Kult X

JEDNOTLIVÉ SÉRIE AKT X
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

11×01 My Struggle III (recenze)

režie Chris Carter | scénář Chris Carter | premiéra v USA 03.01.2018 | premiéra v ČR 18.08.2018 | české titulky ke stažení | hodnocení 60% (další názory zde)

Duchovní otec seriálu Akta X Chris Carter si hned na startu jedenácté série přichystal pro diváky několik malých šoků a jeden ohlušující moment v samém závěru, který jako ledovou dýku naservíroval všem x-philes rovnou do srdce.

believe.gif

Únos Mulderovy sestry, smrt Muže z Pentagonu, vražda Mulderova otce, únos a rakovina agentky Scullyové, narození Williama, syna Scullyové a… však to znáte, v Aktech X se nedá věřit všemu, co vidíme a slyšíme, a proto je obtížné (a to i s odstupem několika let) pojmenovat skutečně zásadní momenty pro celý příběh Akt X. A tak stačí málo a jedna nenápadná polomytologická epizoda z půlky sedmé série se zčistajasna po sedmnácti letech stane nejdůležitější epizodou seriálu.

mystruggle2018j.png mystruggle2018d.png

Začínáme zjištěním, za které by se nestyděli tvůrci jisté legendární soap opery. Dozvídáme se, že apokalyptické události z My Struggle II, poslední epizody desáté série, se ve skutečnosti nestaly, ale byly jen vizí, kterou v rámci masivního záchvatu prodělala agentka Scullyová. Vše byla jen vidina strašlivé budoucnosti, ve které lidstvo hubí sparťanský virus, Kuřák vyhraje, Mulder umře na mostě a Scullyová si prožije déjà vu s únosem a mladým parťákem po boku. Agentka se ovšem posléze nebudí ve sprše s Bobbym Ewingem (nebo agentem Millerem, nedejcartere), nýbrž na nemocničním lůžku, u kterého už na sebe štěkají Mulder se Skinnerem. Jak již víme, oba tajně milují Scullyovou (stejně jako Kuřák, Doggett, Carter, všichni diváci Akt X a vlastně celý svět) a oba mají dlouholeté (již čtvrt století trvající) nutkání vzájemně se podezírat a nenávidět. Zjišťujeme, že po všech těch letech na něm akorát mnohem víc zapracovali.

mystruggle2018b.png mystruggle2018c.png

Začali jsme zvesela, epizoda je nicméně míněna velmi vážně (jedná se o mytologii), proto přepněme do vážného módu. My Struggle III má několik slabých míst a několik silných momentů. Začněme těmi slabými, které jsou vůči těm silnějším bohužel v přesile.

Představení nového Syndikátu mělo být naprostým vrcholem. Stačí si vzpomenout, co pro kvalitu mytologie a posléze i celého seriálu znamenalo, když začátkem třetí série vstoupil na scénu první Syndikát. Syndikát 2.0 však ničím nepřekvapí. Opět se má jednat o tajno-tajně utajněnou organizaci mocných, jejichž cílem není nic menšího, než zlovolná touha po ovládnutí života každého muže, ženy a dítěte na této planetě. Je tedy velkým zklamáním, když Mulder sídlo nového Syndikátu nejenže vypátrá na první dobrou, ale rovněž se bez jakéhokoliv odporu dostane až do pracovny, kde všechny spiklence osobně pozná a vyzpovídá.

Jak zjišťujeme hned v prvních vteřinách, Kuřák 2.0 je opět těžký kuřák, je to zároveň vykrmený žok sádla bez špetky charismatu, takže jen doufáte, že Mulder ho zastřelí ne proto, že je to zloduch, ale proto, že bez ustání nudně žvaní. Zatímco Muž s cigaretou vždy vzbuzoval respekt a z minimalistického stylu Muže s pěstěnýma rukama šel často strach, v případě Kuřáka 2.0 mohou budit hrůzu tak akorát výsledky jeho cholesterolu.

Jako scénárista Carter bohužel selhává i v případě voiceroveru agenta Muldera, který se line celou epizodou. Mulderův proslov považuji za vcelku banální, až by vůbec nebolelo, kdyby zcela absentoval. Nepěkně se Carter chová rovněž ke svým ženským hrdinkám – ex-agentka Reyesová je absolutně neuchopitelná a agentka Scullyová se ani v jedenácté sérii nezbavila zmatkování a nevyrovnanosti, která ji charakterizovala po většinu předešlé série, což s její mladší „devadesátkovou“ verzí, racionálně jednající a chladně operující i v těch nekrizovějších momentech, nemá bohužel vůbec nic společného.

mystruggle2018h.png mystruggle2018i.png

Druhým velkým problémem je překotnost veškerého dění. Scullyová na zemi, Mulder a Skinner v sobě, Mulder peláší po dálnici, auto sejme Spendera, Scullyová utíká z nemocnice, bourá v autě a končí znovu v nemocnici. A tak stále dokola. Jedenáctou řadu trápí podobný neduh jako tu předešlou, a sice tempo natolik šílené, až je to celé kontraproduktivní, divák nestíhá vnímat, co všechno se vlastně děje, postavy se chovají trochu divně a upřímně to zachraňuje pouze Carterova zručná režie (zvláště při scénách automobilových honiček, které jsou možná nejlepší, jaké jsme v Aktech X kdy viděli).

Pokud milujete akčněji laděné mytologické epizody typu This is Not Happening či Essence z období osmé série, budete si dobře rozumět i s epizodou právě recenzovanou. Pokud však k nové epizodě přistupujeme jako k pokračování mytologie symbolizované epizodami Anasazi, Gethsemane či Redux, pak budete hodně smutní. Mytologie původního seriálu, která byla brilantním politickým thrillerem, triumfujícím především pomalu budovaným napětím a ponurými diskusemi členů Syndikátu v zakouřeném apartmánu na 46. newyorské ulici, je už definitivně pryč.

mystruggle2018f.png mystruggle2018g.png

Ve dnech, které po odvysílání My Struggle III následovaly, byly tvůrcům vyčítány nelogičnosti. Jakkoliv jsem na lidech okolo Chrise Cartera v posledních letech nenechal nit suchou, zde musím nabídnout pro změnu jednoznačné zastání. Akta X vstoupila do jedenácté série a jen těžko najdeme televizní seriál, který ve své jedenácté sezóně netrpí překombinovanými, až za hranu hnanými scénáři, zvláště když se nacházíme v oblasti science-fiction. Tvůrci vždy hrdě hlásali, že Akta X jsou trochu science a trochu fiction a myslím si, že My Struggle III z těchto kategorií nijak zásadně nevybočuje. Největší nespokojenost vyvolává vcelku pochopitelně právě závěrečný zvrat, za který však musím Cartera vzdor vší výše zmíněné kritice pochválit. William je dítě vymodlené nejen agentkou Scullyovou, ale především miliony fanoušky Akt X po celém světě, kteří vždy věděli, že Mulder a Scullyová patří k sobě a nemohlo být lepšího stvrzení, než jejich společného potomka. Carter si nebral servítky a celý tento sen bez zdánlivě sebemenšího zaváhání zadupal do země, když odhalil, že William je pouze experimentem Kouřícího muže.

kurba.png

Vracíme se tak do období sedmé série před sedmnácti lety, kdy Kuřák přesvědčil Scullyovou, aby s ním bez vědomí Muldera cestovala několika státy USA. Na konci této cesty měl být, jak Kuřák prohlásil, „lék na všechny choroby světa“. Žádný div, že Kuřákovy skutečné úmysly byly poněkud odlišného ražení. Ačkoliv se mi trochu příčí Carterovo prohlášení, že „Scullyová nebyla znásilněna, ale oplodněna vědeckými postupy“ (bez souhlasu a vědomí dotyčné se jen obtížně můžeme schovávat za „počestnost“ vědy), scénář celé situace je jako takový zcela reálný. Muž s cigaretou je od prvopočátku vykreslován jako chladně kalkulující postava bez skrupulí, citu a čehokoliv dalšího, co jinak běžně definuje normální lidské bytosti. Víme také, že vědci v jeho službách disponují nejmodernější technologií s využitím mimozemského genomu. Scénář, že agentku Scullyovou zdrogoval, aby ji posléze mohl předat některému ze svých „lékařů“, se s přihlédnutím ke všem temno-temným událostem, k nimž v celé historii Akt X došlo, jeví jako dokonale uskutečnitelný. Koneckonců mluvíme o člověku, který takřka bez mrknutí oka předal mimozemským kolonistům členy své vlastní rodiny a donutil ostatní spolupracovníky v Syndikátu, aby učinili totéž.

