálejí erotický hračky. Jako zarytýho odpůrce sociálních sítí a dotykových telefonů se mi nápad a myšlenka líbily, jenom mi to tak nějak nasedlo v rámci Akt X, mno O:)

  57. chrz napsal(a) 1.3.2018 v 23:28

    Tak to byla další epizoda seriálu Black Mirror, akorát tentokrát s Mulderem a Scullyovou :) Asi by byla zajímavější, kdyby jen o pár dílů dřív nebyla jiná počítačově podobně šílená s digitálním Langlym. Tady bych se na ni koukal líp, kdyby byla v 22dílné sérii a ne takhle, když je jen 10 (posledních) pokusů zazářit ;) Ale jinak nehodnotím to zle.

  58. Mirka napsal(a) 2.3.2018 v 7:18

    Epizoda o umělé inteligenci sama o sobě „umělá“, studená, neosobní, brr. Scéna na začátku v restauraci byla vtipná, ale pak už to bylo spíš divné. Žádná vzrušující zápletka. Trapná scéna s vibrátorem zbytečná, ale dnešní doba si to žádá, sex v každém seriálu, filmu … takže vražme to tam! Nicméně roboti byli skvělí, obzvlášť ty barevné „mušky“.
    IMO jako varování a názorná ukázka toho, co se z nás může stát, pokud podlehneme všem těm skvělým technickým vymoženostem je to zpracováno dobře. Ale mě to prostě nesedlo (zlatý „Kill Switch“). Beru to jako „never happened episode“ nebo sen, který se zdál jednomu z nich nebo oběma společně.

  59. Mirka napsal(a) 2.3.2018 v 7:48

    mrx.friend: co se týká Scully, tak souhlasím. To pivo mi ani tak nevadí, pila ho už i v episodě „Je Souhaite“ v sedmé sérii, když se s Mulderem koukali na video. Jde o to, že „původní“ Scully (inteligentní, vzdělaná, nezávislá žena pevných zásad s těmi nejlepšími morálními a lidskými vlastnostmi) se stala v té době vzorem mnoha mladým lidem, kteří v důsledku toho často změnili své životy k lepšímu. IMHO těžko může být „současná“ Scully někomu vzorem.

  60. Orange napsal(a) 2.3.2018 v 9:47

    Mirka: Jsme o 25 let dále. Scully už není nadšená mladá žena, ale žena zralá, která prošla mnoha životními peripetiemi. Nevšimla jsem si, že by své zásady změnila.

  61. Queequeg napsal(a) 2.3.2018 v 10:26

    Mirka: Proč by nemohla být vzorem? Proto, že používá vibrátor? To snad ne…

  62. Clarissa napsal(a) 2.3.2018 v 11:13

    Souhlasím s Mirkou. Kdybyste se podívali jen na Scullyovou z 10. a 11. série, byla by Vám její postava pořád tak sympatická? Především v 10. sérii nám ukázali do sebe zahleděnou ženu, která se tak utápí ve svém smutku, že jen zřídkakdy je schopna empatie (epizoda Home again mě děsí dodnes), a vše kolem sebe vnímá často jen skrz optiku svého traumatu. V čem by měla být tato žena inspirativní? Nechci tu opět zabřednout do diskuzí na téma, co by ztráta mých dětí provedla se mnou a že bych to nezvládala lépe. No, pravděpodobně ne. Možná pro to u Scullyové můžeme mít pochopení, ale rozhodně bych k ní pro to nijak obdivně nevzhlížela. Horší je, že tahle poloha byla alfou a omegou desáté série a v jiné nám ani nebyla představena (a pro úplnost, ani nové pojetí Muldera nebylo šťastné – opět můžeme mít pochopení pro krizi středního věku, ale proč by mělo nové diváky bavit dívat se na to, jak někdo řeší případy a strašně ho to otravuje). 11. série už vykročila lépe, a i když už se Scullyová jeví sympatičtěji, přeci jen, to propojení s jejím původním já cítím jen chvílemi. Ano, jsme o 25 let dále, ano, doba se změnila, ale i tak si dovedu představit, že její postava by mohla být napsána jako silná a nezávislá postava, která vzdoruje osudu (ne se pod ním láme). A i když inspirativních hrdinek přibylo, stále jich není dost, o těch ve věkové kategorii 50+ nemluvě.

