Kult X

JEDNOTLIVÉ SÉRIE AKT X
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

10×06 My Struggle II (recenze)

režie Chris Carter | scénář Chris Carter | premiéra v USA 22.02.2016 | premiéra v ČR 2016 | český název Můj boj, část II. | hodnocení 60%

recenze-my-struggle-ii-012.png

:: Stahujte české titulky pro verzi 720p­.HDTV.x264-AVS a 1080p.WEB.DL­.DD5.1.H.264 ::

Chris Carter poslední epizodou revivalu potvrdil, že nehodlá pokračovat v tom, co vybudoval v mytologii prvních devíti sérií. Netýká se to pouze příběhu a mytologických zápletek, ale i celkového vyznění seriálu. To je nyní podstatně akčnější, emotivnější, cílené na efekt, a tedy i na poptávkou současného diváckého trhu. Pryč není pouze Syndikát jako takový, pryč jsou ve stínech postávající tajemné postavy s ještě tajemnějšími motivy, schůzky v potemnělých garážích i slavná konspirační setkání členů Syndikátu v apartmánech starých newyorských mrakodrapů. Osobně je mi z toho smutno, jelikož jsem pamětníkem a milovníkem sofistikované, chytře propletené a výborně napsané mytologie třetí až páté série. Roky však uplynuly a je tedy nejvyšší čas, abychom se podívali pravdě do očí – pravdě nové a ne tak úplně mimozemské.

recenze-my-struggle-ii-014.png recenze-my-struggle-ii-000.png

Hodnotíme-li podle úvodního odstavce, pak poslední epizoda revivalu svou roli splnila. Carter nesporně loví nové diváky, a tak přináší témata aktuální a současná, u kterých existuje vyšší pravděpodobnost, že budou pochopena, než by tomu bylo v případě mytologie z devadesátých let. Původní mytologie, přiznejme si to, je natolik propletená, s desítkami různý postav, se stovkami různých motivů, s historií, která sahá ne k událostem v Roswellu z padesátých let minulého století, ale vlastně až k samotnému původu lidstva, že připomenout toto všechno by vydalo na samostatný šestihodinový speciál (navíc už v původním seriálu byla mytologie rozdělena na starou, vyprávějící o mimozemské kolonizaci v první až sedmé sérii, a novou, sledující problematiku supervojáků v posledních dvou sériích). Větší problém však je, že ani po dvou revivalových mytologických epizodách není tak úplně jasné, co se vlastně děje. Slyšíme o zlovolných plánech jakýchsi lidských konspirátorů, sledujeme nákazu, šířící se na území Spojených států, vidíme mimozemské lodě, náhle se zjevující nad hlavními postavami, ale pojítko, byť sebemenší, nikde. Akta X samozřejmě vždy byla o vršících se otázkách a otevřených koncích, nové otázky se však vždy objevovaly v alespoň trochu rozumném poměru k novým odpovědím.

recenze-my-struggle-ii-002.png recenze-my-struggle-ii-004.png

Jsem si vědom, že znovu pláču nad sklenicí rozlitého černého oleje, ale nedá mi, nepozastavit se nad tím, jakým způsobem je nová mytologie prezentována (a stará upozaděna). Nová mytologie je představena jako „conspiracy of men against humanity“, tedy konspirace mužů, kteří mimozemskou technologii jen využívají k – pro Akta X nezvykle přízemnímu, a to doslova – monitorování obyvatelstva. Mimozemšťané existují, samozřejmě, ale jsme jim tak trochu ukradení. Už to nejsou oni, kdo nás chce v hrůzném kolonizačním holocaustu vyhladit, ale jsou to nejmocnější vládní představitelé, kdo chce lidstvo zotročit. Pokud chce Carter v tomto duchu pokračovat, znamenalo by to zásadní upozadění, nebo přímo popření, řady témat, která na Aktech X vždy byla těmi nejpopulárnějšími: černý olej, s jehož pomocí chtěli kolonisté lidstvo ovládnout, projekt hybridizace, na němž Syndikát po celou dobu pracoval, aby nalezl protilátku proti mimozemskému oleji, čipy, implantáty, očkování, včely, klony, únosy, dokonce i supervojáci, to všechno bylo součástí tohoto projektu. Pikantní je, že v rámci hybridizace vznikl též William, který je důležitou součástí nové mytologie.

recenze-my-struggle-ii-006.png recenze-my-struggle-ii-008.png

Jakkoliv se mi to může nelíbit, Carterovo rozhodnutí respektuji, i když mě udivuje, proč tak otevřeně šlape po svém vlastním odkazu. Za větší problém považuji způsob, jakým se Akta X zpolitizovala. Tentokrát už to naštěstí není tolik patrné jako v první epizodě, tvůrci revivalu však dávají jasně najevo, že politická témata z naší každodenní reality nechají kdykoliv vstoupit do nových epizod. Akta X, která vždy primárně pojednávala o fenoménech nadpozemských, čistě fiktivních, se nyní až příliš často věnují tématům pozemským, často velmi přízemním. Hlavním hrdinou příběhu už dávno není Mulder, ale Assange. Jakkoliv jsou sledování obyvatelstva a moc tajných služeb závažnými tématy, nejsou dostatečně kvalifikována k tomu, aby hrála prim v mytologii Akt X. Pochopil bych to ve špionážních dramatech typu Homeland (pod nímž jsou mimochodem rovněž podepsáni tvůrci Akt X), ale proč něčím podobným zahlcovat Akta X, která vždy byla synonymem pro nadpřirozeno a paranormální jevy?

Díkykolonistům, když už to vypadalo, že nezůstal kámen na kameni, zaklepal Mulder na dveře vily ve městě Spartanburg v Jižní Karolíně. Agentovo setkání s Kouřícím mužem je naprostým vrcholem této epizody a připomene ty nejlepší mytologické scény, které se mezi těmito dvěma výjimečnými muži odehrály. Jistě jste si všichni všimli, že nejnovější setkání je krásným odkazem na takřka totožnou scénu z epizody One Breath ze začátku druhé série. Společná scéna Muldera a Kouřícího muže pak výborně dokresluje ponurou atmosféru celé epizody a beznadějnost situace, v níž se Mulder, Scullyová a s nimi celé lidstvo nacházejí.

recenze-my-struggle-ii-005.png recenze-my-struggle-ii-010.png

Svým tempem epizoda velmi připomíná dvojdíl Essence a Existence z konce osmé série. Oba díly vynikaly akčními sekvencemi a obsahovaly řadu vypjatých a na emocích založených scén (dodnes si jistě mnozí z vás vzpomínají na výborně natočené „honičky“ nejen v podzemních garážích, ale i na chodbách FBI). Obě epizody rovněž mapovaly narození Williama, snahu supervojáků se chlapce zmocnit i příběhové vyvrcholení, které mělo velmi tuhou atmosféru, ale nikdo tak úplně nechápal, o co kráčí. My Struggle II je vynikající thriller a rozhodně nejlépe natočenou epizodou revivalu, protože svižné tempo se v ní zdařile střídá s velmi depresivním vyzněním. Epizoda má od všeho něco, dokud se však nedočká pokračování, zůstane ve všech ohledech jen na půli cesty. Naplno tak odhaluje zbytečnost epizody Babylon, která by mnohem lépe sloužila jako první díl mytologického finále. Spíš, než diváci, se tak prozatím svého rozřešení dočkala Scullyová, která má konečně pádný důvod, aby se vydala hledat svého dlouho ztraceného syna.

Tento článek byl zveřejněn 10.4.2016 v 21:00 v kategorii Recenze epizod, Restart seriálu Akta X.

Komentáře: 160

  1. kultx napsal(a) 22.2.2016 v 19:45

    Tak co, bojíte se hodně, že? :)

  2. Smith napsal(a) 22.2.2016 v 20:14

    Ja si hovorim, ze mozno v dalsej serii sokujuco zistime, ze za to naozaj mozu mimozemstania a len nas zase klamali. Mozem dufat predsa nie?? :D

  3. Alby napsal(a) 22.2.2016 v 20:24

    joj strasne sa bojim..ja nechcem byt sklamana…

  4. Smith napsal(a) 22.2.2016 v 20:26

    Alby, ty si najprv dopozeraj povodny serial! :D

  5. x-phile napsal(a) 22.2.2016 v 21:21

    Bojím, bojím, moc se bojím, tak si radši dneska ještě pustím na uklidnění něco staršího a zítra kolem poledne už začnu stahovat :-)

  6. deshy napsal(a) 22.2.2016 v 21:44

    Já se nebojím vůbec, nedokážu si představit, že by bylo ještě hůř.
    A popření mytologie je to poslední, co mi vadí.
    Budu překvapená, když mi to nebude lézt něčím na nervy. Ale s každým dalším nic moc dílem už jsem čím dál tím víc rezignovaná, takže strach už je příliš silnou emocí, kterou nejsem schopná v souvislosti s touto minisérií cítit.

  7. Alby napsal(a) 22.2.2016 v 21:58

    to SMith: Uz som v 10 diely 7 serie…neviem, co budem robti az to dopozeram..asi zacnem odznova.

  8. Clarissa napsal(a) 22.2.2016 v 22:30

    Upřímně, po zhlédnutí intra jsem již byla rozhodnutá si poslední dvě epizody nepustit. Ale pak jsem se na Babylon stejně podívala. A pořád můžu doufat, že až tak zle nebude. Má očekávání jsou nulová a jsem fakt zvědavá na první reakce fanoušků. Prostě se bojím, abych pak při sledování původních sérií neměla pocit, že vše, co se točí kolem mytologie, je jedna velká lež. Takže mou největší obavou je, aby mi tahle nová série nezkazila dojem z těch sérií původních.

    To, že se tohoto je pravděpodobně schopen dopustit někdo, kdo celý ten kouzelný svět původně vytvořil, je jen třešničkou na dortu.

  9. Mili napsal(a) 22.2.2016 v 22:57

    Suhlasim s Clarissou. Jedine coho sa bojim je, ze mi znechutia 9 predchadzajucich serii, tym, ze nas vodili za nos a vsetko je nakoniec inak. :( Ale zatial este aj tak dufam v zdravy rozum a to, ze predsa sam tvorca serialu to vsetko len tak nemoze teraz popriet – celu svoju doterajsiu pracu. Teda pracu na castiach mytologickych, aby som bola presna… No, som fakt zvedava!!!

  10. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 3:11

    Bojím se spíš přiznat, že jsem s přibývajícíma dílama revivalu pomalu začal rezignovat (podobně jako deshy?). Ale víc se o tom teď rozepisovat nebudu, jsou tři ráno, takže šupajdim pod peřinu, budík je nastavenej na osmou a podobně jako u prvního My Struggle, těšim se na ranní kafčo a cigaretu :-D

  11. sjpetka napsal(a) 23.2.2016 v 7:00

    tak som si to vdaka mojim chorým detom mala možnost pozriet live v noci na internete, zatial spracuvam emocie, no jedno je isté, tie dva diely na to finále by sa využili.

  12. yscully napsal(a) 23.2.2016 v 7:12

    Uf, oddechla jsem si. Kravinama to sice bylo našlapaný až na půdu, ale líbilo se mi to. Po Babylonu jsem se bála nejhoršího, tohle bylo dost OK a prostor pro pokračování se přece jenom vytvořil.

  13. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 9:48

    Páni, lhal bych, kdybych netvrdil, že jsem teď nehltal každou minutu, nadupaný finále, jak se patří! Teď to jenom nechat uzrát, než ze sebe vybleju nějakej koment :-D Každopádně scény Muldera s Kuřákem za jedna!

  14. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 12:46

    První z věcí, co mě k druhýmu My Struggle napadá, je, že něco takovýho jsme měli dostat 6× a bylo by všechno OK. Když si teď zpětně promítnu, jak chabý MOTW (nebrat samozřejmě doslovně a stoprocentně) jsme vlastně dostali, revival se měl vážně zabývat jenom mytologií, kterou moh' obstojně rozvést do šestli dílů (něco jako ten původně zamýšlený třetí film).

  15. x-phile napsal(a) 23.2.2016 v 13:24

    Hlavně to měli nějak ukončit, nebo to aspoň nenechávat až takhle moc otevřený. Bůh ví, jak dlouho teď budeme čekat…

  16. Callysto napsal(a) 23.2.2016 v 13:37

    Šmarjá a bude vůbec pokračování? Tak tohle se mi líbilo, SPOILER – jen jsem čekala, jestli tím paprskem dopraví Williama a ono tradičně nic.

  17. Mili napsal(a) 23.2.2016 v 15:05

    Tak, po tejto casti sa absolutne neobavam, ze by nepokracovali… Budu. Na 99%. Otazne je len, ze ako :D Podla mna s pokracovani automaticky rataju, len sa okunaju to priamo povedat… takze tak ;)

  18. nettiex napsal(a) 23.2.2016 v 15:16

    Jak jsem se bála, tak jsem nemusela. Ale sakra, takovej cliffhanger jsem nezažila od Reichenbachu.
    Pane Cartere, vy jste neuvěřitelně krutý člověk! Já chci další díl a to tak, že hned!

  19. Callysto napsal(a) 23.2.2016 v 15:39

    Hlavně aby pokračování bylo, aby to neskončilo jako mnohé jiné seriály – naznačený konec a nic dál. Při takovém konci série by měl být scénář na další už napsaný.

  20. branibora napsal(a) 23.2.2016 v 15:40

    Jedina zodpovezena otazka je,proc mela scully v revivalu tak tjvelke auto :-D

  21. Mar. napsal(a) 23.2.2016 v 15:51

    Hmm, tohle celkem ušlo. Ale když 11. řada nevznikne, celkem nic se nestane.

  22. Laďa napsal(a) 23.2.2016 v 16:22

    Titulky se připravuji na The.X-Files.S10E06.HDTV­.x264-FLEET.mp4 nebo jiný formát?
    Kdy zhruba budou hotové? Díky moc.