Zároveň bychom však měli vzít v potaz, že Akta X vstoupila do roku 2018. Úvodní sekvence této epizody, která je hotovou konspirační symfonií (a jako taková je jednou z nejlepších, co se v Aktech X kdy objevila), ostatně napověděla mnohé. Dnešní doba je všemi – a spiklenci zvlášť – definována jako post-faktická. Toto slovo charakterizuje stav, kdy lidé mají tendenci ignorovat zjevné skutečnosti a přijímat lživé informace na líbivém podnosu manipulace a vybouřených emocí. Myslím, že první chod této vzrušující hostiny máme právě za sebou.

Tento článek byl zveřejněn 18.8.2018 v 0:00 v kategorii Recenze epizod, Restart seriálu Akta X.

Komentáře: 97

  1. x-phile napsal(a) 4.1.2018 v 8:08

    To byl teda šokec!

  2. Alien napsal(a) 4.1.2018 v 9:22

    já jsem v práci :(((((, musím počkat do večera. Nevím, jestli to vydržím.

  3. Alby napsal(a) 4.1.2018 v 9:55

    AKo ten zaver odmietam…tomu odmietam uverit. :D

  4. Mirka napsal(a) 4.1.2018 v 10:29

    Ten konec! To je to slibované Carterovo překvapení pro shippery? Já jsem tušila nějaký podraz.:-(

  5. Amelieba napsal(a) 4.1.2018 v 10:32

    To nakoniec nebude pravda… Nemôže!!! :/ :(

  6. Amelieba napsal(a) 4.1.2018 v 10:42

    Ale inak mne sa ta prva cast ratala, ovela viac ako vsetky casti 10tej serie, a predpokladala som, ze posledna cast bude len sen alebo vizia Scullyovej… ;) Az na tén zaver, no… aleverim, ze to sa nejako spravi, potreboval i drzat ludi v napati a nejako to zamotkat… ;) Verim, ze je to posladne seria, ze to nejako ukoncia a ze si snad na tom dali zalezat.

  7. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 11:14

    Má cenu se na to podívat? Nechci si zničit dojem z původních sérií a už ta desátá se o to dost snažila (rozchod Muldera a Scully, popření mytologie, nové uchopení postav,nové postavy, nepropracované případy apod.).

  8. orange napsal(a) 4.1.2018 v 11:23

    Clarissa: Co do vývoje postav, tak by asi nebylo dobré, kdyby se za 20 let nikam neposunuly. Ale ten konec epizody je masakr.

  9. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 11:46

    Orange: kdyby došlo jen k vývoji postav, bylo by to oki, ale tohle byla přímo revoluce, navíc je Carter i David s Gillian dovedli do polohy, která mebyla extra zajímavá (do sebe zahleděná žena vnímající jen své vlastní trauma a lhostejný muž s krizí středního věku na krku)

  10. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 11:48

    O tom, že to šlo lépe, svědčí i náš dabing, kdy tam Cigánek s Musilovou propašovali emoce, které originálu scházely.

  11. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 11:53

    A jestli ten závěr má nějakou souvislost s obrázkem uvedeným výše, tak děkuji,nechci.

  12. Mirka napsal(a) 4.1.2018 v 12:11

    Clarissa ta fotka není z první epizody. A ohledně těch emocí jsem nepozorovala žádné zlepšení oproti desítce. Je to akční, má to spád ale na můj vkus už moc velká fantazie.
    Jsou to zkrátka už úplně jiná Akta X.

  13. x-phile napsal(a) 4.1.2018 v 12:18

    Mně se to líbilo víc než celá desítka dohromady – teda až na tu jobovku – ale všimli jste si upraveného hesla ve znělce? Třeba to nebude tak horké…

  14. orange napsal(a) 4.1.2018 v 12:55

    Měnilo se to z I want believe na I want to lie.

  15. x-phile napsal(a) 4.1.2018 v 13:21

    V tomhle rozhovoru to Carter trochu vysvětluje. KDO NEVIDĚL, NEČÍST!!! SPOILER!!!! http://ew.com/…e-interview/

  16. Phoenix napsal(a) 4.1.2018 v 14:15

    Pro mě masakr! Konec určitě. Otázkou je, co si tedy myslet o předchozích navazujících dílech z 10.série...­..jinak akční to bylo a líbilo se mi to víc než začátek předchozí série

  17. Mirka napsal(a) 4.1.2018 v 14:31

    x-phile takže je to jasné. :-(

  18. Xeninka napsal(a) 4.1.2018 v 14:49

    Byl to šokec. Ale časově to souhlasí a jestli je CC tak „vychcanej“, že by to tak zamýšlel už od sedmé řady, tak to klobouček. Ať tak či tak, skládam mu poklonu, že to tam takto napasoval.

  19. ZuzkaMuf napsal(a) 4.1.2018 v 16:29

    téda lidi vy mě děsíte skoro se to bojím pustit

  20. Kokotko napsal(a) 4.1.2018 v 16:36

    Máte odkaz na titulky?