  63. Clarissa napsal(a) 2.3.2018 v 11:15

    Queequeg: Jsem si jistá, že tak to Mirka určitě nemyslela ;-).

  64. mrx.friend napsal(a) 2.3.2018 v 11:24

    Taky mě trošku nebaví to neustálé obhajování, že jsme se oproti původnímu seriálu posunuli kupředu pár let. Ať se nejdřív někdo zaměří a pověnuje se tej psychologickej obrodě hlavních hrdinů v nějaký retro epizodě, jinak do toho budu pořád rejpat. Clarissa to teď docela vystihla, si myslim. Jednak proto, že nový díly nám snad zatim ještě ani nenabídly nějaký situace, kde by se Scullyové zásady prověřily a ukázalo se, jestli v jádru je to přece jenom pořád ona ;-)

  65. Deshy napsal(a) 2.3.2018 v 11:59

    Nikdy mě vůbec nenapadlo, že by postava Scully měla být v něčem inspirativní, natož aby byla vzorem.
    přijde mi dost absurdní přemýšlet o imaginární postavě jako o vzoru. To je obvykle vlastní dětem.
    To, že se stále mluví jen o Williamovi a ona z toho byla zhroucená mě sice nudí, ale když už je řeč o Williamovi, tak ani moc extra nechápu, co jiného by měla dělat.
    Právě proto jsem moc nechtěla, aby se Williamem vůbec kdo zabýval.
    A co je na jejím charakteru k vyčítání zrovna v této epizodě, to mi je úplnou záhadou.

  66. Deshy napsal(a) 2.3.2018 v 11:59

    Nikdy mě vůbec nenapadlo, že by postava Scully měla být v něčem inspirativní, natož aby byla vzorem.
    přijde mi dost absurdní přemýšlet o imaginární postavě jako o vzoru. To je obvykle vlastní dětem.
    To, že se stále mluví jen o Williamovi a ona z toho byla zhroucená mě sice nudí, ale když už je řeč o Williamovi, tak ani moc extra nechápu, co jiného by měla dělat.
    Právě proto jsem moc nechtěla, aby se Williamem vůbec kdo zabýval.
    A co je na jejím charakteru k vyčítání zrovna v této epizodě, to mi je úplnou záhadou.

  67. Orange napsal(a) 2.3.2018 v 12:44

    Clarissa A jak si představuješ vzor ženy 50+? V reálném životě existuje mnoho úspěšných žen 50+, které ve svém oboru dosáhly úspěchů, ať již jsou kariéru skloubily s rodinou či nikoliv. Jsou to podnikatelky, političky nebo ta umělecká branže od spisovatelek přes herečky po režisérky. Ale třeba i ženy v domácnosti, které úspěšně vychovají své děti.

  68. Queequeg napsal(a) 2.3.2018 v 12:50

    Asi je hlavní problém v tom, že po těch letech a vzhledem k velmi omezenému počtu dílů jsou očekávání fanoušků velká, možná bych se nebála říct nesplnitelná. I kdyby vystřihli deset dílů srovnatelných s tím nejlepším, co obsahoval původní seriál, diskutovalo by se o tom, jestli zrovna ta či ona epizoda tam opravdu měla být. Obecně si myslím, že seriál jako takový je teď průměrný až podprůměrný a nedokážu si představit, že by nadchnul někoho, kdo jej dřív nesledoval. Nicméně do takového člověka se těžko vžívám a já osobně ho beru prostě jako takový bonus, který může jen potěšit.
    Clarissa: V to doufám a předpokládám to, ale právě nevím, co jiného zde mohlo být považováno za nějaký „charakterový problém“ ;-)