  23. Jan napsal(a) 23.2.2016 v 17:01

    doufam ze opet slovenky nebo soupnyty dialogy…

  24. Barbora napsal(a) 23.2.2016 v 17:07

    Vidím to takto: CC ještě vlastně neví, jak to bude celé pokračovat. Pokud dostane od Foxu peníze, pravděpodobně něco sesmolí. Ale že by to mělo hlavu a patu, a někam to konečně vedlo, nemůže už asi nikdo očekávat. Variant na obsazení se nabízí téměř nekonečně mnoho.
    Když se nechá do další serie ukrkat Gillian a David ne, tak nechá Muldera umřít. Kdyby to bylo opačně, Scully bude unesena až po dobu, než GA dotočí další serii The Fall (či co to teď točí) a případně se rozhodne k návratu. Má přece jenom „žolíka“, kterýho si DD vybral, když ho to přestalo bavit po 7. serii.
    Kdyby nechtěli pokračovat ani jeden, tak Scully bude unesena na neurčito a Muldera nechají pojít napůl nákazou a napůl žalem (což nám určitě nad Mulderovým hrobem náležitě, a s procítěností sobě vlastní, zdůrazní Miller).

    Buď jak buď, mě už to přestalo bavit totálně a další serii nesleduju, byť by mě namlsali nevím jakou MOTW příšerou a shippers scénami jak z D. Steelové.

    Otevřený konec- fajn, s tím se musí v Aktech počítat. Ale já mám pocit, že nás CC jen tahá za fusekli, vůbec neví, co bude eventuelně následovat, a jen se snaží co nejvíc vytřískat ze slávy seriálu.

    Btw. sleduju ted první serii a málem mi slza ukápla, jak to byl super seriál..

  25. Dharma napsal(a) 23.2.2016 v 18:50

    Zdravim, na kolikatou budou titulky? Dekuju

  26. Dennied napsal(a) 23.2.2016 v 19:26

    Taky bych rad vedel kdy budou. Cekal jsem rekordni cas, ale ten uz ted rekordni asi nebude. Na torrentech je posledni dil, jiz od 4:05 rano. :) Vim, ze se cekalo jeste na anglicke titulky, ale u nich cas nevidim. Z toho co jsem dnes cetl, tak se pry jedna jiz o snesitelny dil. Fakt? :D

  27. Dennied napsal(a) 23.2.2016 v 19:35

    Nezavisla otazka do davu: Kdo podle vas stoji za atentatem na JFK? Je mozne ze v tom ma prsty Muz s cigaretou?

  28. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 19:39

    Dennied: Neviděl jsi epizodu „Musings of a Cigarette-Smoking Man“ ze začátku čtvrtý série? :-P

  29. Callysto napsal(a) 23.2.2016 v 19:43

    Muldera nemůže CC nechat umřít na nějakou chorobu, má přece předpovězený úplně jiný konec :-D
    A ta mladá zrzka tentokrát tak hrozná nebyla jako v Babylonu

  30. XGirl napsal(a) 23.2.2016 v 19:43

    Epizodu jsem jeste nevidela, ale ty vecne dotazy na „kdy ze uz budou titulky“ mi pijou krev od prvniho dilu revivalu. Prvni dve epizody jsem totiz prekladala ja, takze vazena slecno/pani a vubec vsichni nedockavi:

    1. Krycek i ja chodime normalne do prace, tzn. ja jsem titulky prekladala v noci a on si na to musi vzit dovolenou (a te ma pravdepodobne 20 dni rocne. ROCNE. Ctyri dny z toho venoval vam.)
    2. Normalni taxa prekladatele CJ/AJ je 0,07$ za slovo, pokud se jedna o bezny text bez odbornych terminu – vzhledem k tomu, ze v XF se objevuji medicinske terminy i slova, uzce spjata se znalosti prostredi, postav atd., tak bych to tady odhadla na 0,10. Za hodinu prekladu CJ/AJ je bezna taxa cca 30$. Mne trval preklad jednech titulku cca 4–5 hodin a to jsem profesionalni prekladatelka s zivnostenskym listem, statni jazykovou zkouskou a navic znalec XF. Jo a do toho nepocitam korektury, ktere jsem si sama nedelala, takze dalsi minimalne pul hodina, v pripade titulku s casovanim spis hodina prace. Kde je mych 120, respektive 240$?
    3. Naucte se anglicky. Normalni clovek, co chodi do prace, by se takhle hloupe neptal, ten rozumi tomu, ze prekladani titulku XF neni full time job. Narozdil od nasi generce mate internet, studijni zajezdy, stovky filmu a serialu uz s titulkama, ze kterych se muzete ucit…jenze ono holt kdyz se nechce, tak je to horsi, nez kdyz se nemuze.
  31. Phoenix24 napsal(a) 23.2.2016 v 19:48

    Go XGirl :)

  32. kultx napsal(a) 23.2.2016 v 19:48

    Děkuji XGirl za zastání, ale titulky jsem slíbil, takže nikomu určitě nezazlívám, že se ptá ;-) Hlavně se prosím nehádejme.

  33. kultx napsal(a) 23.2.2016 v 19:50

    Jinak budou primárně pro verzi The.X-Files.S10E06.720p­.HDTV.x264-AVS, protože ta byla dostupná jako první.

    Přečas pro The.X-Files.S10E06.1080p­.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG je už nicméně domluven, Vampire přislíbil vypomoc stejně jako minulý týden, ale sám se dnes stará o rodinu, takže není jisté, jestli to stihne ještě dnes v noci.

    Pokud jde o titulky, ještě prosím vydržte.

  34. Mili napsal(a) 23.2.2016 v 19:57

    Nie je potrebne sa s titulkami tak nahlit, nedockavi nech si pozru v anglictine, ved zaklad sa pochopit da aj tym co neovladaju anglictinu dokonaly, prip. si pozriet anglicke titulky… a ci uz budu titulky dnes alebo zajtra, snad sa to da vydrzat tych par hodin… ;) Namiesto toho surenia majme trpezlivost a podakujme za pracu vo volnom case :)))

  35. Phoenix24 napsal(a) 23.2.2016 v 19:58

    No, poslení epizodu jsem prolétla v rychlosti a konec mě tedy rozhodně neuspokojil, opravdu ne. Snad se ani na to nebudu koukat, byla bych naštvaná, že není pokračování. Takovéhle konce jsou sice v XF běžné, ale i tak…třeba časem. Až bude připravena navazující série 11, epizoda 1 :)

  36. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 20:08

    Další můj poznatek: jako by si Carter posledním dílem revivalu připravoval takovej menší prequel k jeho dva roky starýmu projektu ‚The After‘, nepřišlo vám? :-)

  37. Foxtrot napsal(a) 23.2.2016 v 20:17

    XGirl: Chápu, že to někoho může naštvat, ale myslím, že byste měli být spíš rádi, že je o titulky zájem. Copak to není hezké, vidět ty lidi, jak netrpělivě čekají na vaše titulky a jsou tak nedočkaví, že se prostě musí ptát, kdy už budou? Přijde mi to minimálně lepší, než kdyby po nich neštěknul ani pes. Já osobně bych byl za ten zájem o titulky rád.

  38. Barbora napsal(a) 23.2.2016 v 20:22

    Btw. kdo je tak nedočkavý, slovenské titulky už jsou. Kvalitu nemohu posoudit, ale viděla jsem, že jsou ke stažení (resp. verze video s titulkama)

  39. Mili napsal(a) 23.2.2016 v 20:23

    Jedna verzia v sk je uz na uloz.to
    http://www.uloz.to/…et-otelo-avi

  40. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 20:29

    Barbora: To neva, plno lidí beztak bude pindat, že by to chtěli přeložit i z tý slovenštiny :-D

  41. Mili napsal(a) 23.2.2016 v 20:32

    Mrx. friend: :D :D :D

  42. Laďa napsal(a) 23.2.2016 v 20:33

    Nedočkavců jsou stovky. Stačí informovat nebo uvádět procenty jak na tom jste. A pokud je toho moc, tak stačí napsat, kdy zhruba budou. Třeba až zítra nebo už dnes kolem 23h. Je lepší napsat klidně i pozdější datum. O to více je pak člověk happy, když jsou titulky dřív.

    PS: já překladatele obdivuji, tak že mají velké THX!

  43. x-phile napsal(a) 23.2.2016 v 20:59

    Kdyby někoho uspokojil přepis epizody v angličtině, tak zde: http://transcripts.foreverdreaming.org/viewtopic.php?…
    Samozřejmě tam najdete i přepisy ostatních epizod Akt X i jiných seriálů.

  44. Callysto napsal(a) 23.2.2016 v 21:03

    já si stahuju anglické titulky z addic7ed.com, sedly dokonale

  45. kultx napsal(a) 23.2.2016 v 21:22

    Souhlas s Foxtrot… to, co se mi děje v e-mailové schránce, je sice skoro armageddon, ale člověka to hřeje u srdce, že je zájem – nejen o web, ale hlavně o Akta jako taková ;-)

    A právě to, co napsal Laďa, i věci obdobné, které píší desítky dalších lidí, to jsou přesně ty důvody, pro které to dělám.

    Tak díky úplně, ale úplně všem!

  46. deshy napsal(a) 23.2.2016 v 21:43

    Zrovna když jsem to dokoukala s anglickými titulky, objevily se tu české. Vůbec jsem nečekala, že budou tak brzy:-).
    Začátek mě trošku vyděsil, konec trošku iritoval zmíněním jednoho určitého jména. Doufala jsem, že toho bylo v předchozích dílech dost.
    Nejsem tak dobrý angličtinář, abych rozuměla úplně tomu lékařskému žargonu, takže mi možná unikl smysl některých věcí.
    Ale řeknu to takto, nebude nijak velká oběť podívat se znovu s českými titulky. Což mluví za vše.
    Mít tuto úroveň všech šest dílů, tak je to asi snesitelný průměr.
    V tomto díle by mi snad ani nevadilo, že všechny společné scény Muldera a Scullyové byly v podstatě v jednom okamžiku.
    Bohužel mi to vadí vzhledem k tomu, že to v ostatních dílech bylo dost podobné.
    Konec je velmi otevřený i na poměry tohoto seriálu, takže mi autoři dluží nějaký pěkný výlet do přírody, kde je zavřou do malého prostoru a celých 40 minut je nepustí ven. :-D

  47. orange napsal(a) 23.2.2016 v 21:46

    Tak konec snad otevřenější ani nešel udělat. To zase bude netrpělivého očekávání dalšího pokračování.

  48. nettiex napsal(a) 23.2.2016 v 21:57

    Možná jsem přehnaně vztahovačná, ale ze zvědavosti – na koho reaguješ, XGirl? Protože jak tak čtu ty komentáře, tak jediný, kddo něco „hned“ chce a je zároveň slečna/paní jsem já… takže pro případ, že na mě: nejspíš nedorozumění, protože já nechtěla titulky, ale další epizodu jako takovou. Koukám s eng titulky, tyy mi stačí. A navíc razím zásadu „až to bu“de, tak to bude a pokud se vám to nelíbí, udělejte si to sami."
    Pokud se pletu, tak prosím tento komentář ignorujte. :-D

  49. TrustNo1 napsal(a) 23.2.2016 v 22:21
  50. Ondrej.it napsal(a) 23.2.2016 v 22:29

    nema nekdo http://premium.titulky.com/…6-267426.htm ? Premium clenstvi na titulky com opravdu nemam…

  51. mrx.friend napsal(a) 23.2.2016 v 22:57

    TrustNo1: Díky za odkaz. Vtipná je ta poslední otázka:
    TVLINE: Když je o tom řeč… Mulder byl v jednu chvíli taky unesen. Proč tedy není před sparťanským virem chráněn?
    Chris Carter: Dobrá otázka, která by měla být zodpovězena.
    Vážně to odpověď působí dojmem „Vidíte, to mě ani nenapadlo.“, celej rozhovor potom „Jediný, co mam teď promyšlený, je, že se v jedenáctce musí objevit William, jinak nemam absolutně šajna, kam hodlam s příběhem pokračovat.“ :-D

  52. sjpetka napsal(a) 23.2.2016 v 23:08

    Takže po 3. zhliadnutí (i SK titulky boli fajn) moje postrehy k finále:

    1. CC opäť nesklamal, prehliadka fráz typu: „Donˇt give up“, „I donˇt believe you – you donˇt want to believe“ je ale pre zmenu zabalená do trochu uveritelnejšieho kontextu a neznie tak hroooozne strojene ako to bolo v MS I.
    2. „alien DNA“ by mohol byt nový trend na Twitteri, ak to slovo nepoužijú snáď 100× v tejto epizóde tak ani raz. Jeho omielanie trochu únavné, opätovné zobrazenie sekvencie Scullyovej genomu mi príde trochu zbytočné, keď to už MD Scully zvládla v MS I. (zbytočná strata hracieho času v tejto nahustenej epizóde)
    3. Fakt, že sa dá z agentkinej DNA vyrobiť liek pre ľudstvo za vlasy pritiahnutý, no i tak v nás tejto fáze ľudstvo vlastne až tak nezaujíma a ide v prvom rade o Muldera, pre ktorého sa liek vlastne vyrába. (k technickým detailom ako „ľahko“ prísť k mimozemskej DNA len pomocou infúzie sa radšej nevyjadrím, (som len prostý magister humanitných vied, žiaden doktor))
    4. Agentka Reyes – prebehlík k mužovi s cigaretou, trochu nejasná motivácia, prečo mu vlastne pomáhala, a prekopala tak celý svoj charakterový profil vid epizóda The Truth: „What is the point of all of this? To destroy a man who seeks the truth or to destroy the truth so no man can seek it? Either way, you lose.“ plus celá tá spomienková sekvencia trochu dlhá plus pár fráz typu „Play God…“ „You will die a lonely old man“ ..
    5. Nulový spoločný čas M a S ani nekomentujem (ešte stále som toto sklamanie neprekusla) – tu si to CC hlavne kazí, postaví serial na interakciách (ak chcete chémii) dvoch hrdinov a potom im dovolí strávit tak 20 min čistého času spolu v celom revivali, aby sa asi len neprihodila nejaka ta dôvernosť (v pôvodnej verzii záverečnej sceny udajne Scullyova mala dat Mulderovi bozk na lice – v celku logicky, ked ho konečne našla, no do finale sa to vdaka CC nedostalo – asi privelká intímnost na dvoch „odlúčených“ agentov.)
    6. A ešte jeden postreh: zelený lúč (čo ugriloval Svetu) v MS I. vs. modrý v MS II. – nejaký rozdiel? (priletel William svojím vozom a chce zviesť mamku s tatinom?) To be continued … (in xy years)

    Ako našlapaný diel o to pokoj, pokiaľ ho hodnotíme v inteciach revivalu jeden z tých vydarenejších, pokiaľ v historickom kontexte slabší priemer (vid. Redux, Biogenesis)
    Na celkove hodnotenie revivalu si nechám ešte trochu čas, aktuálne cítim len to, že mi je už teraz nejako smutno. Revival prišiel do môjho života podobne ako nečakaná no náročná návšteva starých rodičov, ktorí vám v priebehu roka až tak veľmi nechýbajú, no keď potom konečne odídu, ostane po nich nejako prázdno. ..