  21. mrx.friend napsal(a) 4.1.2018 v 17:35

    Tak jdem' na to! Spoilers alert! :-D Upřímně, dalo se čekat, že se Carter vylíže ze závěrečnýho cliffhangeru z desítky tím, že šlo jenom o vizi, protože mě osobně nenapadá, jak by hodlal ve vyprávění pokračovat dál, aby bylo možný udělat další sezónu s kompletním obsazením, včetně klasických MOTW epizod a tak. S příchodem promočních fotek, kdy je Scullyová v mdlobách na zemi v Mulderově kanceláři, to začínalo bejt pravděpodobnější. Začíná mi taky v každym rozhovoru s Carterem dost vadit to jeho omšelý „Pokaždý, kdy otevřu noviny, přijde mi ten a ten článek dobrej jako příběh pro Akta X.“, protože potom to dělá setsakramentskej dojem, že se toho chce snažit v danou chvíli říct tolik, že se sám v ději ztrácí a tahá si potom zvraty a zkratky z rukávu, aniž by to do sebe zapadalo jako celek. x-phile děkuju za odkaz na aktuální rozhovor s ním a opět, i tady mam pocit, že si Carter nevidí do huby. „Plánoval jste to už předtím?“ Sebevědomý „Ano!“ na všechno. Přitom v jednom z rozhovorů před dvěma roky, kdy skončila desítka, a rejpali do něj jak fandové a novináři ohledně toho, že nová mytologie má díry, který prostě nekorespondujou s tou starou (např. to, jak Mulder po všem, co v seriálu prožil, nemůže bejt imunní vůči takovýmu viru, kterej má zdevastovat lidstvo), sám v „aha“ stylu přiznal, že je to pravda a měl by tomu bejt věnovanej prostor. Prostě ty scénáře plácá na koleni, aniž by věděl, co a jak. Proto mu ani nežeru, že už v době sedmý sezóny věděl, že se chce v budoucnu zabejvat Scullyový dítětem, který nakonec bude taky Kuřákovo. Proč by čekal na tohle odhalení takovou dobu, pokud to skutečně v hlavě měl promyšlený dopředu? Od doby, kdy se v seriálu s kumpánem Spotnitzem zbavili Syndikátu a Mulderovi se Scullyovou tak odpadla hlavní zápletka (resp. nepřítel), bylo potřeba přijít s novým mytologickým prvkem, ze kterýho se časem vyklubal William a s ním související supervojáci. Carter pro novou řadu projel starý i nový diskuze od fanoušků všude po netu, a ejhle – v epizodě „En Ami“ diváci často řešili (stačí se podívat k nám na diskuzi pod recenzí epizody), jestli Kuřák na Scullyovou té noci nějak sáhl, pojďme to nějak přetavit do současnosti, zvlášť když mam to štěstí, že to časově do Scullyového otěhotnění zapadá a nikdy jsme se ještě v seriálu přesně nevyjádřili, kdo je vlastně Williamův otec. Scénu na mostě na konci „My Struggle II“ opustíme stejně tak rychle, jako jsem ten cliffhanger nahodil. Líbila se mi totiž spekulace jednoho diváka, že záběr končí pohledem do Scullyového oka, podobný jsme nevědomky použili zkraje epizody, což by mohlo značit, že všechno, co se děje potom, je jenom fantasmagorie. Hm, to taky použiju, protože nevim, jak s tou nastolenou apokalypsou dál. Vim, že mam momentálně myšlenkovej proud, ale snad mi tu někdo porozumí :-D

  22. Mirka napsal(a) 4.1.2018 v 19:17

    mrx.friend já Ti rozumím a mluvíš mi z duše.
    Nějak už mě přešla chuť na další díly X-files. Ten dnešní asi hned tak nerozchodím.
    Myslím, že to Carter už hodně „překombinoval“. Měla jsem blbou předtuchu špatného konce a ta se mi bohužel vyplnila. :-(

  23. Alby napsal(a) 4.1.2018 v 19:58

    TO,ze to mal v hlave od siedmej serie, nech rozprava Carter detom hned po rozpravke o cervenej ciapocke. Neverim, ze po 9 serii vedel, ze budu este dve…takze to taha podla mna z paty …howgh.

    BTW z druheho filmu, ci posledneho dielu 9 serie jasne vyplyva, z MUlder si myslel, ze on je otcom a asi mal tomu dovod verit, tak mozno aj Kurak tomu veri…a fuuuj je mi bluvno len na to myslim.

  24. mrx.friend napsal(a) 4.1.2018 v 20:33

    Ještě mě napadlo … v tý poslední scéně Kuřák neustále omílá, že Scullyovou oplodnil s pomocí vědy, co když tedy jeho věta „William je můj syn.“ znamená něco ve smyslu „William je moje dílo – stvořil jsem ho, považuju ho za svýho syna, i když neni má krev.“?

  25. mrx.friend napsal(a) 4.1.2018 v 20:43

    A pro doplnění: na epizodu se dívalo 5.19 milionů diváků, což je docela výraznej propad i oproti poslednímu dílu desítky (7.60).

  26. Alien napsal(a) 4.1.2018 v 20:43

    mrx.friend… přesně na to jsem pomyslela také :)

  27. Mili napsal(a) 4.1.2018 v 20:45

    Mrx.friend: Ano, podla ma to je tak, aspon tak som to z rozhovoru s CC pochopila…
    http://ew.com/…e-interview/

  28. chrz napsal(a) 4.1.2018 v 20:53

    No… je dobře že budou jen dva mytologické díly, už se to fakt přehání a dohromady to nedává smysl ani s 1.-9. sérií, ale už ani 10. sérií, pravda není ani to co jsme konečně považovali za pravdu atd.. Vlastně se v té epizodě nic moc nestalo, jen žvanilo a žvanilo a jelo autama. A zpětně i víme, že se celá předchozí epizoda nestala :) a takhle zbaběle se z toho vylhat… Tak snad samostatné epizody budou stát za to, pokud tam ovšem nebude pořád vzpomínat na syna…

  29. Deshy napsal(a) 4.1.2018 v 21:25

    Poprvé jsem to chtěla vypnout po sedmi minutách.
    Podruhé mě to naštvalo po čtrnácti minutách.
    Pak už jsem jen nevěřícně poslouchala ty řeči naprosto o ničem.
    To je, to je prostě strašný, nenávidím Williama, nenávidím Cartera.
    Vlastně je mi jedno, že někdo něco popře x-krát dokola, když už ho nenapadá nic dalšího, co k tomu říct a musí vymýšlet další blbinu, která nemůže mít dlouho životnost, protože je podána a naservírována od a až do z hned.
    Tohle nemá duši, nemá to nic, jen přiblblé kecy, kdy nám všichni a hlavně ty hlavní postavy musí říct(nejlépe po telefonu) každou kravinu včetně toho, co si myslí. Asi proto, že to nemá skoro žádný děj, vtip, myšlenku a už vůbec ne atmosféru, tak abychom si toho přes tu hordu řečí náhodou nevšimli.
    Ale poslední 3 minuty byly fajn.
    Docela jsem se zasmála při pomyšlení, co ta poslední věta strhne za lavinu.
    Pokud jde o mě: „kill him!“

  30. Smith napsal(a) 4.1.2018 v 21:31

    Vsetci tu riesia Williama a mna jedine zaujima kde su supersoldieri, kolonisti, preco odrazu zmizli a preco fajciar chce odrazu vsetko znicit len tak pre radost.

  31. Mirka napsal(a) 4.1.2018 v 21:37

    Možná se nakonec dozvíme, že Scully byla vastně jen inkubátor, vajíčko nebylo její, ale třeba Fowleyové a spermie Skinnerova. Takový řekla bych „Cimrmanovský koktejl“. To by přece konečně dávalo trochu smysl, když byla neplodná, že? ;-) :-))

  32. Alien napsal(a) 4.1.2018 v 21:41

    POZOR SPOILER: Tak jsem tak přemýšlela… Pokud dle flashbacků v epizodě Per Manum (s08e13) předpokládáme, že Scully podstoupila umělé oplodnění někdy mezi epizodami All things (s07e17) a Requiem (s07e22) a Chris Carter nám nyní předkládá, že otěhotněla již v epizodě En Emi (s07e15), neměli by lékaři při umělém oplodnění zjistit, že Scully těhotná je?