  69. Phoenix napsal(a) 2.3.2018 v 13:14

    Dnes jsem díl zkoukla a mně se celkem líbil. Byť to byla taková epizodka o vývoji AI. Může to být zajímavé, co nás v AI vzrušovalo před 25ti lety a co dnes, jaký obrovský vývoj nastal. Otázkou je, zda je pro nás ku prospěchu. A o tom si myslím, že celý díl je. Nejsou to typická akta x, je to v podstatě nastavení zrcadla skrze oblíbené hrdiny. Je to o tom, že se uzavíráme do své samoty s různými přístroji – chytrými telefony, tablety, chytrýma hodinkama, chytrými auty – a zapomínáme na to důležité – na milované lidi, které kolem sebe máme. Místo abychom večery trávili povídáním, tak je trávíme ve virtuálním světě a na ten reálný kašleme. On ten virtuální je bezpečnější, pohodlnější a zkrátka fajnově otupující. A vím o čem mluvím – sama, byť celkem omezeně, hraju virtuální hry na tabletu, manžel mastí billiard na mobilu, ale přece jen když jsme spolu, tyhle hračky odkládáme. V podstatě je v tomto díle ukázáno, jak nenexistuje už žádné soukromí – jak veškeré informace dáváme k dispozici, byť nevědomky. Naše platební karty, sociální sítě, telefony, emaily. Je to celkem děsivé, když si to člověk uvědomí do samého důsledku.
    Konec moralizování. :) A teď k postavám.
    Myslím si, že Scullyová v určité době byla vzorem pro mnoho děvčat v dospívání. Byla v 90.letech jednou z hrdinek, které úplně nesplňovaly klasický ideál krásy, jaký předkládala např. pobřežní hlídka. Byla chytrá a nebála se to ukázat. Zpočátku seriálu to nebyla žádná sexbomba, byla obyčejná. Léty zkrásněla a teď je kočka. Nebála se jít do konfrontace nejen s Mulderem. Přes onu chytrost a jistou tvrdost uměla být i empatická, citlivá. To se taky moc nenosilo. Takže ano, i pro mě Scullyová v těchto směrech určitým vzorem byla a proč ne. Nepozoruji v těchto nových dílech, že by se příliš změnila. Prostě jen zestárla a už taky není plná onoho nadšení, co byla, když jí bylo 25 :)
    Z téhle série úplně čiší, že se jedná o labutí píseň XF. A je to dobře. 10.série byla špatná. Tahle je o něco lepší, ale myslím si, že původním sériím nesahá ani po kotníky. Jsem přesvědčná, že to vědí i Gillian s Davidem, ale z vděčnosti, z toho, že fanoušci tenhle seriál a jeho představitele vytáhli mezi legendy, do toho šli. A je to naposledy. Sama za sebe jsem ráda. Tuhle sérii s chutí dokoukám, koupím si na DVD, ať to mám komplet, ale často si jí určitě nepustím. A nic dalšího už nechci. Žádný další film, který by mohl být ještě horší než ten druhý. Nechci aby se postavy MS úplně deklasovaly v dalších rozmělněných epizodách. Chci si je pamatovat jako zapálené vyšetřovatele, kteří zkoumají různá mystéria a fajn to mezi nima jiskří :)

  70. Clarissa napsal(a) 2.3.2018 v 13:16

    Orange: Ale já celou dobu hovořila o Scullyové jako o televizní/filmové postavě. Nepopírám vzory z reálného života a souhlasím s tím, že inspirativní je i matka, která se vzorně stará o své malé děti. Na poli filmu a televize však mám pocit, že je silných ženských hrdinek velký nedostatek, a najít nějakou inspirativní ženskou filmovou/televizní postavu 50+ je poměrně těžké. Ano, Scullyová už nemůže oplývat elánem jako za mlada, ale kdyby třeba lépe zvládala svou osobní tragédii a dávala najevo, že stále bojuje i za ostatní, bylo by to inspirativnější. Nás samé drtí různé rány osudu, a ano, věřím, že když váš oblíbený hrdina (filmový/tele­vizní/literár­ní) se s tím dovede poprat o něco lépe, může to pomoci i vám.

  71. Mirka napsal(a) 2.3.2018 v 13:18

    Queequeg: tohle jsem opradu neměla na mysli. Chci říct, že pokud bych seriál nikdy předtím neviděla a začala až 10. a 11. sérií, tak bych si postavu Scully těžko tak oblíbila jako kdysi, protože mě zatím ničím výjimečným nezaujala. To stejné platí i o Mulderovi.