  53. Alby napsal(a) 23.2.2016 v 23:20

    sjpetka: (priletel William svojím vozom a chce zviesť mamku s tatinom?) To be continued … (in xy years)

    Tato veta ma tak rozosmiala, ze az moj muz zisiel z horneho poschodia, ze co sa deje…nemozem strasne sa smejem…dik, za dobru naladu na vecer.

  54. Callysto napsal(a) 23.2.2016 v 23:34

    To světlo bylo modré, protože v dalším záběru se ukáže, že to je transportní paprsek, který pošle dolů Williama, aby zachránil otce :-D

  55. Dennied napsal(a) 24.2.2016 v 6:25

    Moc dekuju za titulky! To ze se na ne ptam s predstihem snad jen zvysuje moji touhu po nich a ne nejakou nespokojenost. Kazdopadne bych snad i bral verzi kde by nebyly prelozeny vety co rika Einstein, protoze me to bohuzel vubec nezajima. :D. Uz i moje senilni babicka by byla lepsi agentkou nez ona i kdyz uz k chuzi potrebuje hul. Pokud nekdy bude 11ta serie, tak hlasuji pro namet na prvni dil. Potemnela loznice a zaber na okno v dalce je videt priblizujici zare. V posteli spi Einstein a kolem ni se teleportuje petice mimozemstanu. Jeji telo zacne levitovat ve vzduchu a ona se zrovna probudi ale nemuze rvat. Probudi se rano a jakoby si nic nepamatovala. Pri pohledu do zrcadla se zhrozi. Zestarla k nepoznani a chybi ji jazyk. V jejim tele potom objevi vzkaz na kovove desticce v latine. V prekladu neco jako: Kdo moc mluvi, sam sobe skodi.

  56. X napsal(a) 24.2.2016 v 9:43

    no po tejto serii ostala horka pachut v ustach… posledna cast bola napinava (jedina predtym bola druha cast), ale celkovo to bolo take nijake… ked nejako pozeram povodne serie, tak mi tato 10ka pride ako taka bokovka, levobocek, proste ako keby do celeho univerza ani nepatrila… osobne si myslim, ze revival mal prist niekolko rokov skor (takych 5) a zaroven, ze Duchovny a Anderson sa tak velmi za cele roky snazili, ze niesu len Mulder a Scully, ze to nakoniec preniesli aj do tejto serie celkovo

    mimochodom, v rozhovore na Rolling Stone sa Anderson vyjadrila, ze velmi sa jej do dalsej serie nechce, nakolko ma 3 deti + projekty v UK…

  57. Dennied napsal(a) 24.2.2016 v 10:38

    Vubec se ji nedivim. Dali by ji nejradsi jen pulku platu co Mulderovi. Pak z ni udelaji placici Scully, ktera musi pracovat s otravnou Einstein. Dale misto aby ukazali neco o jeji mame, tak ji radsi rovnou oddelaj a pak naznacujou ze je sama mimozemstan? :D Pripoctete si spatne udelany gulas sesti dily, ktery varili asi ctyri reziseri na stridacku. Scenare pro jednotlive episody byly nejspis spachany o prestavce na wc. Zalostne nevyuzite postavy typu Skinner, Monika a na Doggetta se ani nedostalo, pac nejspis nebyly penize na jeho plat. Muz s cigaretou nemohl kloudne kourit, protoze nezbyl rozpocet na cigarety, ale dostal cool vyvod do krku, aby se nereklo ze prestal kourit. Carter pocka dalsich pomalu patnact let a na stara kolena udela 6 dalsich dilu pomoci 6 reziseru vcetne sebe. A prvni dil jedenacte serie bude My Strugle III a v nem uvidime cajovy dychanek na palube letajici talire. Navigovat UFO dokaze Muz s cigaretou pomoci svych myslenek a tak se s nema domluvi, ze udelaji unos cigaretoveho reditele Marlboro a jejo zasob na sklade. Operace po krycim nazvem Mulderboro.

  58. pepa napsal(a) 24.2.2016 v 11:02

    Nelíbilo. CC nám prostě naservíroval něcosi, z čeho se máme posadit na zadek jen proto, že to jsou vlastně Akta X a přitom to nedává význam. Strašně domýšlivé a taky mám pocit že bez koncepce jak by to mohlo případně pokračovat. Jak vůbec tohle navazuje na původní mytologii – to by mohl zkusit KultX rozlousknout :)
    V posledním dílu strašlivě užvaněné, ty DNA řeči byly úmorné. Místo ukázání apokalypsy nám to jen předříkává reportér a vidíme jednu nemocnici, jednu ulici a jednu dálnici. A to neustálé zopakování věty a přidání tázacího zájmena byly otravné – pořád:

    „Něco něco něco“
    „Něco něco něco what?“

    „Bla bla bla“
    „How bla bla bla?“

    „XYZ XYZ XYZ“
    „Where XYZ XYZ XYZ?“

    Nebo
    „hrchkrdtn“
    „I don't know, I believe“

  59. kultx napsal(a) 24.2.2016 v 11:18

    Dennied: Rádo se stalo!

  60. kultx napsal(a) 24.2.2016 v 11:20

    pepa: Jak vůbec tohle navazuje na původní mytologii – to by mohl zkusit KultX rozlousknout :)

    Rozlousknout se pokusíme. Recenze tentokrát není ani tak recenze, jako spíš rozbor :) Bude dnes, nejpozději zítra.

  61. Preatorian napsal(a) 24.2.2016 v 11:33

    Ahoj, nenašel by se někdo dobrého srdce, kdo by přečasoval titulky S10E06 na FLEET verzi? „Rychlost“ a FUP mého internetu, mi bohužel nedovoluje stáhnout větší soubory. Pokud se někdo takoví najde, budu mu neskonale vděčný :-)

  62. Phoenix24 napsal(a) 24.2.2016 v 11:57

    Tak čučím, neodolala jsem a vadí mi:

    1. zastřený hlas Scullyové, jako fakt :)
    2. hození doprostřed děje – jak nás, diváků, tak i těch dvou – Einsteinové a Millera. Pro diváka XF neznalého, to musí být pecka. Jakože cože?! I pro fandu je to těžko uchopitelné.
    3. Spolupráce CSM a MR, WTF?????? To prostě ne-e.
    4. Ano, udělejme na ten kekel z pekel vakcínu. Prostě z mé DNA izoluj tu mimozemskou a bude. Jdu to zatím očíhnout :)
    5. žvanící části v nemocnici mezi Einsteinovou a Scully jsem přeskakovala, nebavilo mě to.
    6. Konec…WTF?!

    Nechám to ještě uležet, ale zřejmě se mé nadšení postupně přetaví v totální zklamání. Skutečně tato minisérie nemá z původními akty X, nic společného. Druhý film už byl jinde, a tento počin měl být jakýmsi návratem, napravením reputace. Pominu proměnu hlavních postav, lidé se mění pod vlivem prožitých zkušeností, nemám problém s charaktery Muldera a Scullyové. Mám problém s tím, do čeho je Carter dějově uvrtal. Pokud chtěl CC dovysvětlit řečené v předchozích letech, měl celý Revival pojmout jako mytologii. Šest ucelených mytologických dílů by mi přišlo adekvátních. My Struggle I a II jsou pojaté velmi povrchně a zběžně. To je prostě špatně. Nehledě na to, že mezi nimi jsou 4 díly, kvalitativně velmi kolísající. Ve finále se mi nejvíce líbí právě ty čtyři díly, než celé My Struggle. Pokud chtěl CC najít nové fanoušky, tak pochybuji, že se mu to podařilo. Protože to nikdo nepochopí, bez znalosti mytologie. Nevadí. Ještě si to nechám projít hlavou a třeba se můj názor změní :) je to jen seriál – přece :D

  63. nabaa napsal(a) 24.2.2016 v 12:04

    Tak jsem to včera zhlédla…a musela jsem si dát aspoň 12 hodin na to, abych tenhle megaprůser rozdýchala. Je to zoufalý a marný pokus narvat celou sérii do 40 minut, pozpřehazovat celou mytologii a ještě udělat z Reyesové zrádkyni. Doufám, že se u Cartera za ty roky vyvinul nějaký typ demence, díky které absolutně ztratil pojem o tom, co vlastně natočil, protože jestli tohle spáchal při plném mentálním zdraví, měli by ho exemplárně a v přímém přenosu zastřelit na chodníku slávy. Smrdělo to průserem od začátku, od té transformace Scullyové na emzáckou babču, která byla patrně jen snahou dokázat, že i Carterův tým umí pracovat s těmi nejjednoduššími vizuálními efekty. Když ale pominu filmařskou a seriálovou stránku, tak je to celé medicínský nesmysl. Nemluvím o Kuřákovi a té pakárně s tracheostomií, to bych se zavřenýma očima a zašpuntovanýma ušima snad i nějak skousla, ale o té legraci s genomem. Aby někdo byl schopen sekvenovat celý genom, izolovat a extrahovat konkrétní gen, připravit z něj infuzi, podat ji a změnit tím pacientovu vlastní DNA během pár hodin nebo dokonce minut, to je výkon hodný Star Treku ve 25.století. Nejrychlejší sekvenování zatím trvalo asi 50 hodin, obvykle to ale trvá i několik měsíců. A podat gen v infuzi a změnit tím celou DNA, to je absolutní nesmysl. Tak strašný a zoufalý nesmysl, že by si to nedovolili dát do televize ani tvůrci How I met your mother nebo Big Bang Theory. Takže jsem se definitivně rozhodla, že Akta X pro mě skončila Mulderem a Scullyovou v loďce na konci IWTB. Bohužel jak to tak vypadá, díky superotevřenému konci, u kterého mě nejdřív napadlo, že jsem asi epizodu nestáhla celou, má Carter asi nakročeno k dalšímu trestuhodnému prznění takového kultu jakým byla Akta X. Za mě za celý revival 10%.

  64. mrx.friend napsal(a) 24.2.2016 v 12:18

    kultx: Rozbor tu, myslím, uvítáme všichni, go ahead! :-)

  65. clarissa napsal(a) 24.2.2016 v 12:43

    Tak jsem si říkala, že Carter už nic horšího (zprznění mytologie, rozchod Muldera a Scullyové, návrat Kuřáka) nemůže vymyslet. A ejhle, ono to jde. Jak tady čtu, tak z Moniky udělal zrádkyni.

    Fakt Cartera nechápu. Ne, omyl, chápu. Tak strašně chce něco dělat, tak strašně chce mít úspěch a všem se zalíbit, že neváhá obětovat kohokoliv a cokoliv, jen aby toho dosáhl. Bohužel jsou jeho kroky dosti krátkozraké (ale to začalo už dávno, když nechal vyvraždit Syndikát jen proto, abychom si z toho všichni sedli na zadek – a pak ve stejném duchu pokračoval s těhotenstvím Scullyové či supervojáky). Taky mi vadí, že v Babylonu sice dělá těžkopádné narážky na původní série, ale základní fakta z původních sérií vesele ignoruje. Nebo je už prostě zapomněl a nenamáhal se si je připomenout. Což je taky možné.

    Děkuju za komentáře (možná má mrx.friend pravdu a čeká nás příští sérii The After maskované jako Akta X), na recenzi – rozbor se těším, ale na tohle se už raději opravdu nepodívám.

    P. S. Raději si pustím nějaký jiný díl. Třeba ten Field trip ;).

  66. captain napsal(a) 24.2.2016 v 12:57

    Předem. Za celý Revival jsem moc rád. Někomu se nemusí líbit některé epizody, ale upřímně, 6 epizod na sérii pro takový kult seroš, jakým AktaX jsou, je prostě málo. Doufám, že díky sledovanosti uvidíme aspoň dalších šest epizod za rok.
    Teď k poslednímu dílu. Mě se líbil! Koresponduje s NWO, který počítá s redukcí obyvatel. Tohle je jeden ze způsobů, dokonce velmi pravděpodobný. Scénář a herecké výkony bez komentáře, AktaX jsou ChC, vede to směrem, kterým chce, nebo jak nejlépe umí.
    Maličko mě jen zasáhla a zklamala postava Monicy Rayesové. Nevěřím, že by se dala jakkoliv zkorumpovat. Ale abych citoval BSG: „Co bychom dělali my, kdyby nám (nebo našim nejbližším) někdo dal zbraň k hlavě a řekl, spolupracuj nebo zemři.“ Konečně, Kuřák mi dost připomínal Hybrida z Razoru (BSG), až na to filosofování…
    Tak snad za rok Ahoj a na shledanou.

  67. yscully napsal(a) 24.2.2016 v 13:57

    Název „My struggle“ se ve skutečnosti nevztahuje ani k Mulderovi, ani ke Scully, ale k Carterovi, kterýmu už hlava nebere jako kdysi a psaní scénáře mu asi šlo jako hladovýmu defekace a charakterizoval to právě tím názvem.

    A „Babylon“ je sdělení fanouškům, že „se mi to nějak celý zamotalo“.

  68. yscully napsal(a) 24.2.2016 v 14:13

    nabaa: odborně „ta část s DNA“ byla fakt hodně strašně moc mimo, myslím, že si na to měli přizvat člověka, který se v genetice posledních deset let aspoň trochu pohyboval. Jako jo, v tomhle dílu už jenom amplifikovali ten jeden mimozemskej gen, to je fakt práce na dvě-tři hodiny (dostat se od krve k tomu proužku na gelu), pokud si lyofilizované primery nosí v kapse… Že jim to napoprvé nevyšlo, protože na vstupu bylo málo DNA, bylo překombinovaný, protože PCR umí amplifikovat i z jediné molekuly.
    No a potom splantali RNA interferenci a genové manipulace. Jenomže jak se v tomhle má běžnej smrtelník vyznat a jako uměleckou zkratku bych to uměla tolerovat; bylo to přece jenom trošičku rozpracovanější než „udělejte test DNA – aa, už máme fotku pachatele“, jak je běžné jinde. Co mi vadilo mnohem víc, byly ty chemtrails, to je příliš kravina i na Akta X. Příště budou nosit alobalovou čepici na hlavě.