  33. Gedzitka napsal(a) 4.1.2018 v 22:26

    Ok ludia sorry za trapnu otazku ale kde sa to da pozriet please? Som truba viem :)) dakujeeem

  34. orange napsal(a) 4.1.2018 v 22:31

    Dá se stáhnout na https://ulozto.cz/hledej?…

  35. Angelitos napsal(a) 4.1.2018 v 22:46

    Clarissa: nekoukej se, chci si momentálně vydrápat oči :D

  36. Gedzitka napsal(a) 4.1.2018 v 22:48

    Dakujem uz stahujem jupiii ja si asi vydrapem vsetko

  37. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 22:49

    Carter vždycky improvizoval, tu mu něco vyšlo lépe, tu hůře. Z epizody Struggle II se vymotal tím nejlacinějším způsobem, ale vzhledem k tomu, jak pitomě si naběhl, mu ani nic jiného nezbývalo (jen těžko bychom se jinak mohli dočkat nějakých dalších MoTW epizod a vůbec čehokoli). No a ta druhá věc, tam má štěstí, že mu to zpětně jakž takž zapadá, ale nějaký vážně pojatý úmysl bych v tom při natáčení 7. série nehledala, i když fanoušci už tenkrát spekulovali. Kdyby to myslel vážně, projevilo by se to v 8. či 9. sérii. Teď se snaží být za génia, který plánoval 25 let dopředu. Tak ať nějak smysluplně vysvětlí i zbytek. Pro mě Akta X skončí 7. sérií mnou milovanou epizodou Je souhaite (a pak tu mám několik řad Virtual Season X), protože o čemkoli kolem Williama už nechci nikdy slyšet.

  38. Clarissa napsal(a) 4.1.2018 v 22:52

    Angelitos: Rozumím :-D, po přečtení komentářů na to nemám odvahu, hlavní body jsem si zjistila (jak navázal na 10. sérii, plus mínus průběh a co nám to na konci připravil za překvapení) a děkuji, nechci. Lepší je o tom jen slyšet, ne to zažít.

  39. Angelitos napsal(a) 4.1.2018 v 22:52

    Jako já už nevím, jestli to může být ještě větší hovadina, než to je. Kazí to jméno celého seriálu, fakt to měli pojmenovat jinak celou tu 10 a 11. Takhle jsem se u seriálu ještě nenaZÝVALA.:O
    Asi se na to dokoukám, jen kvůli fandovství, ale možná u toho budu ještě třeba číst tu novou knížku protože je to tisíckrát lepší.. :D

    Název MY STRUGGLE to docela vystihuje no, já s těmihle epizodammi také pěkně bojuji :D

  40. Angelitos napsal(a) 4.1.2018 v 23:00

    Clarissa: Mám to stejně, 8 a 9 sérii nemůžu ani cítit :D Tam se to zvrhlo a už to jede… :D

  41. mrx.friend napsal(a) 4.1.2018 v 23:26

    Smith: Když se zase jednou zpětně ohlídnu za desátou řadou, taky se prostě nemůžu srovnat s tou překopanou mytologií, nemluvě o tom, jak rychle se Mulder a Scullyová dostanou zpátky do FBI a k Aktům X. Celá devítka prakticky stojí na tom, že je Úřad supervojákama prolezlej a (ako by povedali Slováci) zrazu nič :-D Ale to už si Carter pošpinil ve druhym filmu, když Muldera osvobodí tak banálnim způsobem kvůli tak trapnýmu případu. Vzhledem k tomu, co všechno se v současný mytologii děje, opakuju, že bych klidně oželel standalone epizody a nechal bych prostor jenom pro tu mytologii, na kterou jsme beztak všichni od dob „The Truth“ čekali, protože jsme byli zvědaví, jak s tou kolonizací nakonec dopadne. Avšak za předpokladu, že ji Carter promyslí, nějak rozumně vysvětlí, aby dávala smysl a zapadala do sebe a zakončil tak Akta ve velkym stylu.
    Angelitos: Jaj, až tak se do toho nutíš? :-D Já se přiznam, že jsem od dob nových dílů totálně rozpolcenej – neskutečně si užívam to čekání na každej další díl, na každou další novou informaci o něm, baví mě se na to hlavně z nostalgických důvodů dívat, protože přece jenom jde pořád o našeho Muldera a Scullyovou a následně o tom na netu dlouhosáhle diskutovat. Ale musim říct, že s odstupem času vždycky reflektuju, jak už to ta Akta vlastně ani nejsou a trochu se stydim za to, jakou to dostává finální podobu (od toho, jak to mrví tvůrci, až po to, jak se Duchovny a Andersonová do těch rolí prostě pořád nemůžou vrátit a dostat).

  42. Gedzitka napsal(a) 4.1.2018 v 23:58

    Tak mne sa to nahodou pacilo mao to napatie ale urcite neuverim takej hovadine ze smoking man je otec Williama to akoze ne! Ako XF prve serie su uniq ale toto ma svoje caro tiez, vela spolu prezili tak nemozme ocakavat ze to bude ako na zaciatku (to je ako s kazdym vztahom haha :))) Akurat ze nasekali do prveho dielu jedno s druhym ale aj tak sa tesim na dalsi diel. Ja som rada ze vobec nieco natocili takze sa snazim pozerat na to pozitivne hlavne ked tam mam Gill hahaaaaa :)

  43. Gedzitka napsal(a) 4.1.2018 v 23:58

    Orange – diky za link ;)

  44. lahvi napsal(a) 5.1.2018 v 1:04

    jak to tak ctu, radsi nic necekam, at nejsem nastvanej. dokoukavam tedka 4. serii. Me se na starych dilech libi to temer nonstop hudebni podkresleni, ktere dodava na napeti a atmosfere od zacatku do konce. V 10. serii uz to vubec nebylo a koukal jsem na to uz jako na tuctovej serial. Ani necekam, ze by tomu v 11. bylo jinak.
    btw titulenky tam koukam jeste asi nejsou ze.

  45. Mirka napsal(a) 5.1.2018 v 6:52

    lahvi to hudební podkreslení tam je, ale není tak výrazné jako dřív, je víc potlačené (bohužel). Chce to poslechnout si soundtracky třeba na youtubku samostatně, pak to teprve vynikne a zjistíš, že Mark Snow opět dobře vystihl atmosféru. V „My Struggle III“ použil některé motivy z posledního dílu desítky. I když 10.série byla bídná, hudba je pořád skvělá.
    Myslím si, že to záleží na režisérovi, jaké hudební pozadí a kolik si ho tam dá. Máš pravdu, že hudba dělá hrozně moc, bez ní je to takové suché.

  46. Callysto napsal(a) 5.1.2018 v 6:54

    Mně se to docela líbílo a konec mi nijak nešokoval, tato teorie není přece nová, tak ji holt využili. A navíc, kuřákovi se přece nedá věřit, takže kdoví, jak to vlastně je :-)

  47. Mirka napsal(a) 5.1.2018 v 7:12

    Clarissa: Carter má štěstí, že drtivá většina mytologických epizod vždycky skončila tak nějak nejasně, otevřeně nebo vyšuměla do ztracena. Spousta nezodpovězených otázek. Proto teď může zpětně napasovat cokoliv kamkoliv a jede se dál. Že se to občas „pere“ jedno s druhým je mu asi jedno.

  48. Clarissa napsal(a) 5.1.2018 v 8:21

    Mirka: Něco mu takhle může projít, ale udělat z mimozemšťanů ty hodné je v kontextu prvních devíti sérií (kolonisti, mimozemští lovci, černý olej, supervojáci apod.) takový nesmysl, že člověk neví, jestli se nad touhle zjevenou pravdou rozesmát nebo rozbrečet.

  49. Mirka napsal(a) 5.1.2018 v 9:58

    Clarissa máš pravdu, těch nesmyslů a nesrovnalostí je už moc. Hlavně v kontextu s tím, co M a S viděli a zažili na vlastní kůži a čeho byli svědky. Přece nemohlo být úplně všechno zmanipulované a uměle někým vytvořené jako „kouřová clona“. V desítce jsem měla dojem, že se všechno vrátilo do polohy Gethsemane-Redux, když Kritchgau přesvědčoval Muldera, že za všechno může vláda a armáda a žádní mimozemšťani nikdy nebyli.