  72. Clarissa napsal(a) 2.3.2018 v 13:22

    Deshy: „Nikdy mě vůbec nenapadlo, že by postava Scully měla být v něčem inspirativní, natož aby byla vzorem.
    přijde mi dost absurdní přemýšlet o imaginární postavě jako o vzoru. To je obvykle vlastní dětem.“
    Tak v tomhle se zásadně neshodneme ;-). Pro mě je to skoro to samé, jako by tu bylo napsáno, že ani knihy (resp. literární hrdinové) nemohou být inspirativní, protože neexistují. Naopak, myslím si, že správné vzory (reální lidé i lit./film./tel. postavy) nás mohou jednak dělat lepšími, jednak nám mohou pomoci a být inspirací ve chvílích, kdy zažíváme zlé časy. Proto tu máme např. bibliopsychologii.

  73. Alby napsal(a) 2.3.2018 v 13:50

    Pozrite sa na to z druhej strany. Neviem, ci chcem, aby moja dcera videla vzor v zene, ktora cely svoj zivot, vsetko, co ma ( vratane syna) obetovala muzovi a jeho boju.Navyse ten boj je nepochopeny, na konci ostavaju len oni dvaja, akokolvek sa snazila odputat nevie to, nedokaze. Ich vztah moze byt nie len „laska“, ale aj do urcitej miery az sebadestrukcne pu­to.

    Na postavu Scully sa da pozerat aj takto. :D Peace.

  74. Smith napsal(a) 2.3.2018 v 14:56

    Napriek vsetkym strelenym nepravdepodobnym konspiraciam, duchom, monstram a over the top paranormalnym javom stale mame pocit, ze sa to odohrava v nasom realnom svete. Toto ale bolo co? Napr. Ghost in the machine bola technologicka hlupost ale beriem kedze to bol samostatny x file. Tu sa ale dostavame odrazu do nejakej scifi buducnosti kde dnesne bezne technologicke vychytavky fuguju uplne over the top nerealnym sposobom a nikto sa nad tym nepozastavi…

  75. Orange napsal(a) 2.3.2018 v 16:55

    Smith: ta sci-fi je hodně reálná. Sbírají se o nás data přes mobily, sociální sítě (Facebook, tak vybírá reklamu). Mnoho technologií domů je napojeno na internet a lze je ovládat přes mobil (regulace topení, zatažení žaluzií, kuchyňské spotřebiče), vyvíjejí se chytré ledničky, co automaticky přes net objednají to, co v nich chybí. Přes mobil není problém najít vaši polohu. V restauracích už funguje možnost objednávat si jídlo přes tablety zabudované do stolů. Pravda ještě vám ho udělají a donesou lidé. Donáška objednávek e-shopů pomocí dronů se testuje. Umělá inteligence se učí sledováním chatů. Běžně už je k vidění, že dva lidé vedle sebe sedí, ale každý kouká do svého telefonu nebo noťasu. A co se týče aut bez řidičů, tak na těch si též intenzivně pracuje.

  76. Smith napsal(a) 2.3.2018 v 21:09

    Ved to samozrejme predsa viem ale toto bolo over the top scifi ako z ineho serialu.

  77. Mirka napsal(a) 3.3.2018 v 7:29

    Episoda mi svým zpracováním silně připomíná krátké výchovné, poučné filmy, kterými nás krmili ve škole. Nebezpečí drog, kouření, AIDS, BESIP … :-)

  78. Callysto napsal(a) 3.3.2018 v 17:24

    Mně se to opravdu líbilo, pustila jsem si to dneska podruhé. Obávám se, že za pár let to nebude až taková sci-fi. Trochu mi to připomnělo i seriál Person of Interest. Na jednu stranu to vypadalo jako parodie, na druhou stranu to bohužel dost kopírovalo i skutečnost. Jak typické je dnes přijít nějak do hospody a místo aby se lidi, hlavně ti mladší, bavili mezi sebou, tak vytáhnou své chytré mobily a už to sviští do kyberprostoru. Ukecané ledničky se už také myslím začínají vyrábět (tahle byla na pár facek, z toho by mi brzy taky hráblo a taky bych byla „angry“) a už před pár lety jsem byla na nějaké vizionářské přednášce – školení od firmy, která budovala tyto „chytré domácnosti“. Jen doufám, že ten náš R2D2, jak jsme pojmenovali náš robotický vysavač, není v kontaktu s nějakým velkým šéfem :-D Zatím se agresivně nechová.