  69. yscully napsal(a) 24.2.2016 v 14:19

    Jestli se Carter vzpamatuje a ještě se z toho vymotá (moc tomu nevěřím, vidím prostor tak pro díly „My terrible struggle again“ a „I screwed it up“, případně pro obrat inspirovanej smrtí Bobbyho Ewinga z Dallasu a celý od osmé série dál to byl divokej sen Skinnerovy ženy nebo tak něco.), tak jsem zvědavá, jak dlouho to Monica táhne s Kuřákem a chci vidět, jak jí Scully vyškrábe oči až zjistí, kam odtáhla Williama.

  70. yscully napsal(a) 24.2.2016 v 14:21

    …ale i s odstupem mi přijde, že ten díl byl furt lepší než Babylon.

  71. Zdendie napsal(a) 24.2.2016 v 14:23

    Mě to přijde zavřené na oko,protože nechat tak rozevlátý konec a co se potom stane je divné,čekal jsem více dílu,částečně jsem zklamán finálním dílem…Jinak ze začátku jsem si říkal skvělé i pátý díl byl super,ale finále bylo jako pojďme udělat instantní polévku a nazývat ji pravým buřt gulášem,jinak myšlenka byla dobrá ale zpracování bylo zlé…

  72. pepa napsal(a) 24.2.2016 v 14:52

    kultx:„pepa: Jak vůbec tohle navazuje na původní mytologii – to by mohl zkusit KultX rozlousknout :)
    Rozlousknout se pokusíme. Recenze tentokrát není ani tak recenze, jako spíš rozbor :) Bude dnes, nejpozději zítra.“

    No, skoro mám pocit, že si to pak CC přečte a použije, protože sám v tom žádný smysl neudělal a nechá fanoušky ať na to přijdou za něj (nebo v horším případě vymyslí něco jiného, aby to bylo překvapivé). Taky mi přišlo, že se mi nestáhla celá epizoda (protože tam nenechali závěrečné titulky). Nejen že to vypadalo jako že to nejsou Akta X, on to skoro vypadá jako by to byl původně scénář k něčemu jinému a na to naroubovali Muldera se Scullyovou. V seriálu samé otázky a otázky a pokud náhodou odpovědi, tak odporující pravdám z prvních 9 sérií.

    Ta myšlenka vyhlazení lidstva ujde, ale to zpracování…

    Celkově 10. série – zklamání, ani nevím, kterou epizodu bych měl vybrat jako nejlepší. Pořád jsme čekali, že to nějak dohromady zapadne, a ono nic, možná v 11. sérii…

  73. WirWareWerdadero napsal(a) 24.2.2016 v 14:56

    nesouhlasím – chemtrails není kravina a akta x vážně překvapila – celej ten díl sem byl dost vystrašenej protože to nemá daleko vod pravdy – všem co tvrdí že to byla blbost co se nehodí do akt x a že mněly pokračovat ve staré mytologii doporučuju aby si radši pustily jinej seriál a nekomentovaly to jelikož tohle sou teprve ta pravá akta x alespoň tedy pro nás konspirační teoretiky

  74. raki96 napsal(a) 24.2.2016 v 15:01

    I když jsem z nových epizod stále ještě trochu „mimo“ a nevím co si mám vlastně myslet a kam je zařadit, nemyslím si, že by Carter nevěděl co dělá. Na vědeckých otázkách a genetice spolupracoval s vědci (jsou uvedeni i na začátku epizody společně s Cartrem – Story by: Dr. Anne Simon). Ta dokonce uspořádala setkání s fanoušky, kde vše vysvětluje na youtube.

    Situace s Monikou mi taky nesedí, ale když si uvědomíme, že vlastně díky Monice Scullyová přišla na skutečnou pravdu o mimozemské DNA a mohla tak začít chystat protilátku, tak asi Monika nepřešla na druhou stranu. A to proč se Monika přidala ke kuřákovi, může mít i další vysvětlení. Kuřák je Mulderovým otcem, a tudíž je i dědečkem Williama. Monika byla u Williamova porodu a celou dobu Scullyové s Williamem pomáhala. William je klíčem ke všemu a má vést novou rasu (viz. The Truth). Kuřák je současným nejmocnějším mužem světa. Není Monika s Kuřákem, protože to on má Williama u sebe? Jsou to jen spekulace, ale pokud nechceme Moniku úplně zatratit, tak by to dávalo smysl.

  75. mrx.friend napsal(a) 24.2.2016 v 15:19

    To mi tedy řekněte, jak v posledním díle může být tolik faktických kopanců ohledně tý DNA a genetický problematiky vůbec, když za samotnym scénářem (nebo alespoň námětem) stojí dokonce dvě vyhlášený doktorky (Anne Simon a Margaret Fearon), přičemž ta první jmenovaná byla od první řady původního seriálu najatá jako konzultantka, která právě měla držet Akta trochu na uzdě, aby tam těch paranormálních vejmyslů nebylo zase tolik :-O

  76. Luki napsal(a) 24.2.2016 v 15:24

    No když už tady vtipkujete o tom že to byl celé sen… koukněte znovu na začátek epizody, předtím než Scully zvedne zvonící telefon. Kamera zazoomoje to jejího pravého oka a pak je agresivní pull back střich když zazvoní telefon. Pomalu jsem čekal že ten poslední záběr z UFO skončí tak, že jakmile kamera opět zazoomoje Scully od oka, pomocí agresivnígo pull back střihu se přeneseme zpátky do kanclu Akt X a všechno to byla jen Scullyové předtucha. The End.

    Jinak teď vážně… díl byla typická Carterovská spatlanina na úrovni Biogenesis / The Sixth Extinction… nebylo to o nic horší ani lepší. 10 série se mi líbila… jen to chtělo víc dílů aby se to všechno kvalitativně rozmělnilo.

  77. nabaa napsal(a) 24.2.2016 v 15:51

    yscully: U „My terrible struggle again“ jsem se málem počůrala smíchy. thumb up

    WirWareWerdadero: My jsme totiž jen odborníci-břídilové, zatímco vy konspirační teoretici jste hvězdy, co všechno vědí. I tu pravdu venku. Možná bys mohl místo konspiračních teorií věnovat trochu času českému jazyku.;-)

  78. X napsal(a) 24.2.2016 v 16:31

    ten konspiracny teoretik to tu riadne zabil :D vsetky tie teorie, co predostieral ten pan v serialy mi prisli ako vymysli tunajsich konspiracnych teoretikov a aha, ono to je presne tak, Carter sa inspiroval tym, ze si dal prelozit SK a CZ Facebook skupiny ohladom takychto zvastov :D

  79. ?? napsal(a) 24.2.2016 v 17:53

    Boli sme toho svedkami pri star wars (ep 1az3 je nieco ine ako klasika ep 4az6) aj pri lotr kedy trilogia hobita nedosiahla na pana prstenov.. zo serialov mozno Heroes a Heroes reborn.. vo vsetkych pripadoch je to to iste ale nie je to to iste. U xfiles je najvacsi problem uchopenie mytologie.. myslim ze celkova spojitost a myslienka a aj Monicino rozhodnutie ma svoj zmysel. Otazka je ale kolko serii resp mytologickych casti Carter natoci aby to uzavrel. Pre mna je 10 seria sklamanim ale budem dufat a pozriem aj dalsiu

  80. yscully napsal(a) 24.2.2016 v 18:05

    Luki: jo, máš pravdu, to by svým zvrhlým způsobem dávalo smysl. Vysvětlovalo by to i ty genetický ptákoviny, i překvapivě dobrý stav Kuřáka. A kdo ví, kde je teď Monica, Scully může pochybovat.

  81. Prdel napsal(a) 24.2.2016 v 18:13

    za 40 minut se prostě zázrak stát nemohl..celý návrat akt x je propadák bohužel

  82. Mili napsal(a) 24.2.2016 v 18:23

    „My terrible struggle again“ No rehoooot :)))
    Tak strasne rada si tu citam Vase postrehy… Kedysi pocas povodneho serialu som takto ficala na stranke http://www.xfiles.webzdarma.cz, ale ta uz nejako zakapala, ako som zistila. Tato stranka je vlastne jej pokracovatelom, ci nie? To len zo zvedavosti…

    Paci sa mi, ako kazdy ma na to iny nazor, ale ked citam komentare na FB stranke The X-files, sa mi zda, ze najkritickejsi sme my (cesi a slovaci) :)

    Ja osobne som bola rada a som vdacna, ze tychto par casti vzniklo, aj ked od zaciatku som bola skepticka, najma po mojom sklamani z druheho filmu… A v podstate som vela neocakavala a ani vela nedostala. Som rada, ze som Gillian a Davida videla zasa spolupracovat ako Muldera a Scully, ze sa vratili niektore postavy, ktore sme poznali. Cela tato miniseria, co sa tyka kvality spada tak na uroven serialu po 7. serii, ak nie trocha horsie. Cele mi to prislo nedomyslene, tie 4 epizodky (2.-4.) neprepracovane a riesiace totalne voloviny s minimalnym priestorom pre spolupracu M&S. Ako tu uz niekto pisal, kolko cisteho casu boli na obrazovke v tychto 6 castiach spolu? 20 minut? Nepochopim. Naopak nove, zbytocne postavy Einsteinovej a Millera, no co ja viem… povedala by som, ze pre mna o nicom. Na Monicu som sa tesila, a ona takto. Jedine vysvetlenie by mohlo byt, ako tu uz niekto pisal, ze Cigaretak ma u seba Wiliama, co nie je az take nepravdepodobne, kedze je jeho dedo (no zaroven myslim, ze to Cartera ani len nenapadlo spojit s tymto, nakolko si myslim, ze zabudol, co v predchadzajucich 9. seriach vymyslel) :D Z povodnej mytologie nezostalo skoro nic, a zaver? Hm… Zaver, tak by som to asi nenazvala, pretoze to zaver jednoducho byt nemoze… Skor mi napadlo, ze v zavere islo jednoducho iba o to, ze CC proste chce natacat dalej, ale asbolutne nevie, ako toto bude pokracovat a ako z tej motanice von… Takymto zaverom sa mu otvorilo 100 roznych moznych pokracovani serialu, ci uz s povodnymi agentami, alebo novymi, s jednym pokracujucim povodnym agentom alebo oboma, v zalohe stale Dogget, ktory by mohol riesit Moniku a jej 180 stupnovy obrat, dalsia moznost ako niekto pisal, sen Scullyovej, atd atd… Proste dalsie Akty X (resp. inak nazvany serial, ak pokracovatelmi budu tie mlade ucha) budu, to je iste. Ide len o to kedy a ako… Toto miniseriou, ci uz kvalitnou alebo nie, proste zistili, ze serial sladovanost ma, tak pokracovat budu… A to ci uz s nami, alebo bez nas :)

  83. Mili napsal(a) 24.2.2016 v 18:28

    „My terrible struggle again“ No rehoooot :)))
    Tak strasne rada si tu citam Vase postrehy… Kedysi pocas povodneho serialu som takto ficala na stranke http://www.xfiles.webzdarma.cz, ale ta uz nejako zakapala, ako som zistila. Tato stranka je vlastne jej pokracovatelom, ci nie? To len zo zvedavosti…

    Paci sa mi, ako kazdy ma na to iny nazor, ale ked citam komentare na FB stranke The X-files, sa mi zda, ze najkritickejsi sme my (cesi a slovaci) :)

    Ja osobne som bola rada a som vdacna, ze tychto par casti vzniklo, aj ked od zaciatku som bola skepticka, najma po mojom sklamani z druheho filmu… A v podstate som vela neocakavala a ani vela nedostala. Som rada, ze som Gillian a Davida videla zasa spolupracovat ako Muldera a Scully, ze sa vratili niektore postavy, ktore sme poznali. Cela tato miniseria, co sa tyka kvality spada tak na uroven serialu po 7. serii, ak nie trocha horsie. Cele mi to prislo nedomyslene, tie 4 epizodky (2.-4.) neprepracovane a riesiace totalne voloviny s minimalnym priestorom pre spolupracu M&S. Ako tu uz niekto pisal, kolko cisteho casu boli na obrazovke v tychto 6 castiach spolu? 20 minut? Nepochopim. Naopak nove, zbytocne postavy Einsteinovej a Millera, no co ja viem… povedala by som, ze pre mna o nicom. Na Monicu som sa tesila, a ona takto. Jedine vysvetlenie by mohlo byt, ako tu uz niekto pisal, ze Cigaretak ma u seba Wiliama, co nie je az take nepravdepodobne, kedze je jeho dedo (no zaroven myslim, ze to Cartera ani len nenapadlo spojit s tymto, nakolko si myslim, ze zabudol, co v predchadzajucich 9. seriach vymyslel) :D Z povodnej mytologie nezostalo skoro nic, a zaver? Hm… Zaver, tak by som to asi nenazvala, pretoze to zaver jednoducho byt nemoze… Skor mi napadlo, ze v zavere islo jednoducho iba o to, ze CC proste chce natacat dalej, ale asbolutne nevie, ako toto bude pokracovat a ako z tej motanice von… Takymto zaverom sa mu otvorilo 100 roznych moznych pokracovani serialu, ci uz s povodnymi agentami, alebo novymi, s jednym pokracujucim povodnym agentom alebo oboma, v zalohe stale Dogget, ktory by mohol riesit Moniku a jej 180 stupnovy obrat, dalsia moznost ako niekto pisal, sen Scullyovej, atd atd… Proste dalsie Akty X (resp. inak nazvany serial, ak pokracovatelmi budu tie mlade ucha) budu, to je iste. Ide len o to kedy a ako… Touto miniseriou, ci uz kvalitnou alebo nie, proste zistili, ze serial sladovanost ma, tak pokracovat budu… A to ci uz s nami, alebo bez nas :)

  84. Alby napsal(a) 24.2.2016 v 18:59

    Ja budem do vzdy revivalu vdacna, ze som vlastne vdaka nemu objavila AktyX a konecne si pozrela skoro vsetky serie. Cely cas uvazujem, co mi na tej 10tke vadi, kde je problem…teda okrem ucesu Scullyovej, ten, ze mi vadi, viem pomenovat presne.