  50. Alby napsal(a) 5.1.2018 v 14:24

    OK, pustila som si to s anglickymi titulkami…a v uvode Kurak ( paci sa mi toto ceske slovo viac ako slovensky ekvivalent Fajciar) vravi, ze je otcom dvoch synov, nasledne ich ukazu a konci prihovor tym, ze chce svojim synom a ich synom ( a predpokladam, ze ten druhy syn, meno som zabudla, deti nemal) ukazat,ze sa nemylil…takze podla mna tlacil Skinnerovi do hlavy kaleraby.

  51. x-phile napsal(a) 5.1.2018 v 15:05

    Pochopila jsem to stejně jako Alby. Pak je tady úchylná možnost, že se Kuřák nějak dostal k Mulderovu spermatu /třeba když ho daroval pro Scullyové umělé oplodnění/ a to pak použil v En Ami :-)

  52. mrx.friend napsal(a) 5.1.2018 v 15:19

    Jup, taky bych tu chtěl ještě „nahlas“ položit tuhle otázku – taky vám přišlo, že Kuřák byl v týhle epizodě „jenom“ sešlej věkem, ale jinak docela zachovalej? :-D Narážim na to, že už neměl ten umělej facelift, co Mulderovi ukázal v My Struggle II. Že by z něj Carter vážně chtěl udělat Boha? Já už bych to snad i bral, protože by se tim aspoň vysvětlily ty jeho ustavičný odchody (Redux II, Requiem a The Truth, o jeho rakovině plic diagnostikovaný už na konci třetí série nemluvě)…

  53. Mirka napsal(a) 5.1.2018 v 16:26

    x-phile: taky mě to napadlo. Klidně se k tomu spermatu mohl dostat. Víme, že doktor Parenti, který Scullyové umělé oplodnění dělal, byl zapletený v machinacích s mimozemskými novorozenci. Nebo se k němu mohli dostat, když jim Mulder polomrtvý ležel na stole v Amor Fati. Ale to jsou jen spekulace. Podle mě nás CSM všechny tahá za fusekli a dobře se tím baví. Když Skinnerovi říkal, že mají spolu se Scully malé tajemství, tak jsem byla vzteky bez sebe. Vypadalo to, jako by o tom věděla a tajila to před Mulderem. A přitom je v tom chudinka nevinně.
    mrx.friend: no kuřák nám mládne, určitě má nějaké ty „mimozemské geny“. Na konci seriálu bude možná vypadat líp než Jeffrey Spender.:-)

  54. Mili napsal(a) 5.1.2018 v 18:20

    Podla mna je to tak, a tak som to aj pochopila z rozhovoru s CC, ze CSM je otcom v tom zmysle, ze to zariadil, ale nie ze dieta je jeho… ;) Dieta nakoniec bude urcite Mulderove…
    http://ew.com/…e-interview/

  55. Alby napsal(a) 5.1.2018 v 18:22

    Takisto by som polemizovala s tym, ze nikdy nebolo pvoedane, kto je otec… Ved v poslednom diely 9 serii Mulder vo vazani hovori, ze mysli na SVOJHO syna a jeho matku…

    Taktiez v tej znamej postelovej scene z druheho filmu zaznie veta…Nas syn… v zmysle rana, co sa nezahoji…eetc

    Zije podla mna bolo jasne povedane, kto je otec. No, nic idem si dalej predstavovat ako Kurakovi pcham cigaru do krku a dusi sa..

    BTW: Co vsetko boloz 10 serie bolo len v Scullyovej hlave? Cela? Posledny diel? Lebo ak posledny diel, tak vlastne musel aj prvy a potom sa cela 10 vlastne nestalal…mam chut dodat Chvala Bohu.

  56. Mili napsal(a) 5.1.2018 v 18:23

    Sorry, tu je link na rozhovor: http://ew.com/…e-interview/

  57. Mili napsal(a) 5.1.2018 v 19:28

    Alby: Posledný diel od záberu oka v kancelárii pri PC po záber oka pod UFOm…;)

  58. Mirka napsal(a) 5.1.2018 v 19:31

    Může mi prosím někdo vysvětlit, co má Jeffrey Spender společného s tajnou adopcí Williama? Jak je možné, že zná jméno adoptivní rodiny a co znamenají ty řeči o těch slibech, porušení slibu atd.? To jakože on zařídil tu tajnou adopci?

  59. Smith napsal(a) 5.1.2018 v 20:14

    mrx.friend: snad nakoniec v tom celom bude hacik a bude vysvetlene ako to, ze CSM je na tom stale lepsie a lepsie. Rakovinu pluc mu ale vyliecil Jeremiah.

  60. KayTee napsal(a) 5.1.2018 v 20:56

    Tak jo, Chris je svině. Po skončení epizody se mi chtělo blinkat. Pak jsem se teda uklidnila, že oplodnění rozběhlo uměle, ale stejně…
    Nicméně, někteří tady měli dobrý postřeh, že na začátku mluví kuřák o dvou synech a jejich synech, tudíž to nahrává tomu, že tohle je jen další habaďůra…jak kuřáka, tak CC.
    Jinak já jsem prostě ten skalní fanda,který sice občas trochu remcá (dějovou linku William prostě nesnáším a je mi z ní trapně), ale stejně budu koukat až do konce a budu šťastná, že další díly prostě jsou, a že mohu uspat dítě a vrátit se na chvilku do těch bezstarostný hodně let, kdy Mulder a Scullyová byli pro mě idoly number one :-D.

  61. Milly333 napsal(a) 5.1.2018 v 20:56

    No tak to byl masakr…„I am father…“Toto bych tedy nikdy nečekala…velké překvapení!

  62. KayTee napsal(a) 5.1.2018 v 20:58

    A jo!! Kuřák vypadá zatraceně dobře na to, čím si prošel. A Monica má děsné vrásky kolem pusy :-D

  63. Milly333 napsal(a) 5.1.2018 v 21:08

    Jak často mají v USA za sebou díly? kdy bude další? Nějak nemohu nalézt… :-( jsem napnutá jako struna…pořád si říkám, že kuřák určitě kecá, přeci by takto nezklamali nás skalní fanoušky, kteří tu jsou od začátku.....

  64. kultx napsal(a) 6.1.2018 v 3:38

    Panejo, 53 komentářů! To už je skoro jako za starejch časů! Jsem rád, že jste se všichni ještě neztratili, případně neemigrovali na fejsbůk! :-D

    Doplnil jsem recenzi, tak se na ni, prosím, koukněte a případně řekněte, jestli jsem vás něčím naštval nebo potěšil. Já slibuju, že během víkendu pročtu všechny vaše komentáře.

    Opatrujte se a držte s kultem! Děkuju ;-)

  65. chrz napsal(a) 6.1.2018 v 9:24

    No recenze – v podstatě nebýt zvratů „My Struggle II neproběhlo“ a „v En Ami se stalo víc než jsme mysleli“, tak epizoda nic moc nenabízí. Ale klidně se ti může líbit, ale nezávidím ti až budeš zase sepisovat článek o celkové mytologii seriálu dohromady, jaké měl Kuřák motivace nebo proč je pořád mění (nebo zkrátka kolik falešných historek měl v záloze). Když je po 11 sériích zvrat zvratu zvratu zvratu zvratu, těžko se lze divit, že už to přestane mnohé zajímat, protože divák předpokládá, že to stejně zase celé bude jinak a nemá cenu investovat čas do pochopení nových skutečností. Zkrátka když je někdo mnohonásobně usvědčený lhář, proč ho ještě poslouchat že tentokrát už je to určitě pravda… Mně přijde, že to nenavazuje ani na mytologii z 10. série.