  79. captain napsal(a) 5.3.2018 v 14:54

    Výborný díl. Sice se vymyká i jinak zdařilým cool dílům, na které jsme byli zvyklí z původních sérií, avšak, doba pokročila a Orwellův svět je tady. Jedná se jen o to, zda tzv. bohaté elity ovládají všechny a vše pomocí mimozemských a moderních technologií, anebo se časem technika vyvine natolik, že ovládne i je, pak už zbývá dodat jen oblíbené z BSG: „The Cylon was created by Men…“ Jak to dopadlo, víme. Takže za mě super aktuální brutus cool tech díl. Ps. Žijme přítomností a mějme se rádi.

  80. oskvarka napsal(a) 5.3.2018 v 22:10

    Mirka cha cha som sa pobavila.. som si najprv precitala komety a s tym som to sla kukat.. no u nas pustali dokumenty v skole este na premietacke hrozne to hrkotalo a paska bola obcas pretrhnuta tak sme museli cakat kym to nasa storocna ucitelka nadpoji :D:D chi… mne sa to nahodou velmi pacilo.. par veci bolo trochu nezvladnutych aspon pre mna to ako vyskakovali z toho okna mi prislo divne a tiez bolo velmi neprirodzene zaverecna scena ako sedeli divne chrbtom k sbe na tych stolickach a drzali sa a boli ticho neviem ci tym chcel nieco este ine autor naznacit ci sa to len tak nepodarilo.. ale inak v celku fain ako nerealna epizodka .. skoda tych samostatnych domov ale nakoniec sa to rozbehlo… ta uvodna restika bola cool inak ta zapletka bola vtipna celkom aj ked lahko citatlna…
    ako urcite si na dalsiu taku nerealnu epizodu clovek povie ze skoda lebo ved mame len 10 casti tak mohlo byt nieco k veci ale zase ako uz nikto spomenul kedze tuto epizodu bude kazdy brat ako ulet never happend tak to nemoze pokazit nikomu celkovy obraz o MaS.. ;)… inak tema podla mna k veci a moc nerealne to zas az tak nebolo…
    Callysto veru mna dostalo to ako to bolo prakticky ako pantomima cela cast uvodnych 10 minut bez slov.. teda yam ci ako sa to pise :D:D.. ale uprimne to sa naozaj dn niej to fo ved to clovek vsade vidi… u nas mame jednu restiku na dverach maju napisan.. wifi nemame rozpravajte sa medzi sebou :) dobru chut…

    inak k domom by som dodala ze pocas celych aktou bol v tych ich domoch chaos a aj rozne zmeny ktore nedavali velmi zmysel tak ja sa uz nad tym moc nevzrusujem ze raz byvaju tu raz tam raz spolu raz nie :D:D… scully bola neskutocne cool v tejto casti a ani Mulder nezaostaval… a cool bolo ako ked to po nich strielalo ako kril scully hlavu a nie sebe… so sweet aj ked to teda bola newr hapend epizode.. ;)..

    Callysto inak keby ukecane chladnicky ale este aj chladnicky z wifi ;)

  81. DanaS napsal(a) 6.3.2018 v 10:42

    Celou dobu jsem si říkala „co to sakra je?!“ Trailer se mi docela líbil, byl rozhodně zábavnější a skoro by mi i stačil. Mě to prostě přišlo strašně divný…postavy se chovaly nepřirozeně a celkově mi to přišlo hrozně nereálný. Ne, že by taková technologie nemohla být (když už skoro je). Ale ta armáda dronů kvůli jednomu nezaplacenému spropitnému…mohli vymyslet něco lepšího. Nejdivnější ale bylo asi to ticho. Chyběl mi tam hrozně nějaký dialog mezi M a S. Celou dobu v restauraci ticho, pak jeden výbuch smíchu Scully a to jak fotila Muldera mi k ní taky nesedělo, nemluvě o tom jejím domě, ale to už se tady probíralo. Čekala jsem alespoň víc srandy. Jsem trochu zklamaná, chtěli sice poukázat na nebezpečí nových technologií, ale myslím, že zrovna Mulder a Scully by s nimi byli opartní, když jsou navíc agenti. Takže to beru spíš jako never hapend epizodu.