    Kazdopadne, musim povedat,ze aj v predchadazujucich seriach ( som v 8smicke) boli diely, ked som sa sama seba pytala, aky skvely matros hulili scenaristi ( napr 3/4 7serie podla mna pisal zhuleny clovek ) a co snupali herci, ze to dokazali s vaznou tvarou zahrat.:) Napriek tomu vsetky predchadazjuce serie maju niekolko spolocnych cert..vo vacsine pripadov su temne ( 8 seria je depresivna a na samovrazdu skoro cela), vzdy aspon ciastocne uveritelne, s vyraznym pnutim medzi hlavnymi hrdinami ( ktore sa seriu od serie stupnuje). Bohuzial pri sledovani 10tky mi toto vsetko chybalo, neviem, ci to bolo nasvietenim, ci kamerou, ale tie diely su jasne -doslova aj obrazne, vyznieva to ako keby sa revival nebral vazne, ako keby to bol pokus natocit nieco ako Akty X pre teenegerov. Neviem to lepsie specifikovat.
    Nemam problem s 2,3 a 4 dielom, celkom sa mi pacili a mali nieco do seba,mozno, keby tych dielov bolo viac, tak tie zle, ci priemerne, by nevyzneli tak vyrazne.
    MYtologia je absolutne neuveritelna, ako myslela som, ze uz nic neprekona ako vykopali MUldera z hrobu a ozivili ho ( to je mega neuveritelne), ale ako Scullyova dokaze vyrobit liek na zachranu planety…:D to bol masaker, prisaham, ze keby sa v tom luci objavil Wiliam ako babatko a znesiol sa na zem…nijak by som sa uz necudovala, lebo proste je to scifi, ale odtial potial.

    Nadejov pre mna zostava, ze AKty X pri tom pozerani serii vykazuju schopnost zlepsit sa, ked to uz clvoek neocakava…napr po 7 serii, by som v zivote nepovedala, ze 8smicka bude taka UZASNA. Mozno nas da 11tka vsetkych dolu a budeme cumiet. I want to believe.

  85. nabaa napsal(a) 24.2.2016 v 19:03

    Přála bych si umět kreslit. Nakreslila bych Cartera, jak sedí na záchodové míse a ze zadku mu trčí scénář a pod tím by byl nápis My terrible struggle again. yscully zabila.:-D

    Mili: Pokud jsme kritičtí, je to dobře, protože to znamená, že ještě máme nějaké nároky. Americká populace otupělá denodenním přívalem stupidních a ještě stupidnějších nekonečných seriálů už si stěžovat nebude. Pro ně je to jen další dávka. A konspirace teď frčí.:-D

    Mě mrzí, že to momentálně vypadá, že místo kvalitního seriálu teď bude Carter plodit jen jednu blbost za druhou, protože mu to vydělá. Už nepůjde o diváka, ale hlavně o peníze. Což je ostatně soudobý trend… A místo, aby se jednou prostě a jednoduše řeklo, že Akta X byl super seriál, řekne se, že to bylo dobrý, ale stejně jako milion ostatních seriálů to poslali do kytek. Syndrom nastavované kaše. Na konci už je to fuj.

  86. kultx napsal(a) 24.2.2016 v 19:38

    nabaa: A pustila sis už „stupidní americké seriály“ typu The Affair, Fargo, Homeland, Mr. Robot, Narcos, The Leftovers či The Knick? Zkus na to kouknout a pak soudit.

    Když už hanit, zaslouží si to především američtí x-philes, kterým stačí tak málo, nikoliv americký divák, což je potenciálně 300 milionů lidí. Američtí x-philes, nadšení z každého pouhého doteku Muldera a Scullyové, jsou a do budoucna pravděpodobně budou hlavním důvodem, proč to jde s Akty X z kopce (pokud takový názor tedy zastáváte).

    A proč to zmiňuji? Vzpomínám si, že když jsem tu před pár lety kritizoval Rusy, vybavuju si, žes to byla právě ty, kdo mě začal peskovat s tím, jak si dovoluji takhle házet celý národ do jednoho pytle. Tehdy jsi měla pravdu, tak se jen připomínám, že je dobré zůstat konzistentní, i když jde třeba zrovna o ty „zpropadené hloupé Amíky“ ;-)

  87. nabaa napsal(a) 24.2.2016 v 20:01

    kultx: Kdo řekl/napsal něco o hloupých zpropadených Amících? Já ne. Já jsem napsala, že jsou otupení přívalem stupidních seriálů. A to nemusí přece znamenat, že jsou hloupí. Tuhle masáž oni neovlivní. I český národ otupěl vůči mnoha věcem. Když si přesedíš nerv, tak ti příslušná oblast taky „otupí“. Tak to prostě je. A nikoho jsem neodsoudila ani nenaházela do jednoho pytle. A fakt, že existuje pár skutečně dobrých a inteligentních seriálů (což jsem nikdy nepopřela), neznamená, že existuje mnohem větší množství těch nablblých. Vždyť se stačí podívat do programu českých televizí a je jasné, jaký je poměr. Asi tak jeden dobrý na 30 úplně pitomých. Takže brzdi, Kryceku, a znovu si přečti, co jsem napsala.

  88. nabaa napsal(a) 24.2.2016 v 20:02

    oprava – *neznamená, že neexistuje

  89. Dennied napsal(a) 24.2.2016 v 20:28

    Me tohle pripomelo navrat Cerveneho Trpaslika. Ten se taky vratil po hodne letech. Uz to nebylo tak uplne ono, ale serial to mel lehci v tom, ze humor neni, tak narocny. Akta X muze byt probyrano ve stylu srovnavani fikce a reality. Puvodnich serii a jejich udalosti. Pak tu mame mytologii a vlastni zahady nasi planety. Do toho si kazdej z nas utvoril nejaky obrazek cemu veri a cemu chce verit. Do toho vi ze necemu neveri nebo ani verit nechce. :D Jo je to celkem komplikovany co? Carterovi jeho nynejsi pozici nezavidim, ale treba mu to da vedet, ze kudy se vydal v 10te serii by se melo pro priste nechat psani scenaru pokud mozno nekde v noci u ohne s cigaretou a sklenickou vina a ne na toaletni papir behem ranniho vyprazdnovani. Nevzdam to s Xfiles i kdyz moje nazory vypadaji nejspis desive jak jsem si zasedl na tuhle serii. Tech dilu na serial by melo byt alespon 12. Napadlo me tohle ignorovat a brat tuhle radoby 10tou serii pod oznacenim Revival a verit ze 10 serie je teprve na ceste. Nejak sikovne navazat na 9 serii, tak aby to mohlo navazat na revival asi jentak nepude, ale Carter uz neco vymysli. On je dost talentovanej, kdyz si dava zalezet. Ma proste jen navic a ja si ho vazim, protoze diky nemu nejspis Xfiles vydrzelo tak dlouho konzistentni i pres zkomiracici sedmou sezonu se dokazalo chvili jet i bez Muldera a slo to solidne. Ne, ze ne. Otevreny konec je dostatecne. Opravdu bych rad videl nejaky dil na palube ufa. Co vy? Me vy se libila pitva Einsteinove, ktera by se nepovedla a Miller by podlehnout pri pokusu o jeji zachranu. Mulder a Scully by byli oba uspani a probuduli by se nekde v lese. Na scenu by se vratil Doggett a Monika kdykoliv pokud by si Duchovny a Anderson chteli dat od nataceni volno a proste by se nejak stridali.

  90. mrx.friend napsal(a) 24.2.2016 v 20:40

    Doggetta v nových Aktech jen tak hnedka neuvidíme. Robert Patrick se několikrát vyjádřil o tom, že o účast nemá zájem, protože se chce momentálně věnovat jen a pouze seriálu „Scorpion“, kde hraje hlavní roli a nerad by míchal dvě postavy zaráz ;-)

  91. SirWimpyIX napsal(a) 24.2.2016 v 20:43

    Jak to shrnout – videl jsem, moc se mi to nelibilo, zpocatku jsem si to ohajoval velkym odstupem od puvodni serie. Pro jistotu jsem jeste shlednul par puvodnich mytologickych dilu z 1. a 2. serie, abych cerstve nasal atmosferu. No revival je spatny pokus a pro me osobne velek zklamani. I WANTED TO BELIEVE… :(

  92. WirWareWerdadero napsal(a) 24.2.2016 v 20:52

    nabba: nikdo netvrdí že ste břídilové – já jen říkám že lidé kteří od akt x čekají něco jiného než nejnovější trendy v konspiračních teoriích mají dost nízkou laťku – mimoto ony teorie nejsou ůplná kravina a hlavně je to velice aktuální – nepřipadám si jako hvězda spíše se cítím zmateně,rozporuplně a je to skličující – když někdo podobná témata řeší přes půlku života tak to neni jenom vo zábavě a chtít bejt zajímavej – za pravopis se omlouvám ale ne za názory – lidé kteří se dlouho a s otevřenou myslí zabývají takovýmy tématy mi dají za pravdu

  93. Dennied napsal(a) 24.2.2016 v 20:57

    Skoda s tim Robertem Patrickem. V tomto pripade bych si skodolibe pral, aby ten serial Scorpion nedostal dostatek divacke sledovanosti a nebyl prodlouzen o dalsi sezonu a on pak mel volno na Doggetta. Jinak napada me jedna vec. Na promo fotkach jsou obcas zabery, ktere v serialu ani nebyli. Napriklad jak Mulder dava Scully polibek na tvar pri jejich setkani na ulici? Nebo ted z posledniho dilu byl videt Miller jak stoji celem u Mulderova oblibeneho plakatu I want to believe. Myslim, ze natoceno bylo mnohem vic materialu obzvlast od Cartera a myslim, ze mel asi opravdu terrible struggle s tim co vystrihat a co nechat. Mozna jednou vyjde My Struggle: Directors Cut kde uvidime i neco co do sebe lepe zapada? Tezko rict jak moc se strihalo u puvodnich sezon, ale tam mi nikdy moc neprislo, ze tam neco chybi. Urcite se nespechalo v deji a clovek se ani prilis neztracel. Muj osobni problem vidim v tom ze mam AktaX nakoukany opravdu cik-cak bez ladu a skladu a tak muzu ledasco prehlidnout. Mel bych si to projet postupne jeden dil po druhem tak jak po sobe jdou. Mam jakousi fobii z jednoho dilu tusim prvni serie o kterem se mi obcas zda. Bylo to o vlkodlakovi a jeho premene nebo tak neco. Osada indianu a obzvlast nejaka premena v koupelne. Brrrr. To bude vyzva tohle opet zazit.

  94. KayTee napsal(a) 24.2.2016 v 21:08

    Tak vzhledem k tomu, že teď pořád řeším očkování mého broučka, tak velice aktuální epizoda teda :-D. Na konci jsem se zmohla jenom na WTF?? Já chci ještě!!!
    Myslím, že nejlepší závěr by teď byl, kdyby natočili poslední film a tím by to už skončilo. Takhle to je fakt debilní konec.
    Ale celkově zas musím říct, že se mi to docela líbilo. Asi jsem zapomněla zavírat občas pusu. Jasně, s tím vyvinutím vakcíny to je asi fakt přehnané, ale musím říct, že revival byl pohlazením pro duši pro matku s laktační demencí :-D
    Teda ten druhý díl byl trochu mimo, ne že né, ale jinak dobrý :-) I ten Babylon se mi líbil, protože Duchovny v rauši byl k sežrání :-D

  95. Alby napsal(a) 24.2.2016 v 21:41

    KayTee: To sme v rovnakej zivotnej situacii, ja sa hram s malym ( polrocny broucek) na deke a na notase mi ide diel za dielom…bohuzial s dabingom..mam to ako rozhlasovu hru a berem to, ze vzdelavam dalsiu generaciu…moj muz vravi, ze nas maly ako prve slovo zapiska melodiu z AKtov X.

  96. ?? napsal(a) 24.2.2016 v 21:46

    Tak som to dnes kukol este na pluske.. nebolo to az tak zle. Dej bol zrychleny a vedecke reci ohladom genomu radsej neriesim ale Moniku by som vedel pochopit keby za tym bolo viac. Mozno bude kluc k Willovi. Tenzaver je jasny potrebovali sa zbavit vakciny a pokracovanie tak moze mat roznu zostavu. Einsteinova ma sice jednu infuzku ale cigaretak tam mozno dakoho poslal. Novacikovia boli mozno napad na spinoff kto vie. Malo to aj niecoz povodnej mytologie ako rok 2012 a syndikat este neopovedal posledne slovo. Uvidime co bude… ale ak to bola len daka vizia Sculliovej v kancli tak xfiles nechcem vidiet najblizsich 10 rokov :)

  97. spockedscully napsal(a) 24.2.2016 v 22:10

    KONEČNĚ jsem plně spokojená. Jo, mohlo být víc M&S situací, ale třeba příště. DOUFÁM, že nějaké příště teda bude, jinak mě CC hodně naštve. Díky za titulky, jako vždy :)

  98. mrx.friend napsal(a) 24.2.2016 v 22:14

    Dennied: Epizoda, kterou zmiňuješ na konci příspěvku, je „Shapes“ z první série (1×18). Záběry, které zmiňuješ – Miller stojící potmě v kanceláři, v danym díle přece je. Miller pak na notebooku zjistí Mulderovu polohu díky jeho mobilnímu signálu. Pokud jde o ten záběr, kdy má Mulder v prvním díle políbit Scullyovou na tvář, osobně si myslim, že jde o momentku z natáčení, která prostě unikla a zamíchala se mezi ty propagační. Někdo se na to Davida v jednom rozhovoru ptal a on popíral, že by něco takového v seriálu bylo, resp. si nic takového nevybavoval. Ale je fakt, že to moh' tutlat, aby příliš nevzrušoval shippers, taková scéna se vážně natočila, ale nakonec se musela vystřihnout.

  99. nadya napsal(a) 24.2.2016 v 23:03

    Konečně doukáno. Tak rozhodně zklamaná nejsem. Čekala jsem větší guláš, a byla jsem pořád v napětí až mě i mrazilo, co se tam děje. Jsem ráda, že to pokračovalo z toho prvního dilu, a čekám na pokračování. Carter to už má napsáno.
    Mě se vždy líbily ty dvou či trojdíly v každé sérii. Třeba namátkou Redux, či Únos apod.. Většinou ten první díl se mi nejvíce líbil, pak teď už nevím druhý či třetí díl to vždy zkazil. Asi tak. Potěšila na scéně agentka Reyesová, škoda, že tam nebyl Doggett. Snad v 11 sérii. I ti noví agenti opět potěšili. A akční Mulder už dlouho nebyl.
    Je škoda, že třeba zrovna nebyla tato linie po celý revival. Ale co už, jsem ráda, že se Akta X vrátila na obrazovky.

    A ještě musím poděkovat za titulky!!! Skvělá práce!