  66. ?? napsal(a) 6.1.2018 v 9:44

    Tak premna bola epizoda tiez sok a neviem co si o tom mysliet. Hodnotit budem az po zhliadnuti celej 11 serie. K recenzii mam pripomienku „kurak 2.0“ ? Nepochopil som to lebo Don S. Williams tam hraje 1st Eldera nie? Hral ho teda v 14 ep a prvom filme. Pri prvom zhladnuti ma miatla Barbara Hershey ako Erika Price a Annabeth Gish a jej Postava Monici Reyes. Par ludi na nete si ich splietlo aj dokopy.

  67. chrz napsal(a) 6.1.2018 v 10:17

    Kuřák 2.0 se jmenuje Pan Y (Mr. Y).

  68. yscully napsal(a) 6.1.2018 v 10:27

    „Agentka se ovšem posléze nebudí ve sprše s Bobbym Ewingem (nebo agentem Millerem, nedejcartere)“

    Myslím, že recenze překonává samotnou epizodu. Přečetla jsem ji jedním dechem, na rozdíl od epizody, u které jsem měla problém udržet pozornost.

    V automobilové honičce jsem nepochopila, jak se stalo, že Mulder jel v jaguáru přes dva státy (nebo jakžeto) za borcem, kterej ho původně sledoval, a ten borec si toho nevšiml a v klidu ho přivezl do hnízda.
    Na začátku Kuřák mluví o tom, že má dva syny a o jejich synech. Těžko říct, co přesně se stalo v En Ami, mohl třeba Scully jenom „vyléčit“ a o zbytek se „postarali“ Scully s Mulderem? Když teda pomineme teorii, že Skinnerovi bohapustě (ha, ha) kecal.

    Ale zatím nemám důvod nedoufat, že jedenáctka bude o několik řádů lepší než desítka.

  69. ?? napsal(a) 6.1.2018 v 10:42

    To chrz: jaaaj tu na stranke je pomenovany ako „Prvni starsi“ ale jakziv som k nemu meno pan Y nevidel ani v popise postavy :D ani na wiki. Jedine ze by herec hral dve postavy..? 1st Elder bol proti Kurakovi a pomohol aj Scullyovej tak si myslim, ze keby chcel Muldera zabit tak ho zabije..

  70. chrz napsal(a) 6.1.2018 v 10:46

    Tak podle všeho tohle je úplně nový konspirátor, kterého jsme dříve neviděli.

  71. nabaa napsal(a) 6.1.2018 v 11:10

    Za mě konec, škrtám celou 10. sérii a 31 minut z prvního dílu 11.série, které jsem byla schopna odkoukat, a vracím se ke kvalitě. Revivaly jsou pro každý seriál zhoubou a pro Akta X tuplovanou. Chris Carter, Gillian i David a vlastně všichni, kteří do tohohle projektu šli, musí být pomatení na rozumu, nebo úplně švorc. Akta X byla vždycky plná zvratů a překvapení, ale vždycky se to dalo nějak, byť krkolomně, vysvětlit, ale tohle už je prostě tak přes čáru, že je to jen hloupá slátanina, která shazuje celý seriál. Jsem zhnusená, zhnusená, zhnusená.

  72. Mirka napsal(a) 6.1.2018 v 11:29

    Jen malý detail k episodě En Ami. Jestliže CSM vylákal Scully opravdu jen za účelem „toho zákroku“ (příčí se mi napsat slovo oplodnění,jako bych psala o laboratorní kryse), proč ji ten zabiják chtěl zastřelit poté, co na lodičce zastřelil „Cobru“? CSM mu v tom sice nakonec zabránil, ale spíš mi to připadalo, že si na poslední chvíli rozmyslel, že Scully nenechá zabít. Zabijákovi to přece musel někdo nařídit a pak by to nedávalo smysl. „Proč jí dělat nějaký zákrok, když jí stejně nakonec zabijeme?“

  73. Mirka napsal(a) 6.1.2018 v 12:03

    Recenze skvělá, díky za ni. Dobře vystižena a popsána postava pana Y :-)). Toho herce nevybrali dobře. Souhlasím se vším až na jednu věc, nezdá se mi, že by Carter miloval Scully, jinak by ji nemohl pořád tak trápit a dělat s ní takové „harakiri“, ;-) spíš mi připadá, že ji systematicky likviduje. Kladně hodnotím, že nechali původní znělku (my heart lept). Dál už nehodnotím, prostě je to takové jaké to je. Rychlé, zmatečné, ale to je taky částečně zaviněno tím, že do těch šibeničních 45 minut nejde víc narvat. Podle mě scéna Scully v autě s následnou havárií nebo příchod Millera s Einsteinovou do nemocnice byla zbytečná ztráta času a raději bych místo toho viděla nějaký dialog mezi M a S.

  74. Kokotko napsal(a) 6.1.2018 v 12:38

    Je už někde otitulkovaná cz verze?

  75. Clarissa napsal(a) 6.1.2018 v 13:48

    Předně děkuji za recenzi. Hezky vystihuje slabiny rozjezdu nové série, a přesto z ní dýchá láska k celému seriálu.

    Ad William: Ačkoli jsem shipper jak poleno, William mým splněným snem nebyl. Když Scully oznámila těhotenství, byla jsem spíš zděšená. V seriálu, kde hraje hlavní roli vyšetřování záhad, odhalování spiknutí a nezřídka se jezdí po celých státech (a dál), není pro výchovu dítěte místo. Carter se tím avizováním Daniny neplodnosti chytře vyhnul, protože ačkoli to trvalo tak dlouho, bylo jasné, že jednou musí padnout i ta poslední hráz intimity mezi Muldrem a Scully, ta tělesná. A pokud se stanou partnery i v tomto smyslu, bylo jisté, že otázka dítěte by přišla na přetřes vzápětí (přeci jen o Dane jsme věděli, že dítě chce). Carter to měl dobře vymyšlené a pak to zpackal. Když pominu fakt, že dítěte se musel zbavit už z prosté scénáristické nutnosti (těžko budete vyšetřovat případy, když máte doma nemluvně), tak tu je ta otázka početí. Jak Mirka dobře vystihla, o nějaké promyšlenosti a rafinovanosti ze strany Cartera nemůže být řeč. Myslím si, že ani v té době nikdo o nějakém umělém oplodnění v epizodě En Ami neuvažoval, protože pak by celá epizoda nedávala smysl (smysluplná byla jen otázka, jestli Kuřák Danu jako muž nezneužil). Kdyby tak toužili po umělém oplodnění, měli přece Parentiho … Atd. Nicméně, pokud teď Carter přišel s tímto a my to vezmeme i přes zející nelogičnost jako fakt, stále ještě je možné tam napasovat trochu jiný příběh. Co když i Kuřákova snaha o umělé oplodnění selhala, co když se to M a S povedlo přirozenou cestou? Dosud se pamatuju na to, jak zmatená byla Scully po tom, co ji po porodu všudypřítomní supervojáci nechali na pokoji a dítě jí nesebrali. A Mulder jí pak řekl něco v tom smyslu, že dítě třeba nebylo tím, čím mysleli, že bude. Pak by se to vysvětlilo. Nicméně, stejně je mi smutno, že tahle mnou nenáviděná linka se stala alfou a omegou nových sérií a vrší se v ní jeden nesmysl za druhým (a omlouvá se jí do nebe volající přeměna hlavních postav).