  82. KayTee napsal(a) 6.3.2018 v 14:12

    Jako, záměr chápu, je to trefné. Ale bylo to teda děsně podivné…

  83. oskvarka napsal(a) 7.3.2018 v 16:09

    DanaS tak ja som do toho isla s tym ze to bude komedialno strasidelna never hapend epizoda.. ale tak skoda ze bolo tak malo dialogov.. k pointe nechybali..... ale aj mne by sa pacilo cviac nieco kde by boli… ako mi v epizode z lesika nechybali titulky slovenske tu uz mi nechybali ani anglicke …
    a ten dom veru to bolo od scully na mile vdialene podla mna ale tak brala som to tak ze potrebovali nejaki inteligentny dom a z jeho zutulnovanim si privelke starosti zrovna nrobili..

  84. oskvarka napsal(a) 8.3.2018 v 20:53

    ďakujeme za rcenziu …mal si to veru tazke tentoraz … ale myslim ze vystizna.. :)

  85. kultx napsal(a) 8.3.2018 v 21:04

    oskvarka: Díky moc, vy jste taky byli hezky plodní ;-)

  86. chrz napsal(a) 9.3.2018 v 19:30

    https://en.wikipedia.org/…Rm9sbG93ZXJz – „Rm9sbG93ZXJz“ received very positive reviews from critics. On Rotten Tomatoes, it has an approval rating of 100% with an average rating of 8.2 out of 10 based on 9 reviews

    ;P

  87. oskvarka napsal(a) 9.3.2018 v 20:37

    chrz :)… ale sledovanost slaba…

  88. chrz napsal(a) 9.3.2018 v 23:08

    Nojo a teď co taková sledovanost znamená. Nechali se lidi odradit trailerem, odcházeli od obrazovek během vysílání, anebo to zabalili s předchozím dílem? :)

  89. Gedzitka napsal(a) 10.3.2018 v 1:49

    Dear all, sice tato epka neni nejaky moj cup of tea ale uprimne sa mi pacilo jak je zobrazena dnesna doba de facto. Cele zle s tou celou elektronikou a smartphones atd… Sme jak otroci ked si tak vezmete. No a Scully dom je teda hezky ale ved uznavana lekarka a opat fbi agentka moze si to dovolit hahaha

  90. Gedzitka napsal(a) 10.3.2018 v 1:51

    Neviem preco sa mi neposlala alebo nezobrazuje dalsia cast komentaru no napisem znovu
    Oslvarka: hej to ako jej kryl hlavu bolo so sweet aj ako mu chytila na konci ruku.

  91. Mirka napsal(a) 10.3.2018 v 6:30

    chrz: mě opravdu těší, že se to mnoha lidem líbilo a užili si to, přeju jim to. Já ale neumím pět chválu na něco, co se mi nelíbí, jen proto, že bych měla, nebo že se to ode mě očekává. Prostě „někdo má rád holky, někdo zase vdolky.“ :-)

    kultx: hezky a výstižně napsaná recenze. Upřímně řečeno, po skončení episody jsem měla vážné dilema, jestli má pro mě ještě cenu sledovat zbytek seriálu.