  100. jirben napsal(a) 24.2.2016 v 23:12

    Rozhodně patřím k těm, kterým se nová mini série líbila. Já jsem prostě nadšený. Osobně druhý celovečerní film považuju za odpad a vždycky jsem si říkal: néééé takhle to nemohlo celé skončit. Těchto šest nových dílů je prostě jedno obrovské GUILTY PLEASURE pro nás všechny!

    Co se týče finále a hlavně myšlenky, tak já jsem nadšenej a hodně mě mrzí – kor – při sledování posledního dílu, že takhle nějak nevypadal třetí celovečerní film. Kdyby tomu tak bylo, bylo by to úžasné. Za více peněz – větší chaos na ulicích a epičtější finále na mostě. S každou vteřinou jsem si říkal, že tohle měl být film!

    Po skončení, vlastně vytržení z děje bych si novou sérii fakt nepřál, ale spíše již zmiňovaný film, který by to dovysvětlil a nadobro uzavřel.

    Co na tom všem miluju nejvíc?

    S úsměvem na tváři jsem si s ostatními fanoušky dělal srandu, že kdyby někdy byly znovu akta x, tak by se prostě musela dostat do scénáře scéna, kdy by William přiletěl v talíři zpátky hezky k mamince a tatínkovi. A? WTF

  101. BeatriX napsal(a) 24.2.2016 v 23:26

    Dnes konečně viděna poslední epizoda a ten konec musím ještě rozdýchat. Líbilo se mi to, otevřeněji to snad ani skončit nemohlo, akorát na Monicu se už nebudu dívat jako doteď. Zítra píšu test na genové inženýrství, tak doufám, že se nenechám příliš unést a nezačnu se u metody PCR např. rozepisovat o mimozemské DNA. Nevím, jestli by se to setkalo s pochopením :D
    Kultu x moc děkuji za všechnu odvedenou práci. Je obdivuhodné, jak oddaně se tomu někdo věnuje a kolik lidí má i dnes o seriál takový zájem.
    Pokračování zdar! :)

  102. Dennied napsal(a) 24.2.2016 v 23:28

    Kazdej mel asi nejakej tajnej sen jak by AktaX mela zkoncit. Co rikate na tenhle obrazek? :D https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/…208cbc50.jpg

  103. Formis napsal(a) 24.2.2016 v 23:32

    Nechci vám tady nikomu brát iluze, hlavně recenzentovi, že neví co si o těchto epizodách má myslet. Zde asi nikdo neví, že se čeká na velké ODHALENÍ, a že 10.série byla nařízena natočit aby připravila lidi na tuto pravdu, aby lidi konečně otevřeli oči. …

  104. wishmasterX napsal(a) 24.2.2016 v 23:35

    WirWareWerdadero, jsem rád, že nejsem tady „jediným“ idiotem, co má na to stejný názor … Když začala první série, bylo mi 13 let, když po pár letech vyšly všechny série jako DVD box sety, „sjížděl“ jsem jeden díl za druhým a Akta X hltal snad ještě víc, než tehdy a za tzv. 10 serii jsem rád, poslední díl jsem sledoval bez jediného pohybu, přikovaný k televizi, což se mi léta u ničeho nestalo …
    Řešit nesmysly typu „Monika zradila“, to myslíte vážně ?!
    Tohle opravdu není „Růžovka“, díky Bohu …
    Stejně jako křížení DNA a podobně, nadávat u Sci-Fi, jestli je tohle logické nebo ne, zvlášť u dílu tohoto typu …
    Chris Carter si možná něco šlehnul, ale většina zde přítomných „fanoušků“ měla asi dvojnásobnou dávku …
    Jediná moje výtka by byla k počtu epizod, jinak s tím naprosto nemám žádný problém …
    A především chci poděkovat za titulky a věškerou práci na tomto webu :-)

  105. Moralista Zeti-Síťokuly napsal(a) 25.2.2016 v 0:43

    Myslím, že si CC a další scénaristé nezaslouží, aby kdokoliv o nich psal jako o zhulencích nebo páprdech vysedávajících na hajzlech.

    Když jsem se dodíval na původních 9. řad, bylo mi celkem smutno po boji dvou (osmi) hrdinů Muldera a Scully-ové (Osamělých, Skinnera, NY-Doggeta, Reysové).

    Revival měl možná své mouchy (Babylon), ale naši (ne)oblíbenci udělali pro nás fanoušky kus práce a na svá stará kolena se rozhodli navrátit starou legendární sérii.

    Některé konspirační teorie, které dnes běží můžou mít svůj původ ve starých Aktech X, takže propojení moderních konspiračních teorií s AX nebyla tak špatná volba. (slyšeli jste o té, ve které jeden z bývalých hodnostářů NATO „mluví“ o tom, jak svět prodali šedivákům??? – tím ovšem nepotvrzuji věrohodnost podobných teorií )

    Struggle 1 a 2 se dobře posunuly do období 21.století. Dobře, je to jinší než původní AX ala 90.léta. Ale mohli jsme po tvůrcích chtít, aby nám pokrytecky novou sérii vykreslili v atmosféře let devadesátých ve 21.století?

    Mohli pouze vzít některé prvky atmosféry z 90 (to ještě ty které nejsou závislé na období) a více je zesílit (třeba výběrem hudby, stále větším přítmým v kanceláři plakátu I want to believe, původnější tvar Šediváků – teď jsou delší a oranžovější). I tak by se nevyhli mechanismem dělení nového století. (vydělte 30.léta minulého století ze současností)

    Jak naznačil kultx v jednom z předchozích článků, na Revivalu se odrazil nedostatek času, který tvořilo pouhých 264 minut (+ -) publikovaného materiálu v rámci epizod.

    Autoři taktéž mohli natáhnout délku jednoho dílu, jako u jiných tv-seriálů. Suďme, až budeme sami oslabeni stářím nebo nemocemi a budeme chtít napodobit staré výkony své kdysi zdravé a mladé existence.

    Když se vrátím ke konspiračním teoriím, docela dobře mohli využít současné války na území bývalé Sumerské říše a mohli třeba v Iráku a Sýrii nechat spadnout mimozemské IFO (scéna a), tu scéna (b) na Kuřáka v roce 2009 „Řekněte těm francouzským packalům ať vyzbrojí za naše peníze NĚCO jako al-qaedu, ostaní nemusí vidět ten bordel“. Tak mohli přesměrovat původ nových konspiračních teorií na sebe samotné.

    Jak dlouho je to od původního seriálu, musím uznat, že na začátek to není vůbec špatný. Revival je rozehřívačka, další řada bude lepší, otázkou je, jestli jí většina příjme tak jak příjde.

    Já jsem docela spokojenný, jenom mi je líto, že budu muset čekat dlouho, protože tento seriál mě dokáže odtáhnout od starostí.

    Konstruktivní kritika může pomoct celému štábu AX.

    Kontrusktivní.

    Abych jenom nepeskoval, ten nápad s malborama mě rozesmál. Některé komentáře tady jsou zábavné, přesto si myslím, že by málokdo Chrisu Carterovi vyčítal chyby v seriálu tak vulgárním způsobem. Pokud se nám nelíbí Revival, nemůžeme jednoznačně odepsat tvůrce jako nějakou špínu (zvláště pak fanoušci), už jenom z toho důvodu, že to jsou ti stejní lidé kteří natočili původní AX.

    Byli postaveni před těžký úkol a vybrat mezi původní legendou x ohranou žumpou nebo vyzkoušeným x moderním(poten­ciálním) nemuselo dopadnout polde vítězných představ.

    Přesto je lepší to napsat konstruktivně tvůrcům než tu psát urážky.

    Konec moralizování… …jsem jenom reticulan… neberte to tak černě, spíše ještě víc šedě.

    Peaceful.

  106. captain napsal(a) 25.2.2016 v 6:36

    Tak ještě jednou pro všechny kritiky: Kde je napsáno, že mytologie původních AktX byla jen o mimozemšťanech. Mělo se to tak jevit, možná, především však, měli jsme tomu věřit! To je podstata věci. Ale mimozemšťané nejsou fakt. Jen téma předkládané k věření (téma k odvrácení pozornosti, k zakrytí skutečných fakt!). Na rozdíl od jiných témat, NWO – Nový světový řád je fakt! Tlačí ho přímo američtí bankéři, nadnárodní korporace, zní z mainstreemových médií, Hollywood také dělá co může (viz Emmerichovy filmy!), mluví o něm američtí prezidenti! Chemtrails – součást NWO, proč na nás z nebe stříkají hliník, bárium a další jedy?! se lze jen domnívat, ale chemtrails jsou fakt, potvrdili to nejen piloti letadel, ale i konstruktéři. Plán na redukci obyvatelstva, kromě chemtrails také vakcinace obyvatelstva, různé úniky virů z laboratoří nebudou náhody, viz např. zika teď. To je také fakt. Válka s terorismem, jen operace pod falešnou vlajkou, viz 11. září apod. Fakt. Sledování obyvatelstva (elektronický dohled, to zaznělo už v původních AktechX!), dnes máme telefony, tablety s GPS, chipové platební karty s NFC apod. Fakt! Globální ekonomický či vojenský konflikt, vše v chodu (klasika Východ vs. Západ). Viz krize 2008 či geopolitická situace ohledně Libye, Ukrajiny, Sýrie vč. migrantů (oslabení Evropy), plus situace v jihočínském moři. O Africe raději ani nemluvit… Zatím ovšem žádná z plánovaných příčin nevede ke kýženému důsledku, nastolení NWO, 3. sv. v. (Rotschildové, Rockeffelerové aspol., Davidu Rockeffelerovi bude letos 101 let, takový Kuřák v pozadí!) Konspirátoři riskovat nebudou (co kdyby nějakej zoufalej blázen v Koreji či Pakistánu použil atomovku). Poslední scénář tedy je, krom nějaké celosvětové pandemie, fingovaná invaze mimozemšťanů. A o tom to všechno je. Možná, že současná AktaX jsou víc pozemštější, ale o to víc aktuálnější, než kdykoli dříve!

  107. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 7:14

    Rád bych se obrátil na všechny, kteří tvrdí, že příchod illuminátských prvků do Akt X byl samozřejmostí/schy­lovalo se k němu/je pochopitelný, apod. Pokud tomu tak je, proč jsme celých devět let sledovali výhradně konspiraci lidí s mimozemšťany, proč tu byla hybridizace, příprava na kolonizaci, únosy a implantáty, černý olej a jeho důsledky, mimozemští rebelové, atd.? :) Carter to podle mého názoru příliš komplikuje – jednoduše by stačilo, kdyby řekl, že 2012 se z nějakého důvodu nestal, mimozemšťané jsou kdovíkde, nyní je zde ale větší nebezpečí, a sice vlády světa, používající sofistikovanou mimozemskou technologii ve snaze podmanit si lidstvo.

    Nic by nepopřel, otevřel by nová témata a přitom by si nechal otevřená vrátka pro budoucnost.

  108. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 7:15

    Vůbec mým největším problémem je, že Mulder tomu všemu uvěřil během jedné jediné epizody (10×01). Tím Carter autenticitě moc nepomohl… :(

  109. Dennied napsal(a) 25.2.2016 v 7:33

    kultx: Diky za nazev te episody. Jinak myslim, ze Mulder mozna uveril, protoze celou dobu si nebyl, tak uplne jisty svou pravdou a tak chytnou se nove teorie pro nej bylo ulevou? Treba s dalsi potencialni rade vyvrati svuj nazor a Carter by tak potvrdil, ze si rad pohrava s myslenkami. Nekdo treba veri i nasledujicimu tvrzeni: „Naše hypotéza je, že vyšší mimozemská životní forma byla angažována do tvorby nového života a jeho pěstování na různých planetách. Země je pouze jednou z nich. Možná, že po naprogramování nás naši stvořitelé pěstují stejně, jako my pěstujeme bakterie ve umělohmotné misce. Nemůžeme znát jejich motivy – zda šlo o vědecký experiment, či způsob přípravy nových planet na kolonizaci, či jde o dlouhodobý byznys pěstování života ve vesmíru.“

  110. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 7:50

    Dennied: Pokud jde o toho Muldera, je pravda, že ho v 10×01 vytáhli z té jeho nory, kde byl kdovíjak dlouho… u něho člověk nikdy neví, viz události páté série, kdy jeho víra byla rovněž podlomena a byl schopen chytnout se na cokoliv. Něco na tom možná bude.

    Jinak souhlas, jen nové díly nám mohou dát odpověď o směru, kterým se seriál vydá, my teď můžeme jen spekulovat.

  111. pepa napsal(a) 25.2.2016 v 9:37

    Nezávidím hodnotit nové epizody. Možná bych dal tady taky 90… ale v rámci této série, nikoliv v rámci seriálu.

    K tomu „měli málo prostoru jen na ploše 6 epizod“ – Tak proč nedělali jen mytologické epizody? A proč proboha tak SPĚCHALI, aby to stihli během 6 (2 mytologických) epizod celé odvyprávět, když to stejně žádný uzavřený KONEC NEMÁ!!! Proč tam žvaní 5 minut o DNA, ale nevysvětlí něco víc o Monice např.
    Já neříkám že akčnější tempo nevyhovuje, ale mělo by třeba dávat smysl, proč se z minuty na minutu úplně změní názor nějaké postavy. Takhle to vypadá, že tam všichni poskakují jak si někdo zrovna usmyslel.

  112. ?? napsal(a) 25.2.2016 v 10:01

    Neviete ci serial budu do cz dabovat rovnaky ludia ako povodne akta x? Resp. ci vide na dvd alebo ako jeto s vydanim povodneho serialu na dvd? Predpokladam ze pri prvych seriach zas nezmenia ten pomer stran a vydaju len to iste…pozeralsom amazon.uk a vyzera ze bluray su vypredane hm

  113. mc emil napsal(a) 25.2.2016 v 10:25

    Souhlasím s recenzí. Od původních Aktů X je to vzdálené snad nejvíc, jak může být, ale líbilo se mi to, je holt potřeba respektovat kontext dnešní doby, staré časy jsou bohužel nenávratně pryč. Carter si tímhletím dílem u mě trochu napravil reputaci… Zároveň mu však mám za zlé příšerný díl Babylon. Nebýt jeho, tenhle poslední díl desáté řady šlo krásně roztáhnout na tři díly – poslední dva díly desáté řady a první díl předpokládané řady jedenácté.