  76. Angelitos napsal(a) 6.1.2018 v 14:08

    To je úplně šílené, tohle všechno přečít, to už je pomalu jak kniha :D Asi ta epizoda splnila účel :D

  77. mrx.friend napsal(a) 6.1.2018 v 14:24

    Angelitos: Ale kde že! U desítky je u každý epizody okolo 110 komentů, ještě máme co dohánět :-D
    kultx: Ale kde že sociální sítě! K čertu s nima! :-D Neni divu, že lidi jsou potom tak zmagořený, že dochází k tomu, o čem se zmiňuješ v posledním odstavci … kterej je mimochodem skvěle vystavěná tečka za celou skvělou recenzí ;-)

  78. Mirka napsal(a) 6.1.2018 v 15:39

    Clarissa jak jsem si přečetla tu větu „…jestli Kuřák Danu jako muž nezneužil“ otřepala jsem se odporem. Ta představa! Brr…(velebnosti jdu blejt…) :-(
    Ještě další věc, Scully jako doktorka si určitě hned po porodu nechala Williama skrz naskrz otestovat kvůli potvrzení otcovství. Nebyla o tom sice nikde zmínka, ale v souvislosti se všemi nejasnostmi okolo by to udělala každá matka. Na nějaké nesrovnalosti by se určitě přišlo. Nejsem odborník, nevím do jaké míry by výsledky ovlivnilo to, že CSM je Mulderův biologický otec.

  79. Deshy napsal(a) 6.1.2018 v 16:11

    Když jsem četla tu recenzi, velmi dobrou mimochodem, tak jsem si uvědomila, že máš ten seriál asi radši než já.
    Taková snaha najít tam něco dobrého a zdůraznění poslední části dílu…:-)
    Posledních pár minut je asi slušných, snad pro někoho zakryjí, že všechno ostatní je především nekvalitní hovadina.

  80. Mili napsal(a) 6.1.2018 v 16:19

    Jedno z vysvetlení toho údajného „otcovstva“ CSM k Williamovi (inak hrôza predstava), môže byť i to, že CSM sa postaral o to, že Scullyová „vďaka“ alebo „kvôli“ implantovanému čipu chcela mať dieťa, a že tento pocit jej navodil práve čip, bez ktorého by po dieťati vôbec nezatúžila, a teda by neotehotnela… takže je to v prenesenom význame i „jeho syn“. :/

  81. orange napsal(a) 6.1.2018 v 17:10

    Tak když lidi v dnešní době věří, že Země je placatá, tak čemu se pak divit. Doba je post-faktická a ještě k tomu velmi rychlá. Většina lidí chce vše ve zkratkách a jednoduchých řešeních. Moc neočekávám, ale uvidíme, kam se Akta X dále vyvinou.

  82. Clarissa napsal(a) 6.1.2018 v 19:54

    Mirka: těch nesmyslů ohledně Williama je od začátku tolik. Pomineme-li samotné početí, tak jsem se nikdy nesmířila s tím, že celou osmou sérii dělají ze Scullyové blbku, která se ač doktorka a agentka není schopná dostat k ultrazvuku, nechat si vyšetřit krev nebo plodovou vodu. U zjišťování otcovství by při testování Mulderovy DNA (a v případě otcovství Kuřáka) byly takové výsledky, že otcem je muž, který je v přímé rodové linii, tedy otec či syn testovaného (a Scullyová by byla doma). Ne že bych tuhle hypotézu nějak zastávala. Celé spojení Kuřáka s početím (i třeba in vitro) mi přijde jako silně přitažené za vlasy a radši tuhle možnost úplně vytěsním, i když tím jedenáctá série určitě bude prosáklá celá :-(.

  83. Mirka napsal(a) 6.1.2018 v 20:34

    Clarissa dík za objasnění. I když je to jen seriál-fantazie a CC si do něj může vymyslet cokoliv, úplné blbce by z nás dělat nemusel. :-) V každém případě to bude ještě zajímavé, protože z toho co se tam v tom „sešupu“ odehrálo jsem pochopila, že kuřák postaví Scully před „jednoduchý výběr“, jak to ironicky nazval. Bude muset zvolit mezi Mulderem a svým synem, takže si holčina zřejmě musí ten pohár hořkosti vypít až do dna.

  84. kultx napsal(a) 6.1.2018 v 21:31

    yscully, Mirka, Clarissa, mrx.friend a Deshy, moc vám děkuju za ty pěkné komentáře, které jste jako reakci věnovali recenzi ;-)

    Osobně bych se jako k velkému vodítku přiklonil k tomu, na co tu už kápla Clarissa. Mulder a Scullyová v samém závěru osmé série přemítají, proč si kolonisté Williama nevzali, když měl být tím dokonalým „produktem“, na který tolik čekali. Skutečně se mohlo stát, že se Kuřákovy experimenty nevydařily (pokud vůbec nějaké proběhly, vycházíme přeci jen z tvrzení největšího lháře v Aktech X) a Mulderovi se Scullyovou se nakonec podařilo dítě počít společně a přirozenou cestou.

    Alby tu už ostatně odkazovala na Kuřákovo prohlášení z úvodní scény 11×01, ve které mluví o svých synech a jejich synech. A výslovně zmiňuje pouze dva své vlastní…

  85. orange napsal(a) 6.1.2018 v 21:58

    Mirka: Existuje i optimistická varianta, že se Kuřák k Williamovi nedostane a bude sám zlikvidován.

  86. kultx napsal(a) 7.1.2018 v 4:13

    (Pozn.: Omlouvám se všem, které do diskuse nepustila naše spamová kontrola. Zpětně jsem dotyčné pustil, jejich příspěvky se automaticky doplnily výše.)

  87. Angelitos napsal(a) 7.1.2018 v 10:53

    Krásná recenze :) jsem zapomněla napsat :)

  88. Mili napsal(a) 7.1.2018 v 11:55

    Ten, kto neznáša linku s Williamom, tomu sa bude na tuto seriu velmi tazko pozerat…

  89. sjpetka napsal(a) 7.1.2018 v 22:26

    Za mna, kedze som sa k novej serii po skusenostiach z pred dvoch rokov postavila stylom, pocitaj s horsim dufaj v lepsie, ma MS3 milo prekvapil. Od CC uz ziadne veledielo necakam, snad len dufam v nieco, pred cim by som sa neschovavala pod dekou od second Hand embarasmentu, ako sa mi stavalo v MS1 alebo MS2. Najtazsie su pre mna dialogy hlavnych postav. V pripade MS3 to bola debata Muldera a Scullyovej cez telefon, ktora je teda uplne priserna, vzhladom na formu, obsah i vysledok celej „diskussie“. Naopak, zrazu nedepresivny a lasku svojho Zivota braniaci Mulder a jeho strach o Scully za mna aspon trochu vykompenzovali obsahove a logicke medzery a som ochotna zavriet i moje dioptrie nad ostnanymi logickymi a mytologickymi preslapmi, pokial tam i nadalej zostane to, co robi tento Serial jedinecnym a to je interakcia Muldera a Scullyovej. Ved, ktori ini hrdinovia a iny serial si dokazali ziskat fanusikov vernych uz 25 rokov.

  90. Alby napsal(a) 7.1.2018 v 23:01

    Koneeeeeeeeeeeecne som to videla s titulkami. Ludia, ale ved to vobec nie je take zle, aj temne to je, aj polke nechapem ( moj tradicny problem s mytologiou uz od , no proste dlho), dokonca mi ani raz nebolo trapne, Mulder miluje Scully, Scully jeho…a to, ze Mulder lahko nasiel „novy syndikat“, podla mna ak k starsim seriam pristupime s otvorenou myslou a nie ako k modle, zistime, ze aj tam je plno nelogickosti, prvoplanovych veci a priamociarich rieseni… nevidela by som to tragicky zo vsetkych MS, tato bola najlepsia, aj ekd teda latka vysoko nebola. Tesim sa na samostatne epizody…normalne tesim. Btw mne linka s Vilkom nevadi.