  92. mrx.friend napsal(a) 10.3.2018 v 12:19

    Soudě podle tvýho komentáře u „Familiar“ to zas tak těžký dilema nebylo a verdikt byl jasnej – pokračuješ! :-D

  93. Mirka napsal(a) 10.3.2018 v 17:50

    mrx.friend: no holt jsem těžký „závislák“ už přes dvacet let, tak už to vydržím třeba i s kudlou v zádech. ;-)
    U „Familiar“ jsem si spravila chuť. :-)

  94. yscully napsal(a) 13.3.2018 v 19:37

    Do téhle epizody se mně vůbec nechtělo, tak jsem ji viděla až teď. Mám smíšené pocity: na jednu stranu mě to objektivně nenudilo, ale zpětně mi není jasný, co se tam vlastně 40 minut dělo. Bylo to rozplizlé? Jednotvárné? Divné. Úplně mimo. Přes čáru – ale nevím, kterým směrem. Možná mi vadí, že po nastavení úvodu mě tam nic nepřekvapilo?

    Ale Scully tady má dobrý vlasy.

  95. yscully napsal(a) 13.3.2018 v 21:34

    Mimochodem, přehlížím to, nebo tady nejsou napsaná procenta? I když tomu rozumím, na stupnici 0–100 bych tomu dala něco jako jabkovej štrůdl, nebo možná horkovzdušnej balón. Prostě trochu mimo stupnici.

  96. kultx napsal(a) 14.3.2018 v 17:26

    yscully: Seš dobrá, důvod jsi odhadla přesně :-P

    Nevim, nevim… buď jak píšeš nebo něco jako u Babylonu

  97. yscully napsal(a) 14.3.2018 v 20:05

    Kultx :)

    No, bylo to určitě koukatelnější než Babylon. Nebo spíš koukat na tohle vůbec nebolelo. Emočně ploché se to jmenuje?

  98. PetraZelva napsal(a) 15.3.2018 v 8:31

    U mě teda ani Yum, ani moc success.. Občas jsem se u toho i smála, asi tím, jak mi to přišlo absurdní. Škoda, že nebylo víc dialogů, ale beru to tak, že o tom to mělo být. Nemyslím si, že by M&S, i když jsou agenti, nějak víc dávali pozor na technologie. Mobilní telefon mít musí, jasně, že si s ním třeba pohrajou (Mulder přece umí všechno, včetně phreakingu, to už jsme zjistili), aby tam nebyl nějaký SW, ale koho by napadlo, že robotický vysavač bude vysílat zprávy dronům nebo autům bez řidiče, že.. Ten dům od Scullyové byl.. hypermoderní.. asi bych takový nechtěla, byl moc ukecaný :) A přišlo mi divné, že by Mulder nevěděl, kde Scullyová bydlí, když ona u něho už byla.. Každopádně poselství je jasné, odložme telefony a jiné zloděje času a bavme se a žijme spolu zase normálně, jako ve starých dobrých devadesátkách :-D

  99. Deshy napsal(a) 15.3.2018 v 16:24

    Já si myslím, že ta poznámka o domě původně ve scénáři nebyla.
    Tak jako spousta dalších věcí, které dřív dávali jen jako bonus na DVD(tenkrát asi kazety) a teď to tam vše vesměs zůstalo.

  100. Angelitos napsal(a) 16.3.2018 v 5:08

    Teď na to koukám a čtu komentář od CHRZ… přesně mě to napadlo.....e­pizoda: ANEB jak se Mulder a Scully ocitli v Black Mirror. Škoda epizody, je jich tak málo a zase takové plýtvání. Ne, že by se na to nedalo dívat, ale tohle přece NEJSOU AKTA X! :(

  101. yscully napsal(a) 8.9.2018 v 23:38

    Český název „Sledující“
    WTF? Proč?

  102. mrx.friend napsal(a) 9.9.2018 v 2:36

    yscully: „Rm9sbG93ZXJz“ je binárním kódem zapsané slovo „Followers“, takže mně ten českej překlad přijde v poho :-)

  103. yscully napsal(a) 9.9.2018 v 7:37

    mrx: Ale proč to zabíjet? Pochopila bych třeba U2×lZHVqw61jw60= nebo kdyby to nechali bez překladu.

  104. yscully napsal(a) 27.2.2019 v 15:54

    A před rokem jsme tohle ještě neviděli. A taky aspoň ti větší optimisti z nás mohli ještě pár týdnů doufat, že to celé skončí nějak důstojně.

Řekněte nám svůj názor!