  114. mc emil napsal(a) 25.2.2016 v 10:27

    Jinak si taky říkám, že by dávalo větší smysl, kdyby natočili šest mytologických epizod s touhletou zápletkou, co se rozvinula v posledním dílu. Protože to náhlé povolání Muldera a Scullyové k Aktům X a nemytologickým případům vyznělo poměrně nevěrohodně…

  115. Angelitos napsal(a) 25.2.2016 v 10:32

    Porad si myslim ze Carter do toho nechtel tak dlouho jit z toho duvodu, aby to nedopadlo spatne. Jenže pak mu museli nabídnout fakt balik a kratky cas a dopadlo to takhle, trochu slatanina. Proste nemel cas to poradne promyslet a tak… Ale je pravda ze jsem videla malo rozhovoru a cetla malo clanku, tak si nejsem jista, jak to opravdu bylo. Fakt jsem se navratu bala a pak jsem se hrozne tesila. Posledni dil mi hrozně utekl. Bylo to, v pohledu na dily 10 rady, dobre. Ale snad aby uz t byl fakt The end. :) Mam rozpor, jsem rada za nove epizody, ale zaroven jsem smutna..
    K posledni epizode.. hlave me hned napadlo proc Muldy neni imunni kdyz byl taky uneseny, pak jak ho Miller nasel diky aplikaci na pc a ta Monica tez byla navíc. A zaskocila me Scully, jako doktorka to tam malem napalila do kdo vi kolika lidi na chodniku. Dale uz jsem trochu sick z hlasky ‚mame spolu dite‘
    Nejlepsi byl samozřejmě kurak :) to byl parada prostě navrat. Mohlo byt velke finale misto Babylonu :)

  116. Angelitos napsal(a) 25.2.2016 v 10:36

    Jinak taky nezavidim hidnotit a psat recenze na nove díly a libi se mi, jak se Michal dokaze drzet na uzde a neco jen tak nepomluvit :D

  117. Phoenix24 napsal(a) 25.2.2016 v 10:42

    Nemám problém s časovým posunem seriálu do současnosti, mně se moderní háv seriálu líbí, ani nemám problém s proměnou postav, vadí mi dějová neucelenost.
    Někdo tady psal, že XF jsou sci-fi seriál, a že nějaké skoky ohledně DNA atd, jsou v normě. Jenže, já si právě myslím, že XF rozhodně nejsou klasickým sci-fi seriálem. Naopak. Vesměs všechny případy, které se řešily, i mytologické, byly na hraně uvěřitelnosti. Právě tu uvěřitelnost tomu dodávala Scullyová se svým vědeckým přístupem. Pro mě bylo příjemné sledovat něco zpočátku mulderovsky bláznivého, co se postupně stávalo scullyovsky uvěřitelné a uchopitelné. V tom tkvělo to kouzlo, mrazení v zádech a podivný neklid, takové to – hm, co kdyby.
    Jsem ráda za Revival a koupím si ho, až vyjde na DVD, bez toho by XF nebyla kompletní, ale nemohu se ubránit dojmu jakési rozplizlosti, povrchnosti a nelogičnosti.
    Nejlepším dílem Revivalu je pro mě Founder´s Mutation. Asi nejvíce mi připomíná ,,stará" XF v novém hávu. I odpaďák měl něco do sebe. Ještěrák je kapitola sama pro sebe, ale ok. Babylon je 50 na 50. Mytologie mě zklamala. To ,,zrychlené" řízení, jí rozhodně neprospělo.

  118. Mili napsal(a) 25.2.2016 v 10:56

    Suhlasim s recenziou v tom, ze to bola najlepsia cast revivlu, 90% by som jej vsak nedala. U mna tak 75 – 80%, mohla byť urobená preciznejsie, ale asi sme moc kriticki. je pravda, ze to bola jedina epizoda, ktora ma drzala v napati a nakonic som rada za znovuzrodenie Cigaretaka, on je proste paaan :) Tie rozhovory s Muldrom boli hodne dobre, na rozdiel od tych narocnych zvastov o DNA, z ktorych som si nezapamatala ani tretinu… Este si to skusim pozriet raz cele v kuse, taky maraton 6 epizod, ale nemyslim si, ze sa moj nazor nejako zmeni. Mali urobit proste len 6 (alebo dobre 3–4) mytologickych epizod a nedavat tam tie 4 omackove casti o nicom (este snad ta 2 usla ako zaradenie do X files). V ramci mytologickych epizod mohli kludne poriesit ako vedlajsiu linku aj smrt Scullyovej matky a s tym spojenu lutost nad stratenym Williamom a pod. Nevadilo by to a vyznelo ucelenejsie. Ale sme vsetci mudri, vsak? :)

  119. michal napsal(a) 25.2.2016 v 11:00

    http://www.tvinsider.com/…r-interview/?…

    zda sa ze CC ma jasnu predstavu kam ten cliffhanger speje

  120. Mili napsal(a) 25.2.2016 v 11:01

    A este som po zhliadnuti poslednej epizody bola fakt presvedcena, ze CC netusi ako z tohto von a ako bude pokracovat, vraj sa vyjadril, ze to bolo takto urobene schvalena ze pokracovanie ma pripravene… Tak ze by nas este dokazal prekvapit? Uvidime.

    Kazdopadne aj ked nie som z revivalu nadsena (celu miniseriu by som ohodnotila tak na 60%, som rada, ze vobec tvorcovia pokracovali a zrealizovali ho a ze sme svoje oblubene postavy spred x rokov znova mohli zhliadnut, a to v akejkolvek zlatanine. No, proste nostalgia :)

  121. clarissa napsal(a) 25.2.2016 v 11:06

    Tak vzhledem k tomu, že se tento seriál jmenuje Akta X a také se v mnoha narážkách k původním sériím hlásí, tak si myslím, že máme právo očekávat, že se bude na původní série navazovat ve všech ohledech (nejen přiznáním existence Williama). Nebráním se novému pojetí mytologie, jinému looku či způsobu vyprávění, určité proměně postav apod., ovšem jen pod podmínkou, že je to funkční a dává to smysl. Carter i v původních sériích přišel s něčím, čím naprosto popíral sám sebe, ale pak se to aspoň zpětně snažil nějak dovysvětlit (Scullyové těhotenství v Per manum, Mulderovu smrtelnou nemoc, o které nikdo nevěděl, v díle The Gift).

    Kdyby přišel s nějakou aspoň trochu uvěřitelnou historkou, do které by aspoň částečně zapadlo to, co se objevovalo v původních sériích, s přimhouřenýma očima bych byla ochotna to akceptovat. Aspoň bych u něj viděla nějakou snahu. Ale pokud chce začít znovu a všechno, co bylo, hodit za hlavu, tak nevím, proč se to stále jmenuje Akta X. Beru, že někomu mohou nové konspirační teorie lahodit, ale když je Carter nedokáže věrohodně zakomponovat do aktovského universa, tak měl vytvořit jiný seriál.

    Jinak očekávám i kontinuitu v chování postav. Je jasné, že Cartera zase jednou napadlo, že by bylo dobré něčím překvapit fanoušky a z Moniky tak udělal záporačku. Bohužel je ale evidentní, že během natáčení osmé a deváté série o něčem takovém neměl ani páru, takže teď to působí jako pěst na oko. A já tohle nedokážu jen tak přejít. Je to moc laciné a nic dobrého to jeho odkazu nepřináší.

    Jestli se pletu a Carter to nakonec přeci jen dokáže v 11. sérii, tak klobouk dolů. Ale moc tomu nevěřím.

  122. yscully napsal(a) 25.2.2016 v 11:46

    Fakt vám přijde, že z Monicy udělal CC záporačku? Mně to spíš připadá, jako kdyby ji Kuřák držel něčím, co jí nedalo na výběr, nabízí se třeba William. Připadá mi, že je spíš něco jako rukojmí než přeběhlice.

  123. Mili napsal(a) 25.2.2016 v 11:52

    Ano, ani mne sa nezdala ako zaporacka. Skor si myslim, ze na to mala padny dovod a pri komunikacii s Cigaretakom bolo vidiet, ze nim opovrhuje. A keby bola taka zaporacka, nezavola Scuullyovej a nepovie jej predsa to, co jej povedala, nie?
    Praveze si myslim, ze v pripade pokracovania sa im naskytla krasna prilezitost pre dovysvetlenie a rozvinutie tejto postavy… neberiem ju ako zaporacku v tom pravom zmysle slova. Uvidime ake t bude mat rozuzlenie, ak sa nejakeho niekedy dockame.

  124. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 12:28

    nabaa: Ještě k tomu včerejšku, psala jsi (doslova) o americké populaci, otupělé stupidními a ještě stupidnějšími seriály. Tohle ty odmítáš označit za házení do jednoho pytle? Navíc píšeš, že „to nemusí přece znamenat, že jsou hloupí“. To mi tedy přijde jako solidní blbost, protože pokud by celá populace měla být otupělá pod přívalem stále stupidnějších seriálů, pak to logicky znamená, že taková populace je stále tupější a hloupne (což jsou mimochodem synonyma).

    Nechal bych to být, ale pokud si neodpustíš výrazy typu „brzdi“, tak já ti pro změnu doporučím, aby sis věci, co píšeš, propříště lépe rozmýšlela.

    Hned se mohu zastavit u druhé části tvého postu. Píšeš: „Už nepůjde o diváka, ale hlavně o peníze. Což je ostatně soudobý trend.“ To si zcela vážně myslíš, že tohle je čistě soudobý trend, že tehdy (kdykoliv jindy) byli všichni nezištní andělé? :D Nerad tě zklamu…

    Tohle je právě to, před čím varuju… Taky mám víc radši devadesátky, ale barvit si dobu okolo původního seriálu narůžovo a vyobrazovat jako prohnilou současnost, to je nespravedlivé zjednodušení.

  125. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 12:29

    A zrovna u Cartera jsem přesvědčen, že je idealistou dnes úplně stejným, jakým byl před 20 lety.

    (Jakkoliv prachy voní každopádně všem, to nerozporuju.)

  126. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 13:04

    Nicméně odbočujeme tam, kam bych nerad. Jak říkám, já „viním“ americké a kanadské x-philes, kteří jsou opravdu nadšení z takřka čehokoliv a tvůrcům tak nechávají obrovský prostor dělat si skoro cokoliv. Jejich nároky jsou momentálně bohužel velmi nízko :( Potřebovali by trochu té naší české skepse :)

    Americký divák obecně takový problém očividně nemá, stačí se kouknout na často velmi kritické komentáře, které Amíci postují do diskusí na serverech typu IGN, YouTube, apod.

  127. Phoenix24 napsal(a) 25.2.2016 v 13:06

    Vím, co ve mně Revival vzbudil – chuť si celý seriál sjet znovu. Jsem v první sérii, díl Shadows :) úplně si je užívám. Oba dva. :)

  128. x-phile napsal(a) 25.2.2016 v 13:13

    Phoenix24: Nápodobně. Já včera začala Pilotem. Než to dokoukám do My Struggle II, tak snad už bude pokračování :-)

  129. Mili napsal(a) 25.2.2016 v 13:16

    napodobne… Dokonca som si kupila celu kolekciu Xfiles na DVD :)))

  130. Phoenix24 napsal(a) 25.2.2016 v 14:04

    x-phile, Mili: pak Revival splnil, co měl :)
    Na druhou stranu alespoň můžeme sledovat případné mytologické nitky, které by logicky směřovaly k My Struggle :)

  131. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 14:26

    Dobrý postřeh. Pokud vás revival „donutil“ zapnout si pilotní film, myslím, že skutečně splnil to nejdůležitější. Věřme, že podobně to bude fungovat i u nových diváků.

    U jedné své kamarádky (je jí 19, takže ročník 1996) s potěšením pozoruju, že úplně v klidu konzumuje epizody čtvrté série. Neznám lepší zprávu :)

  132. SA 3189 napsal(a) 25.2.2016 v 14:42

    Nedá mi to něco taky nenapsat :) jak už tu někdo správně naspal, jsme nejkritičtější fanoušci… no to asi vychází z povahy našich národů cz a sk, ale to je jiná kapitola. Dívejte, mě je skoro 40, doma rodina, práce a všechno kolem. Na akta koukám od prvního dílu, nějakou náhodou jsme se k tomu připletla meze všemi svými twin peaksi a podobným – no ještě že tak! Naprosto mě to pohltilo, takový ten správně šáhlý fanda, vlastně fanynka… se vším všudy s dopisem o podepsané fotky od M+S, překládáním článků do časopisu fanklubu X v době, kdy nebyl žádnej internet… :-) no prostě jsem xfiles senior se vším všudy. Takže dvě věci – kdo tu celkem nadáváte, jak to skončilo – to bylo na aktech to nejhezčí – rok, dva jsme čekali na další sérii, museli jsme si na ni počkat, žádný stahování devíti serií za jednu noc, nic takového. Dokud to nova nedala nikde to nebylo a podívejte jak série končí – vždycky to bylo hooodně na hraně, co se stane v dalším prvním díle – lidičky užívejte si to! Přemýšlejte a diskutujte, máte mnohem víc možností! Ale nenadávejte na to :-) A ta druhá, hrozně z Vás to taky sepsulo až na půdu a dvakrát tam a zpátky do sklepa – přemýšlím proč – a myslím, že všichni moc chcete, aby to nějak skončilo, odehrávalo se to podle Vás, nechte se překvapovat vyprávěním tvůrců, mají jiné myšlenky než vy, i když uznávám, že ty poslední CC jsou víceméně zhýralé a dětinské dohromady…, ale co – nechte si ten příběh vyprávět se vším všudy. Že už to nejsou stará akta – no nejsou, nemůžou, protože ta stará jsou prostě stará – třetí a čtvrtá série, wow! šestá a sedmá série – jiná!!! ale taky wow! tohle je prostě jiná série, vypráví ji někdo jiný než naše hlavy, kde bychom každý chtěli, aby to nějak pokračovalo a nějak skončilo. Já se na to osobně moc těším, co se z toho vyvine, jako dostatečný paranoik v tom vidím úžasný potenciál vrátit se tam, kde nadáváte, že CC uhnul – co takhle: CSM je skutečně lhář, scully dá celému světu svoji alien DNA, ale nikoho tím nezachrání, protože takový byl plán, jak dostat alein DNA mezi celé lidstvo, plán mimozemšťanů – všechny lidi nahoru unést nemohou – tak co udělat takovou malou pandemii, na kterou je naše DNA lék! Oni si to mezi sebou rozdistribují a my to máme bez práce, plán může pokračovat. Z mojí zkušenosti z mytologie je takový zvrat naprosto možný a hlavně se hrozně nabízí! Scully ve skutečnosti svojí DNA nikoho nezachrání a ještě udělá práci za mimozemšťany. Pravd – trochu nám tam v tom hapruje Mulder, uznávám, ale to nějak CC vymyslí, nemám obavu. Já si na to ráda rok počkám. Osobně jsem za 10. sérii moc ráda a dokonce ji tak nazývám. Nemám s tím problém, dokonce bych řekla, že je to velmi podobné předělu mezi sedmou a osmou, kde nám pravověrným akťákům přišlo jako hrozná s....., že S+M spolu budou mít dítě, protože o tom akta do té doby nebyla… Takže je to na nás na všech, kdo u příběhu vydržíme, jak si ten čas čekání na jedenáctku vyplníme, já osobně letos koncertově – čeká mě v mém věku opravdu lahůdková trojkombinace – Teamy, Lucie a především DD ve Vídni v květnu, kam jsem dostala dva lístky od svého může k narozeninám – ten můj taky nechápe – jak už tu někdo také někde jednou napsal… Takže s kým se tam uvidíme? :-)