  91. Tereza napsal(a) 8.1.2018 v 7:39

    Já jsem od toho nic neočekávala, beru to už jen jako špatný vtip. Carter se z toho vymanil přesně, jak jsem si myslela. A u závěru jsme se s mužem fakt upřímně zasmali a já to dplnila slovy: „To spousta lidí nerozdejchá.“. Jinak se nedivím že je tam tolik informací, série má málo dílů,tak se tam snaží narvat všechno. Že tím utrpí atmosféra zřejmě nikoho nebralo. Anebo se snaží jít s dobou, vždyť většina dnešních seriálů musí být tak akčních, že se na to nedá ani koukat. Stačí ještě doplnit třesoucí se kamerou a je to dokonalé.
    Plus dávám za pár momentů vonících starými dobrými Akty X, viz. Kuřákův dotaz jestli si u S. V autě může zapálit (vzpomínám si,jak se ti dva kvůli tomu popichovali a Skinner měl v kanclu cedulku nekouřit a K.si stejně zapálil) nebo Mulder se Skinnerem v sobě.
    A recenze dobrá, zasmála jsem se.

  92. PetraZelva napsal(a) 8.1.2018 v 10:47

    Tak za sebe musím říct, že jsem si nejdřív přečetla pár komentářů tady, a pak teprv jsem měla čas se na první epku nové série podívat a asi to bylo dobře, protože jsem čekala něco fakt hrozného a nakonec mi to tak děsné nepřišlo. Asi mám ten seriál ráda tak, že kde co prominu. Ale ten rozhovor M a S po telefonu, ten se promíjí těžko. Damn it, Scully?! No to ne…
    Asi bych doporučila mrknout na to víckrát. Je to tak strašně rychlé (bohužel úlitba dnešní uspěchané době), že jsem to začala pobírat, až když jsem dělala titulky a viděla to opakovaně (ano, nechtělo se mi čekat na oficiální z edny, tak jsem si udělala svoje.. brzo snad budou na titulky.com.. pradon, že jsem si tu udělala reklamu :)
    Recenze je skvělá, pobavila a vystihla to nejdůležitější. Je to super, že to tady zase tak žije, úplně mě to vrátilo o pár let zpátky, hezké :)

  93. captain napsal(a) 8.1.2018 v 13:55

    Zírám a koprním. CC opět vypráví mytologii vlastně sám proti sobě. Nejprve v 10 sérii popřel mytologii sérií 7–9 a teď popřel 10. Nějak se v tom ztrácím. Nakonec nám vlastně tvrdí, že nejdůležitější díl AktX byl ten 7×15 En Ami?!

  94. DanaS napsal(a) 8.1.2018 v 18:05

    Vážně je to už šíleně překombinované…o tom stědčí i to, že jsem se před první epizodou 11.série musela znova proklikat poslední epizodou z 10., protože kdyby mě trochu upoutala, pamatovala bych si jí líp. Opravdu z nás tvůrci dělají spíš blbce, když prostě není něco aspoň trochu dopředu promyšlené, ztrácí to autentičnost..na mě to působí hrozně uměle…a nejvíc Scully vlasy…ty prostě nesnáším, vypadají jako maska, ani se nikdy nerozcuchaj a ten odstín taky není ono. Co se týče Williama, přišlo mi, že to téma mělo veliký potenciál, který se bohužel nevyužil, tak jak by se mi líbilo. Např. ještě před vznikem 10. a 11. série jsem si představovala, že by nebylo špatné udělat film z pohledu Williama, který by hledal pravdu o svých rodičích a původu a důvodu, proč nemůže být s nimi. Co se týče těch posledních slov epizody…zas tak mě nešokovali, i když je ta představa trochu nechutná (i kdyby šlo o umělé oplodnění). Docela mě i kupodivu potěšilo, že vytvořili jakési „spojení“ mezi starým seriálem a revivalem.

  95. DanaS napsal(a) 8.1.2018 v 19:36

    Jo a doufám, že vysvětlí Reyesovou! Měla jsem jí docela ráda…a nelíbí se mi, že je s Kuřákem.

  96. oskvarka napsal(a) 17.1.2018 v 15:57

    Tak som aj ja konecne mrkla… :) no po tych komentoch som cakala horsie :D… celkom aktovske mi to prislo… vadilo mi len par drobnosti.. a celkom mi to prislo lepsie ako cela 10 seria teda tak v globale… az na scully kora je trochu out ale v 10 serii bola ovela viac… ale tak takzko sa to akosi veri ze sa prave takymto sposobom vyvrbila jej osobnost (lebo urcite mozeme namietat ze nemoze byt stale taka mlada „naivka“ aj ked uz veriaca v ..) skorej to pride ze je out of charakter… Mulder mi prisiel viac sam sebov… tie myslienky co kto ako rozmysla to nie je moc aktovske oni radsej nepovedia nic nech si kazdy domysli to my spolu s prestrihmi pride trochu ako zufali pokus prinat divaka aby sa to cele snazil az moc pochopit pripadne si tuzil pozriet k tomu aj stare casti… len neviem ci sa im to dari :D.. inak mi vadilo ze Scully absolutne lahkovayne isla v takom stave za volant to mi teda ako neprislo normalne na nu urcite nie (ved kolko ludi ohrozila pri tom)… a okrem toho mi vadilo uz len to ze naozaj tam tych dvoch mladych museli strcit a este tak trapne brr ich vakt moc nemusim…fakt to bolo nutne taka pekna M and S cast to mohla byt… na Moniku uz som si zvykla to sa casom snad utrasie… Wiliam mi zili netrha akosi celkovo … neberiem ho nijak osobne aj ked zapletkovo mi predstava kurakova alebo minimalne toho co povedal pride uplne scestna… beriem Wiliama len ako zapletku aktovsku… dieta je toho kto ho vychoval neverim na nejake hlboke emocionalne puto nikoho k nemu.. k veci aj ked trapne to bolo len ked bol realne na scene teraz su to len take myslienkove napady ako myslienka co by bolo keby som nejake dieta mal (take mozem mat aj ak ziadne nemam hlavne ak mi tikaju biologicke hodiny – asi sa nad tym inak zamyslam ked uz deti mam)… aj Emily bola geneticky dieta a nik to tak dramaticky neriesil… ako zamysli sa clovek ale nezije tym zo dna na den… takze pre mna je v tom len mysterio spojenia tych vidin Scully co mi pride docela aktovske a kto je ci nie je otec pripadne matka kedze je predpoklad ze to bolo umele oplodnenie.. po genetickej stranke nie je take podstatne a osobne si neviem prestavit ze by to Scully riesila ako nejaku vaznu dilemu …

  97. Image.B napsal(a) 18.1.2018 v 22:18

    Když pominu vše ostatní a budu se věnovat pouze poslední větě tohoto dílu, tak nechápu zdejší zděšení. Jak tu bylo psáno, Kuřák je chladný, manipulativní a ochotný udělat cokoliv pro své zájmy. Potřeboval získat Skinnera na svou stranu a tak mu jednoduše lhal. Šokoval ho tím a zřejmě dostal. Řekl mu dost možná celou pravdu, aby byl věrohodný, ale lhal o tom, že je otec. Efekt to zřejmě mělo. William bude syn Muldera. Celý díl tak o něm Kuřák mluví. Viz odkazy na syny a jejich syny…Jen nějak zařídil, aby Scullyová skutečně otěhotněla.

Řekněte nám svůj názor!