  133. smrtka napsal(a) 25.2.2016 v 16:11

    A nenapadlo vás že po těch průserových pokusech páně Krise Kártra holt neměl jak jinak a přes co ventilovat svoje současný postoje, zároveně bejt zase v „záři reflektorů“, připomenout si slávy dob dávno minulých apod.? Co vim, tak kromě xfiles, millénia, harsh realm, a možná ještě toho Loun Gunmena byli všecky Cartertovy seriály průser, narozdíl od kolegů se nezapsal do povědomí ničím převratným jako třeba v. gilligan nebo f.spotnitz, čili z toho prostě a jednoduše vyplývá že pokud se ještě jednou chtěl „přihlásit“, nezbylo než oprášit xfiles …

  134. pepa napsal(a) 25.2.2016 v 16:13

    Tak samozřejmě doba pokročila, stará Akta to být nemůžou, ale zas by to neměl být seriál, který má s tím starým stejné jen postavy a zbytek nenavazuje. Já jsem se velmi nedávno na všechny mytologické díly díval a můžu vám říct, nepasuje mi to k sobě.
    To nenavazuje ani na první film, u kterého je aspoň slušná šance, že jej viděli i nefandové.
    Je to série pro nové fanoušky, kteří dřív seriál neznali? Těm to asi nebude dávat moc význam. A pokud to fandy získá, a ti si pak pustí staré epizody, nebudou zklamaní z těch prvních sérií, že je to něco jiného?

  135. nabaa napsal(a) 25.2.2016 v 16:45

    kultx: Otupělý přece neznamená tupý! Chjo! A co se týče aspektu financí, tak ne, nemyslím si, že by tehdy (kdykoliv jindy) byli všichni nezištní andělé, ale jsem přesvědčená, že dřív nebyli lidé ochotní pro peníze obětovat tolik jako dnes. Ty mi vkládáš do úst věci, které jsem nikdy nevyslovila. Navíc mám od jisté doby pocit, že jsem pro tebe jak červený hadr, protože na většinu mých komentů úplně bezdůvodně startuješ. A já nejsem člověk, který by si to nechal líbit…

  136. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 17:47

    nabaa: Tak to mi ukaž, na které tvoje komentáře startuju! :)

    Člověk, který toho pro Kult X udělal (napsal) tolik, co ty, pro mě ale skutečně červeným hadrem je. Červeným hadrem vděku ;-)

    Jinak uznávám, že mezi otupělostí a tupostí drobné jazykové nuance skutečně jsou. Nejspíš jsem na to neměl vůbec reagovat. To víš, devět hodin v práci…

  137. Barbora napsal(a) 25.2.2016 v 18:29

    Phoenix24: já měla Shadows včera, Ghost in the Machine přeskakuju (pro mě nepřekonatelná kravina) a dnes se těším na Ice.. :)

  138. Tervi napsal(a) 25.2.2016 v 18:49

    Ač jsem zprvu nechtěla, na Carterův druhý boj jsem se koukla. S požitím THC se to dá. A dokonce už vidím zápletku 11. série: Scully unesou tím paprskem (za trest, protože našla lék a seberou jí ten gen). Muldera budou držet při životě díky Monice a její krvi. A ten mlaďoch bude pátrat po Vilíkovi, aby plně zachránil Muldera. Bude to dlouhé pátrání. :) V posledním díle se zjistí (možná to Monika prokecne, protože se už na to nebude moct dívat), že Vilík žije s dědečkem Kuřákem, (protože ten je přece všemocný – schovat před ním jednoho spratka nejde). Už vidím ten xicht Scully, jak uvidí synáčka a konec série…

  139. nabaa napsal(a) 25.2.2016 v 21:30

    kultx: Tak já mám za sebou 72 hodin v práci, sotva reaguju na světlo, takže jsem totálně otupělá…ovšem ne tupá.

  140. Tereza napsal(a) 25.2.2016 v 21:36

    To byl naprostý nářez. Pro mne nejlepší díl 10. série. Byla jsem napnutá k prasknutí. Dokonce se dostavila, po celou sérii mnou postrádaná, husí kůže a opakovaně. Jasně, je to už dost vyhrocený, ale postavený na aktuálních konspiračních teoriích. Na konci jsem řvala – ne! Já takový konec nechtěla. Měli seriál už definitivně ukončit. Další agónii nesnesu.
    A palec nahoru dávám za foto Kryceka, který mi v seriálu moc chybí.
    A to s Monicou je tah, který asi nikdo nečekal. Brilantní.
    Bylo tam mnoho odkazů na předešlé série a trochu těch ironií (popálený Kuřák vs. znetvořený Jeffrey Spender).

  141. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 21:53

    nabaa: A pořád tak inteligentní. Gratuluju! :-D

  142. kultx napsal(a) 25.2.2016 v 21:54

    Tereza: Dobrý postřeh k té ironii… co Jeffrey zažil s „doktory“, které na něho poslal Kuřák, to si teď v neméně bolestivé variantě prožil on sám.

  143. Smith napsal(a) 25.2.2016 v 22:01

    Inak chudak Krycek. Dostal „len“ gulkou do hlavy a je mrtvy. Fajciar dostal priamy zasah raketou a zije.

  144. HellRaiser napsal(a) 25.2.2016 v 22:39

    Zdravim, prave jsem dokoukal zatim posledni dil nove serie s10e06, chci se zeptat jestli mate info zda budou dalsi dily, protoze ten konec je zase absolutne otevrenej a nevim co si o tom myslet.

  145. Xeninka napsal(a) 25.2.2016 v 23:20

    Konečně jsem to viděla a moje první reakce je „no! shit!“. Chlap mi tři minuty před koncem přišel poklepat na rameno, že malá chce abych si s ní šla lehnout a já se málem po… jak jsem do toho byla zažraná a skoro jsem nedýchala… a prej že na mě mluvil, no nic jsem neslyšela, totální vtažení do děje.

  146. Phoenix24 napsal(a) 26.2.2016 v 6:02

    Barbora: u mě dnes Ghost in the machine :) taky mám pár epizod, které záměrně přeskakuju, ale rozhodla jsem se si každou vychutnat :)

  147. Phoenix24 napsal(a) 26.2.2016 v 6:08

    Smith: trochu paralela mezi přežitím Kuřáka a přežitím Muldera v 2.sérii, trilogie Anasazi/Blessing Way/Paper Clip – kdy vleze do vagonu s hromadou těl, a záporáci ho tam zavřou, hodí tam nějakou ,,bombičku" a on to taky přežije…jak říká CC – v aktech X nikdo neumírá :)

  148. Tereza napsal(a) 26.2.2016 v 6:12

    Krycek: Díky, pochvala od tebe potěší :-)

    Smith: Kuřák je nadčlověk a je to opravdu přehnaný. Krycek by se mohl vrátit ve formě ducha či Mulderovi představy, jako na konci 9. série a s ním i spousta jiných.

    Xeninka: Byla jsem do toho taky naprosto zažraná. Muž uspával, teda spíš spal a já mu to pak nemohla vykecat neb se na to prý někdy podívá sám. To je taky forma mučení, nemít to s kým probrat. :-)

  149. Tereza napsal(a) 26.2.2016 v 6:17

    Phoenix24: To máš pravdu. Ale záleží na tom, jestli se Mulder neměl kam schovat (třeba ten vagon měl někde bokem díru, do nějaké skalní dutiny, vždyť ten voják taky říkal, že tam nikdo není než to vyhodil do povětří), nicméně u Kuřáka vidíme přímý zásah a jeho kostru.

    Otázkou zůstává, kdo na Kuřáka útočil a proč? Že by se supervojáci dali na odboj?

  150. Phoenix24 napsal(a) 26.2.2016 v 8:52

    Tereza: no jo, to mě nenapadlo, kdo vlastně chtěl Kuřáka zabít. Kdo byl v tom vrtulníku, co vypálil tu raketu…
    Tak ještěže jsem začala sledovat znovu, přijdu na to :)

  151. Phoenix24 napsal(a) 26.2.2016 v 8:56

    Tereza: vždyť v tom vagonu jsou vidět pobíhající postavy v kouři, a taky to, jak tam voják hodil tu bombu nebo co to bylo. Předpokládám, že tehdy tam Mulder ještě byl, než se pak někam vysoukal. Ale to je jedno. Jasné je, že zemřít ve druhé sérii nemohl :)
    Větší hardcore mi přišlo, když ho našli v This is not happening regulérně mrtvýho, a nakonec obživnul :) tzv. Bobbyho syndrom :D

  152. Tereza napsal(a) 26.2.2016 v 13:36

    Phoenix24: Máš pravdu. Je to tam samej Ježíš. :-D

  153. pepa napsal(a) 26.2.2016 v 15:51

    S konkurenční recenzí http://www.gorilla.cz/…ggle-ii.html souhlasím (jako fanoušek od 1. dílu 1. série) víc než s touto fanouškovskou, k seriálu mírnou.

    Kdybych od posledního dílu 9. série neviděl žádný jiný seriál, tak bych možná byl z 10. série víc nadšen. Takhle mi to přijde že chtějí Akta držet krok s dobou, opisují od jiných seriálů, a moc jim to nejde.

  154. Dennied napsal(a) 26.2.2016 v 17:33

    I kdyz jak jsem jiz zminil mam AktaX nakoukany chaoticky a nektere dily jsem mozna jeste nevidel. Zaujala me veta, ze kurak je nadclovek a prezije snad vsechno. Spekulovalo se nekdy vubec nad tim, jestli treba neni mimozemstanem? Treba by to mohlo ledasco vysvetlit. Treba tim vecnym kourenim se snazi co nejvic napodobovat cloveku, ale muze to byt jen zasterka, aby o tom nikdo nepremyslel.

  155. Tereza napsal(a) 27.2.2016 v 7:51

    Tak já bych poslední epizodu ukončila zeleným paprskem z ufa a bum! Akta X ukončena. To by jistě nikdo nečekal. :-D

  156. in4mator napsal(a) 10.4.2016 v 22:22

    Nejlepší díl této minisérie. I proto, že byl poslední. A doufám, že už nikdy žádný nebude. Omlouvám se, ale jsem nas-štvaný.

  157. lahvi napsal(a) 12.4.2016 v 10:57

    sorry, jestli to tu je, ale 156 prispevku ted najednou neprectu .)) premyslel jsem co melo znamenat to UFO svitici evidentne na Scully na konci. Vysla mi z toho jedna vec. Nic mimozemskeho bohuzel. Ale tim, ze tomu typkovi, co o vsem informoval ve svem tv poradu, prisla do vysilani sms od Scullyove, ze je nadeje na vakcinu, tim se prozradila. Tim „jim“ doslo, ze na vakcinu pouzila svou DNA a ze bude uspesna a ze ji musi zastavit. Proto si ji nasli, stejne tak, jako si na konci prvniho dilu nasli tu brunetku v aute.

  158. Bubák napsal(a) 18.4.2016 v 7:42

    Já bych to neviděl tak černě. Neřekl bych, že Carter nehodlá pokračovat v tom, co vybudoval v předešlých sériích. Pár poznámek:

    „Slyšíme o zlovolných plánech jakýchsi lidských konspirátorů“ – ti tady byli vždy, je to jen pokračování mega-konspirace.

    Co se týká otevřeného konce, ten jsem čekal už od začátku té poslední epizody, že to nebude ukončeno nějak definitivně, ale autoři si nechají prostor pro případné pokračování, takže za mě OK.

    Neřekl bych, že témata, kterými se mytologické epizody nové minisérie zabývají, jsou přízemní. Naopak, jsou velice aktuální a já sám jsem byl překvapen, když to v seriálu vybalili a co všechno nám postavy sdělily.

    Nemyslím si, že pokračování v tomto duchu znamená upozadění nebo přímo popření té předchozí mytologické linie. Nevíme co se stalo (nebo co se dělo v rámci Syndikátu/mimo­zemťanů a např. jiných tajných skupin nebo skupin ve skupinách ve stylu Císařova pekaře („co kdybychom my tři, se sešli už v sedm → co kdybychom my dva, se sešli už v šest“). Něco se mohlo změnit, mohlo exisovat více alternativ budoucího vývoje apod.

    K té fiktivnosti a nadpozemskosti témat – o těch pojednávaly především samostatné příběhové epizody, mytologické epizody považuju svým způsobem za politické, jakkoliv v nich vystupovali spíše „politici v pozadí“.

  159. oskvarka napsal(a) 16.5.2016 v 21:09

    nic proti konspiracnym teoriam tie prave ze mozem ale tato cast bola pre mna v tomto smere dost sklamanim… a este som im tu apokalipticku skutocnost skratka akosi nemohla uverit… + neviem Monika mi na taku vec absolutne nesedi s tym ze ta mlada mi tam nepasuje absolutne najviac :( + to ze oni neuveritelne spravia protilatku na kolene z nicoho za par hodin kde Monika sa za nu predala.. no neviem cele toto sa mi akosi … pointa nie az tak zla no…

  160. oskvarka napsal(a) 16.5.2016 v 21:11

    inak dakujeme za recenziu samozrejme… aj ked ja by som asi 90 percent tejto casti nedala… pre mna mytologicke casti v tejto serii ani nemuseli byt…a tato bola specialne akasi pre mna .. smutna

Řekněte nám svůj názor!